Dank je. Onverwacht goed dat Basov in een vrije rol ook 33 punten scoort met een 17e plaats in etappe 5 TIR.
Dus nu in totaal 73 punten.
Of dat genoeg zal zijn, dat is maar de vraag. Bijvoorbeeld een 22yo tijdrijder heeft al meer punten met een 27e plaats op het WK TT.
En wel opgemerkt dat Basov met klim TK reed in beide puntscorende etappes.
Zelfs beide keren in 100/100 want die klimtijdrit was de 14e race en dat kwam precies goed uit. 10 races later was etappe 4 TIR, dus hij mocht iets eerder rusten dan geplanned omdat hij dat witte truitje draagt. Volgens mij maakt het niets uit qua trainingen in een seizoen, en als ik dat nu verkeerd beoordeel, dan kost het hooguit 1 training.
En sowieso maken trainingen in mijn team niet zo veel uit, het is een ongeregeld zooitje hoe de meeste renners in mijn team trainden.
Een redelijk gevarieerd team dat nooit een echte opleiding is geweest, dus ze trainen bijna allemaal niet optimaal.
Zelfs mijn beste renner niet, want dat is een klimtijdrijder en dus maar heel beperkt inzetbaar. Wat een beetje ten koste gaat van zijn prio-status in mijn team. Eigenlijk is de prio-status van de 22jarige Basov zelfs hoger, toch al 6 sterren op pure klim én kim-TT (en 57 vlak).
En misschien maakt het sowieso niet uit, want als ik een jeugdopleiding begin in één van de aankomende seizoenen, dan worden ze bijna allemaal verkocht. Die jeugdopleiding zal dan uiteraard heel wat beter getraind worden, en de paar toppers met prio-status 1 die zullen perfect getraind worden.
Maar goed, het lukt nog steeds om aan te modderen in 1A met soms een leuk resultaat, dus een jeugdopleiding beginnen wordt wederom een seizoen uitgesteld.
En volgend seizoen staan de 22jarigen Basov en Adorjan centraal in het training schema, hoewel ze beiden niet zo slecht getraind hebben tot nu toe. Maar dat kon zeker veel beter. De overige oudere renners moeten volgend seizoen gevarieerd trainen, lijkt mij.