Author Topic: [NEDERLAND] Nationale wedstrijden  (Read 60567 times)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: [NEDERLAND] Nationale wedstrijden
« Reply #150 on: October 27, 2019, 09:32:15 PM »
We hebben 70 punten, dat is iig wat. Opvallend is dat de 20 jarige maar 2 seconden achter de 21 jarige eindigt. En de schommelingen zijn altijd opvallend:

Overmars start als beste Nederlander, maar klapt daarna volledig in. VanEchten startte ver buiten de punten, sectie 2 nog plek 44 en dan via plek 21 naar zelfs plek 13, om 14e te eindigen.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #151 on: October 28, 2019, 09:53:49 AM »
We hebben 70 punten, dat is iig wat. Opvallend is dat de 20 jarige maar 2 seconden achter de 21 jarige eindigt. En de schommelingen zijn altijd opvallend:

Overmars start als beste Nederlander, maar klapt daarna volledig in. VanEchten startte ver buiten de punten, sectie 2 nog plek 44 en dan via plek 21 naar zelfs plek 13, om 14e te eindigen.

Waarschijnlijk heeft Overmars een relatief hoge stamina? Een tijdrit werkt altijd iets anders als andere ritten, eigenlijk heeft elke sectie zijn eigen GV, zo heeft Oska eens uitgelegd. In de latere secties wordt stamina belangrijker ten opzichte van andere stats. Dit om meer realisme te genereren en ook om te voorkomen dat je in s1 al weet wie er uiteindelijk gaat winnen.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #152 on: October 28, 2019, 10:41:41 AM »
WiC maakt een schrijffoutje, hij bedoelt dit :
Waarschijnlijk heeft Overmars VanEchten een relatief hoge stamina?
of dit :
Waarschijnlijk heeft Overmars een relatief hoge lage stamina?

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #153 on: October 28, 2019, 12:30:08 PM »

Waarschijnlijk heeft Overmars een relatief hoge stamina? Een tijdrit werkt altijd iets anders als andere ritten, eigenlijk heeft elke sectie zijn eigen GV, zo heeft Oska eens uitgelegd. In de latere secties wordt stamina belangrijker ten opzichte van andere stats. Dit om meer realisme te genereren en ook om te voorkomen dat je in s1 al weet wie er uiteindelijk gaat winnen.

Ja, ik snap hoe het werkt. Wie een hoge en wie een lage conditie heeft ga ik hier natuurlijk niet zeggen, dat lijkt me te veel vrijheid nemen als bondscoach. Al kun je het wel zien, ook in wie er hier mocht rijden tov de ranking van de lijstjes van vorige week (dit was een kortere tijdrit dan waar de ranking vanuit gaat).

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #154 on: October 28, 2019, 12:47:54 PM »
WiC maakt een schrijffoutje, hij bedoelt dit :
Waarschijnlijk heeft Overmars VanEchten een relatief hoge stamina?
of dit :
Waarschijnlijk heeft Overmars een relatief hoge lage stamina?

Klopt. Het was nog vroeg vanochtend.  8)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #155 on: October 28, 2019, 12:49:36 PM »

Ja, ik snap hoe het werkt. Wie een hoge en wie een lage conditie heeft ga ik hier natuurlijk niet zeggen, dat lijkt me te veel vrijheid nemen als bondscoach. Al kun je het wel zien, ook in wie er hier mocht rijden tov de ranking van de lijstjes van vorige week (dit was een kortere tijdrit dan waar de ranking vanuit gaat).

Nee, dat hoef je hier inderdaad niet te vertellen, al is het zichtbaar voor diegene die daar moeite voor willen doen. Ik dacht met deze kennis iets toe te kunnen voegen, waarbij ik met name getriggerd werd doordat je aangaf dat je de schommelingen opvallend vond.  :)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #156 on: October 28, 2019, 01:30:15 PM »

Nee, dat hoef je hier inderdaad niet te vertellen, al is het zichtbaar voor diegene die daar moeite voor willen doen. Ik dacht met deze kennis iets toe te kunnen voegen, waarbij ik met name getriggerd werd doordat je aangaf dat je de schommelingen opvallend vond.  :)

Nou, ik vond de schommelingen met name enorm groot. Toen ik sectie 1 zag, gaf ik het eigenlijk al op qua punten (aangezien ik wist dat Overmars nog ging zakken). Dat iemand zo sterk kan stijgen vond ik wel opvallend, zo sterk zie je dat in 1a in een vlakke tijdrit zonder pech oid volgens mij nooit.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #157 on: November 09, 2019, 11:23:40 PM »
Ik merk dat ik de rit van vorige week helemaal heb genegeerd op het podium. Excuus daar voor, ik had het wat druk.
Het was natuurlijk de Ronde van Vlaanderen. Tactisch liep het niet helemaal lekker, plek 11 en plek 19 met de twee renners van Combuijs (in een knechtenrol) is niet het maximale resultaat. Kopman Nelisse en vrije rol VanDerVaart, de 2 gouden heuvelkasseirenners van Nederland, konden niet volgen. De Ronde met wind blijft een lastige koers, zeker in de NT.

Nu op naar een op het oog wat makkelijkere koers: in een aangenaam temperatuurtje een korte rit door Spanje, volledig vlak tot de beklimming van de Monte Aloia, een heuvel in een natuurpark. En daar hoeven de renners ook niet meer af, geen gevaarlijke elementen in de koers. Echt iets voor explosieve heuvelrenners dus.

Nou hebben we daar wel een paar goede renners voor:

De beste heuvelaar van Nederland, Lustig, valt buiten de selectie omdat hij slechts 11e is qua GV. Wel zijn 2 22 jarigen (de nummers 9 en 10 qua GV) en een 21 jarige mee genomen.

Dit keer geen 20 jarige. De beste met deze GV, Cruyff, is een erg goede renner, maar niet echt voor dit onderdeel. We hebben hier dus geen topper onder de 20 jarigen voor. Wel een heel aantal hele goede 23 jarigen, ik vind dat de beste 6 sowieso geselecteerd moeten worden.

Maar nu over degenen die wel geselecteerd zijn: kopman is Makaay, die in Zwitserland nog 2e in de vlakheuvelrit van 1a werd. In de afgelopen Vuelta won hij deze rit in 1a. Hij zal dus alle ondersteuning krijgen die hij verdient.

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #158 on: November 10, 2019, 03:33:59 PM »
Vorig jaar won hij deze koers bij het NT!

MoleM

• Full Member
  • Cycling101 (2a)
    • View Profile
« Reply #159 on: November 10, 2019, 07:46:59 PM »
Wat betreft de RVV. Ik weet niet welke tactiek er met VanDerVaart is gereden in de afgelopen seizoenen en of dat in vrije rol of knecht was. Maar het in de 1e sector de aansluiting verliezen lijkt toch een wel heel bekend probleem te zijn bij deze rit voor hem

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #160 on: November 10, 2019, 09:13:28 PM »
Wat betreft de RVV. Ik weet niet welke tactiek er met VanDerVaart is gereden in de afgelopen seizoenen en of dat in vrije rol of knecht was. Maar het in de 1e sector de aansluiting verliezen lijkt toch een wel heel bekend probleem te zijn bij deze rit voor hem

Ja, dat is het probleem met 2 wind. Bij de RVV wil je eigenlijk geen energie verspillen in s1, er komen nog zulke zware secties. Ik dacht dat hij met een 1 begon.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #161 on: November 10, 2019, 09:15:42 PM »
Nu wint Makaay niet, maar hij wordt nog 6e. Met VanVliet op plek 11, Bemelmans op 15,  Verbeek (22 jaar!) op 19 en Runhaar op 20. 370 punten!
En Meerhoff, de andere 22 jarige, wordt netjes 21e, net buiten de punten.
« Last Edit: November 10, 2019, 09:26:38 PM by Hakkie2 »

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #162 on: November 10, 2019, 09:20:33 PM »
Verbeek is de eerste 22 jarige die punten scoort dit seizoen. Jammer dat het er net geen 2 waren.

MoleM

• Full Member
  • Cycling101 (2a)
    • View Profile
« Reply #163 on: November 10, 2019, 11:02:33 PM »
Verbeek is de eerste 22 jarige die punten scoort dit seizoen. Jammer dat het er net geen 2 waren.
Dat kan volgend jaar alleen maar beter gaan

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #164 on: November 11, 2019, 03:18:30 PM »
Mooie rit hoor. Heel veel renners in de punten in een rit als deze is niet makkelijk.