Shit - lortekalender for os.
Det ligner ikke vi har noget til bakke-TT, og den flade brosten slutter med bakke, som nok betyder, at vi går fra 500-600 point til et par hundrede, gætter jeg på.
Alex Riis er begyndt at blive skarpere i bakker, når der er nedkørsel, så der er selvfølgelig ikke nedkørsel på bakkeetapen i år :-)
Bjergetapen ligger en anelse bedre end sidste år dog, og vi har lidt flere bakkebrostenere på vej op stille og roligt, hvis jeg husker rigtigt. Alt i alt ligner det dog for mig en VIRKELIG katastrofal kalender for os, som er en del værre, end jeg frygtede
Men vi må tage det etape for etape, og prøve at få max ud af det.
Bud på procenter - de største ændringer nævner jeg herunder.
Jeg modtager gerne kommentarer og forslag, og venter lige til mandag eller lign. med at opdatere ryttere.
- Bakkebrosten: jeg har fjernet sprint - jeg ved der er løb med det, men synes ikke, der er grund til at blande det ind alligevel. Har samtidig sat udholdenhed op.
- Bakker er delt op - en helt uden flad vej, en med. Udholdenhed generet opprioriteret.
- Sprint - har sat udholdenhed lidt ned, og holdkørsel op
- Bakkesprint: ikke ændret noget
- Bjerg: gjort den lidt mere flad-vej tung
- Bakkebjerg: absurd små justeringer
- Grimpeur: ingen ændringer
- CLM: ingen ændringer
- Brosten: Op for udholdenhed og også expl. og holdarbejde - ned for sprint og en anelse flad vej
https://www.dropbox.com/s/95027jzqn6dzpxf/Screenshot%202019-08-16%2010.19.42.png?dl=0.... Vi landede i øvrigt på 118 19-årige - lad os se om vi kan slå det i denne sæson. vi er pt. på to
Vi har kun (!) 66 21-årige - der må været røget nogle fra lukkede hold etc. i sæsonpausen, for jeg tjekkede for meget nyligt, hvor der var pænt over 100. Er overrasket over, der ikke også er forsvundet en masse 19-årige. Vi er stødt faldende i hvor stor en andel af rytterne, der er danske - gået fra 2,72 til 2,51 - har fulgt det halvt med det ene øje, og det er løbende generelt faldet en smule - tænker dog der kan være mange grunde, men hvis vi vil have et stærkt NT på sigt, er det alfa omega, vi får noget ungt talent op.
Vi har syvende færrest både ryttere og hold - men er tættere på at at kravle et par pladser op i ryttere, mens vi er tættere på bunden i hold. Så det tyder på, vi trækker og får solgt mere end landene under os.