19-årige: 23 - dog kun 12, hvis man fratæller det nystartede hold, der stadig ikke har kørt løb. Mest interessant er umiddelbart sprinteren Hans Bach - men det er nu ikke fordi, han blæser mig bagover.
Håber I trækker og sender spejder, så vi kan få et stærkere hold.
Bakkeetapen gik bedre end nogensinde. Kørte MEGET konservativt 32151 - det gjorde jeg både pga. vind og mine tidligere elendige resultater i bakker, indtil PPPPH løbet sidste sæson. Som nævnt er Riis dog blevet skarpere til disse løb, og tror også længden var længere end tidligere løb - hvilket passer ham fantastisk.
Det blev til en 3. plads, og det tror jeg egentlig er et stærkt resultat. Ejeren skrev til mig inden løbet, at han krydsede fingre for sejr. Det er ikke det mål, taktikken er sat efter - måske burde den, men jeg sælger gerne løbet for en podieplads her og nu. Kommer løbet igen næste sæson, og er jeg landstræner, sætter jeg nok en anden taktik med mere ambitiøse mål, men for mig er det fedt at få vist, at Riis stadig kan score topresultater i landsholdsløb (stadig, fordi Salpeter fik hevet en 3. plads hjem til ham i første sæson også). Vi gik ikke efter andet reelt end 3. pladsen, og det fik vi heller ikke :-)
Med en 29. og 30. plads til henholdsvis 54300 og 55200 taktikker, kan jeg dog forestille mig, der var en verden, vi kunne have fået hjælperpoint i :-) Men med sidste sæsons samlede 30 point, er den solgt - også selv om løbet passede Riis bedre, og Riis er udviklet i en retning, der passer bedre til puncheur.
Nå, videre til bjergløbet. Sidste sæson fik vi 140 point til Vaarning - det sælger jeg gerne løbet for igen :-) Vi har fine danske ryttere, men ser vi på guldikoner i andre lande, ligner det vi halter meget efter. Denne gang er distancen meget længere end sidste sæson. Det koster for Vaarning, men Sonny er egentlig også bedre :-)
Vi har ramt vejrikoner på Tjalve og Vandborg - men det rokker ikke ved Sonny som kaptajn.
René og Ronni er udtaget som bedste unge danske ryttere (næsten som de eneste - næste bud ville have været Benjamin Lyskjær på 20, men han er mere bakkebjergrytter - det er René nu også på sin vis, men han er trods alt længere fremme i udviklingen som 21-årig, og noget bedre pt. til den her type løb også)
På sin vis tænker jeg Sonny er fint med, men jeg tænker også, de bedste må være på 99 i bjerge, og nærmest også i nedkørsel eller udholdenhed. Der er vi på ingen måde, men omvendt betyder de ekstra niveauer ikke nødvendigvis så meget. Jeg håber på en top10, og det sælger jeg det gerne for :-) Jeg frygter 0 point, som jeg så ofte gør med NT-løbende i det her CFF :/
Knoth og Snedker er i øvrigt debutanter, mens de øvrige har minimum 1 løb.
Grimpeur | Name | Age | GV-value | Team |
| Sonny Nilsson | 24 | 92,72 | Oska |
| Phillip Àrnason | 24 | 91,1 | Caracoles |
| Mathiias Vaarning | 24 | 90,69 | PDM_cycling_team |
| Simon Knoth | 24 | 90,58 | Pomilles_Balears |
| Brian Vandborg | 24 | 88,78 | Ares |
| Matti Tjalve | 24 | 88,17 | TeamEuroscalt |
| Nicholas Snedker | 24 | 88,16 | meloneros |
| Ronni Svärd | 23 | 86,36 | SportingTavira |
| René Billeschou | 21 | 78,43 | Flandria |