Heel mooi dat er een degradatiespook rond waart in CFF3.

Naar mijn mening is dit een enorme verbetering t.o.v. CFF2. Veel meer spanning en daardoor meer motivatie.
Op zich was het niet erg als mijn team zou degraderen, want ik zag en zie daar niet veel toekomst in.
En ik wil t.z.t. een top jeugdopleiding beginnen.
Maar daarvoor moet ik heel actief zijn in de 1e helft van het seizoen, plus bijna al mijn huidige renners verkopen.
Dat komt mij nog niet uit, dus ergens in dit seizoen besloten om van handhaving een doelstelling te maken en een paar aankopen gedaan.
Hoewel de kalender van volgend seizoen niet ideaal is voor mijn team, hoop ik wel dat er volgend seizoen ook af en toe mee gekoerst kan worden in 1A. En ik heb nog de mogelijkheid om 2 vrije renners aan te nemen, dus met zo een kwaliteit impuls en nog een paar aankopen zou mijn team er toch nog wel mooi uit komen te zien. Zeker ook een optie om rekening mee te houden, hoewel ik liever een top jeugdopleiding begin. Ook al een enorm voordeel van CFF3, dat de tijd om op te leiden megaveel verkort is.
Ik heb altijd ingeschat dat de doelstelling van handhaving wel zou lukken, maar wel verrassend voor mij dat er nu nog zoveel teams dicht bij elkaar staan en er "officieel" nog van alles mogelijk is vanwege de toch nog vele punten in het spelletje.
De 2 Nederlandse teams vlak onder de degradatie streep zijn wat mij betreft hele goede CFF managers, dus als hun echt zouden willen om in 1A te blijven, dan blijft het heel spannend. Hoewel ik niet de indruk heb dat voor hun handhaving een echte doelstelling was of is.
En als mijn indruk klopt, zelfs dan kan het nog spannend blijven want ik heb geen idee hoeveel punten die teams nog gaan halen.
Ik verwacht inmiddels wel (ondanks de 28e plaats in het SK en maar 499 punten boven de nr31) dat ook volgend seizoen het 1A degradatie spook rond mijn renners bus waart, o.a. door de onverwacht mooie 7e plaats van Engelberts in etappe 5. Dat zijn veel meer punten dan ik ingecalculeerd had. Want een heuvelsprinter is hij niet met lage conditie, heuvels 34 en helaas ook zijn grote gebrek als vlaksprinter ; explo 29. Hij staat wel als 5e favoriet in de aankomende etappe, dus dat is mooi om te zien want in sprint etappe 1 stond hij niet bij de favorieten.
En behalve het degradatie spook in CFF3, is het ook mooi om te zien en te volgen hoe de top van 1A een mooie strijd voert.

Daar is het zeker nog niet beslist.
Hopelijk lukt het AJ en Spammie om een dikke prijs binnen te halen door 1A kampioen te worden en een 1A podium beker te scoren.