Author Topic: [BETA] Koersen S1  (Read 43485 times)

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #105 on: November 04, 2018, 12:40:30 PM »
Vos, in de nieuwe cff is het alle dagen koers!! Dat was één van de veranderingen om het seizoen korter te maken!!Als je dit was vergeten is het balen natuurlijk!!

Ik vond al dat mijn renners allemaal hoog geëindigd waren in een etappe die ons niet ligt. Ik weet het even aan mijn briljante taktieken, maar bij ons in de groep waren heel wat ploegen vergeten in te schrijven. Het is vrij rustig in de Tirreno, slechts 29 renners. Zo scoort iedereen in elke etappe. Op de vraag "ben ik nou zo slim, of zijn zij nou zo dom" kunnen we dus voorlopig het tweede antwoord invullen.

Ach Vos, laat je motivatie niet gelijk wegzakken. Ik heb van Oska begrepen dat hij het spel een keer in de "fast forward" gaat zetten om te kijken of promoties en degradaties en dergelijke goed gaan, dus op een zeker punt gaan je slimme vossestreken toch een keer ten onder...

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #106 on: November 04, 2018, 01:19:55 PM »
In de Tirreno maar 18 deelnemers, in Parijs-Nice waren dat er nog 39. Ik denk dat veel teams de zondagochtend hebben gemist (en balen dat dat dan gelijk een hele ronde is).

Zit ik hier met 44 renners in het peloton. De rit ging dan ook niet zo lekker maar dat heb je zonder sprinters.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #107 on: November 04, 2018, 04:56:32 PM »
Ok, het zou wel leuker zijn geweest als we eraan herinnerd zouden worden.
En ik was lekker bezig tot nu toe.  :(
Dit is niet tof. Weg motivatie voor deze beta-versie, en voor het oude spel ben ik ook al niet zo gemotiveerd meer.

Kop op Vos! Niet leuk, maar het is maar de b?ta. Gewoon snel de draad weer oppikken. Met jouw kwaliteiten en renners en zulke tegenstand heb je nog kansen genoeg om in te halen en verder uit te lopen.  :)

Tja, het was even een baal-momentje. En ik weet ook wel dat dit beta is met alle gevolgen van dien, zie mijn eerste post in deze topic.
Verplicht worden om dit alleen maar te spelen als to find bugs and try processes, daar pas ik voor. Hoewel dat laatste wel van toepassing is ; try to find processes for an excellent start of SPORTLIFE in the final new version.  :)

Toch merk ik dat mijn motivatie echt heel veel minder is, simpelweg om het feit dat ik nu 2 spelletjes speel die gaan verdwijnen.
Motivatie voor deze beta-versie heb ik nog meer dan het oude spel, omdat alles nieuw is én vooral ook omdat het hier gezellig is op het forum, genoeg te bespreken met deze try out.
En vanochtend liep die enigszins kunstmatige motivatie (want ik hou van koersen, en eigenlijk is dat nu niet echt van toepassing) voor deze beta-versie een flinke deuk op. Maar dat is geen probleem, daar zet ik me een paar minuten later wel overheen.

Toch, het was beter geweest als iedereen er even nóg een keer aan herinnerd werd dat er nu ook op zondag gekoerst wordt, zodat iedereen gemotiveerd blijft, ook al is het maar een beta-versie. Ik heb het volgende zelf niet, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er personen zijn die dit toch niet zo heel actief spelen, en als er dan zoiets misgaat, wordt er snel gedacht "ik wacht wel tot de echte versie begint".

Als ik heel eerlijk naar mezelf toe ben, dan ben ik eigenlijk alleen nog maar echt gemotiveerd voor Australia u21.
Dat heeft een einddoel. Hoewel dat nu ook maar betrekkelijk is, want ook een eventuele goede prestatie zal verdwijnen.
In de oude CFF heb ik vorig seizoen eigenlijk al als mijn laatste seizoen met mijn eigen team gespeeld, qua mentaliteit.

Ik hoop dat de definitieve nieuwe CFF versie zeer spoedig zal beginnen, want ik speel een spelletje voor de fun en motivatie is dan cruciaal.
Maar zo te lezen gaat dat helaas nog een hele tijd duren, waar ik uiteraard begrip voor heb.
Dus nu maar lange tijd 2 aflopende spelletjes spelen, waarvan ik deze beta-versie zelfs nog het leukste vind.

Ik zie trouwens nu dat ik toch nog 1 renner had ingeschreven voor de Tirreno, dus ik ben in de Tirreno toch nog voor 20% gemotiveerd.  :D
In een voorbeeldige 22222 tactiek finisht hij netjes als 24e, en wint dus van 9 andere renners. Olé !^^
Nu nog even de moeilijke keuze maken wie de kopman zal zijn in etappe 2.
Oh, en ik moet niet vergeten te rekruteren, dat ben ik ook al een paar keer vergeten in deze eerste week. Ook zulke fouten zouden mij niet overkomen als dit wel de echte nieuwe versie was. Tja, motivatie.
Afijn, ik zal er het beste van proberen te maken en ook leuk voor andere managers uit mijn divisie want ik heb aanzienlijk meer punten dan de rest. Ik zal wel even op ze wachten zodat ze me kunnen bijhalen of inhalen in deze Tirreno, zodat de divisie weer wat spannender wordt. Want ook in zo een beta-versie is het pas echt een beetje leuk als er gekoerst wordt / er een strijd is.

Het forum hier is in ieder geval heel gezellig, dat is zeker een heel dik pluspunt.
En dan kan een lange vossetekst zoals deze natuurlijk niet ontbreken.  :))

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #108 on: November 04, 2018, 05:00:58 PM »
In een voorbeeldige 22222 tactiek finisht hij netjes als 24e, en wint dus van 9 andere renners

Is dat een voorbeeld van die vossestreken van je?  :-*  :)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #109 on: November 04, 2018, 05:14:35 PM »
Vossestreken zijn uitgesteld tot Milano-Sanremo.  ;)
Nou ja, eigenlijk tot E3 Harelbeke en Catalunya, want daar zijn nu al voor de zekerheid SPORTLIFE-renners ingeschreven.  :))
Voor Milano-Sanremo moet ik nog geschikte renners recruteren, scouten of aankopen.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #110 on: November 04, 2018, 05:31:36 PM »
Of het lang gaat duren weet ik niet. Best kans dat Oska als er een week geen problemen opduiken gewoon de rest van het seizoen versneld af speelt om een seizoenswissel te hebben. Hij heeft de supporter voor iedereen maar verlengd tot 30/11, maar ik heb geen idee of dat ook een ambitie betekend om dan klaar te zijn. Hij zal ook wel snappen dat hij nu met de oude CFF veel spelers zal verliezen en een lange beta kan ook dat probleem krijgen.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #111 on: November 04, 2018, 05:42:45 PM »
Ok, dat zou heel positief zijn als het snel gaat. Voorlopig stel ik me er maar op in dat het lang gaat duren ; omdat ik ergens las dat hij een paar seizoenen wil proefdraaien en ook omdat het dan altijd meevalt qua verwachting.

Elk nadeel heeft zijn voordeel, want dit is een mooi onderhoudsmoment voor de luxe SPORTLIFE rennersbus :

En dit is het Tirreno busje voor ploegleider, masseur, dokter, mecanicien én de enige wielrenner Anderson  :) :

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #112 on: November 04, 2018, 05:56:08 PM »
Ach, gezien mijn shirt rijden mijn renners hier in. Dat heb je als je een zoekopdracht doet naar rode wielershirts en vervolgens je kids een shirt uit laat kiezen  ;D

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #113 on: November 04, 2018, 07:08:18 PM »
1 en 2 in de etappe en daarmee ook nummer 1 in de CFF ranking  8)

Ik geef onmiddelijk toe dat ik geen zware concurrentie heb, maar het gaat wel erg lekker  :D

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #114 on: November 04, 2018, 07:27:12 PM »
Ach, gezien mijn shirt rijden mijn renners hier in. Dat heb je als je een zoekopdracht doet naar rode wielershirts en vervolgens je kids een shirt uit laat kiezen  ;D

;D

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #115 on: November 04, 2018, 08:10:50 PM »
Terug on-topic:
Na 2 sprintetappes staat mijn kopman er niet slecht voor (na 3e te zijn geworden in P-N).
Al denk ik dat ik met betere taktieken hoger had ik kunnen staan:
in s3 reed ik vandaag weg met 3 favorieten (heuvel)sprinters, we hadden 13 sec voor op de concurenten van de eindwinst. In s4 werd ik er meg een "oplettend" echter genadeloos afgereden en kwam een concurrent terug tot op 3 seconden. Uiteindelijk finish ik 7e met toch een mooie 20 seconde op de concurrentie.

Vraagje: dat het gat zo klein wordt in s4... is dat alleen doordat de concurrent daar waarschijnlijk meer punten gebruikte dan mijn 2? Of zou het ook kunnen betekenen dat ik in s3 teveel had verbruikt? Of zou ik met minder energie in s3 niet los zijn gekomen en dus helemaal geen voorsprong hebben in s4?

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #116 on: November 04, 2018, 08:15:02 PM »
Ik reed vandaag met mijn sprinter 00435, met mijn klassementsrenner die derde werd 10434. Maar ik ben zeer benieuwd wat een meer ervaren manager er van vind.

In sectie 3 reed ik met 3 man los op kop, in sectie 4 reed mijn sprinter al solo en mijn klassementsrenner solo 2e.
« Last Edit: November 04, 2018, 08:17:03 PM by Hakkie2 »

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #117 on: November 04, 2018, 08:16:28 PM »
Lagerholm wint ook de 2de etappe en Waegemaekers wordt als knecht knap derde!
Het wordt weer koffiedik kijken hoe mijn renners het zullen doen in de zwaardere etappes van deze T-A!

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #118 on: November 04, 2018, 09:44:58 PM »
Ik reed vandaag met mijn sprinter 00435, met mijn klassementsrenner die derde werd 10434. Maar ik ben zeer benieuwd wat een meer ervaren manager er van vind.

In sectie 3 reed ik met 3 man los op kop, in sectie 4 reed mijn sprinter al solo en mijn klassementsrenner solo 2e.

Hmm... mijn kopman reed 10425. Dus s4 was misschien een cruciale fout.
Maar misschien is jouw kopman gewoon beter, en mijn divisie beter.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #119 on: November 04, 2018, 09:46:29 PM »
Terug on-topic:
Na 2 sprintetappes staat mijn kopman er niet slecht voor (na 3e te zijn geworden in P-N).
Al denk ik dat ik met betere taktieken hoger had ik kunnen staan:
in s3 reed ik vandaag weg met 3 favorieten (heuvel)sprinters, we hadden 13 sec voor op de concurenten van de eindwinst. In s4 werd ik er meg een "oplettend" echter genadeloos afgereden en kwam een concurrent terug tot op 3 seconden. Uiteindelijk finish ik 7e met toch een mooie 20 seconde op de concurrentie.

Vraagje: dat het gat zo klein wordt in s4... is dat alleen doordat de concurrent daar waarschijnlijk meer punten gebruikte dan mijn 2? Of zou het ook kunnen betekenen dat ik in s3 teveel had verbruikt? Of zou ik met minder energie in s3 niet los zijn gekomen en dus helemaal geen voorsprong hebben in s4?

In s3 gebruikte je waarschijnlijk relatief meer energie ten opzichte van je concurrenten dan in s4. Er zijn natuurlijk nogal wat mogelijkheden voor deze race, met name in de heuvelsecties.

Mijn redenering: altijd eindigen met 5 in de laatste sectie (als je wilt winnen tenminste). Verder mag je in de eerste sectie de slag niet missen, dit bepaalt dus hoeveel risico je wilt nemen. Ik stak daar 2 energie in, maar 0, 1 en zelfs 3 zijn best redelijk. De tweede (vlakke) sectie stop je geen energie in, daar kunnen je knechten aan het werk. De resterende energie kan je verdelen over de twee heuvelsecties. Wil je daar behoudend rijden of plaats je in één van de secties een aanval? Ik reed 20325 vandaag met de kopman.