Author Topic: [BETA] Koersen S1  (Read 43484 times)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #120 on: November 04, 2018, 11:54:37 PM »
Vraagje: dat het gat zo klein wordt in s4... is dat alleen doordat de concurrent daar waarschijnlijk meer punten gebruikte dan mijn 2?
Ja

Ik reed vandaag met mijn sprinter 00435, met mijn klassementsrenner die derde werd 10434. Maar ik ben zeer benieuwd wat een meer ervaren manager er van vind.
Als je sprinter bij de favorieten stond, is dat de juiste aanvallende tactiek met veel zekerheid ingebouwd dat hij sowieso goed finisht.
Altijd opletten als de ondergrond verandert naar een ondergrond waar een energiepunt "zwaarder" telt. Ook al is het maar in S3, het is van vlak s2 naar heuvels s3, dus om die reden zou ik daar inderdaad ook eerder meer EP inzetten dan zelfs in de altijd beslissende s4.

Eigenlijk is er maar één andere mogelijkheid dan die 00435, en die is mijns inziens nog beter en mijns inziens meer logisch vanwege de extrasterke5. Dat is een 00335 voor een favoriet of een renner die de favorieten kan uitdagen. Hoewel dat laatste in dit spel nog niet van toepassing hoeft te zijn, er zullen nog niet veel goede sprinters zijn en er doen vanwege de zondag start minder renners mee aan de Tirreno. Dus het verschil tussen één van de favorieten en een renner die ze kan uitdagen kan nu nog enorm zijn.

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #121 on: November 05, 2018, 10:39:25 AM »
2de plaats in etappe3 voor T-A kopman Akselsen(na de ongenaakbare Schauer in onze divisie, die wint alles waar ook maar een klim in voorkomt). Het wordt zeer moeilijk om de 1ste plaats in 3h te handhaven met de vele rondes die nog volgen, maar we kunnen misschien terugslaan in de klassiekers waar ook veel punten te verdienen zijn!! Ook Fingolfin en Combuijs banen zich een weg naar de top van het klassement in 3h!! Dit wordt nog een leuk onderonsje!! ;)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #122 on: November 05, 2018, 11:12:11 AM »
Anderson is de enige Tirreno renner en blijkbaar heeft hij geen knechten nodig, alleen maar een perfecte tactiek ;
hij is etappe 3 winnaar:)
Gisteren helaas uit de top 5 van klimmers verdwenen.

Nog altijd staat mijn team 1e in de divisie, maar dat zal wel veranderen na de AK punten.
Anderson kan geen goed AK rijden in de Tirreno, en zonder ondersteuning al helemaal niet.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #123 on: November 05, 2018, 01:47:57 PM »
Netjes Vos!

Ik krijg ook motivatie problemen, maar dan door de lage concurrentie. 1, 3, 4 en 5 in de etappe. Ook heeft mijn klassementsrenner de trui over genomen van mijn sprinter, die nog wel 2e staat in het klassement.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #124 on: November 05, 2018, 02:11:04 PM »
Dank je, jij bent natuurlijk helemaal supergoed bezig.  8)

Ik heb geluk wat betreft mijn divisie ; veel gerenommeerde CFF managers inclusief een paar die later ingestroomd zijn.
En die pakken nu mooi de punten weg van mijn "concurrenten" Oska en PipiolosTeam (=de huidige nr3 in 1A).
Ook gerenommeerde teams zoals SentinalChickens, thorboassonarvesen, Ciripolen en Palmeiras zitten in divisie 3p.
En wie weet, misschien nog één of een paar goede managers maar dan onder een andere onbekende teamnaam.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #125 on: November 06, 2018, 05:36:28 AM »
Ik ben nog nooit zo blij geweest dat een ronde afgelopen is, nu kan er eindelijk weer gekoerst worden.  :)

Een heel duur zondagsfoutje qua punten.
Ter vergelijking, in Paris-Nice werden er 2.553 punten gescoord en de verwachtingen voor de Tirreno waren veel hoger dan voor PN.
Dus enorm veel punten misgelopen, maar natuurlijk wel een goede les voor als het echte spel begint.
Grappig dat mijn team nog altijd 1e staat in divisie 3p.

De enige renner die de Tirreno wél reed, werd zelfs 4e in het AK op maar 1:11"
En dat terwijl hij geen knechten had en in de 1e etappe geen tactiek ingevuld, de 25 seconden op de nummer 2 had hij zeker ingehaald en hoogstwaarschijnlijk had hij deze ronde kunnen winnen.

Op naar Milano Sanremo, daar zullen 5 SPORTLIFE-renners aan de start staan.  ;D
Helaas geen heuvelsprinters in mijn team. Whisman die de Tour Down Under won, is waarschijnlijk zelfs de beste met zijn 27 sprint.
Hopelijk hebben de andere teams ook geen geschikte renners, dat zou zomaar kunnen, zodat er toch nog veel punten gescoord worden.

Voor E3 Harelbeke iets betere renners en in de Volta Catalunya gaat er revanche genomen worden voor de bijna renner-loze Tirreno.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #126 on: November 06, 2018, 06:54:59 AM »
Tirreno afgelopen, alle etappes en eindklassement gewonnen  8)
Eerste team dat meer dan 10.000 punten heeft.

Maar nu MSR. Ik heb (met 2 teams ingeschreven) de eerste 4 favorieten. Zal nog wel veranderen, maar ik snap de volgorde niet.

Dit is de eerste favoriet:
Hugo Fluitsma   Leeftijd : 19   Salaris : 857
Conditie : 59   Sprinten : 36   Klimmen : 14
Vlak : 53   Kasseien : 34   Techniek : 39
Dalen : 36   Heuvels : 71   Explosiviteit : 74
Tijdrijden : 29   Knechten : 11

De tweede:
Tommie De Jongh   Leeftijd : 19   Salaris : 833
Conditie : 49   Sprinten : 61   Klimmen : 9
Vlak : 52   Kasseien : 58   Techniek : 42
Dalen : 31   Heuvels : 38   Explosiviteit : 65
Tijdrijden : 19   Knechten : 4

De derde:
Siem Overgaag   Leeftijd : 19   Salaris : 818
Conditie : 49   Sprinten : 68   Klimmen : 21
Vlak : 41   Kasseien : 52   Techniek : 72
Dalen : 1   Heuvels : 62   Explosiviteit : 22
Tijdrijden : 3   Knechten : 22

De vierde:
Wilco VanDerPoel   Leeftijd : 19   Salaris : 809
Conditie : 66   Sprinten : 71   Klimmen : 40
Vlak : 38   Kasseien : 30   Techniek : 12
Dalen : 20   Heuvels : 34   Explosiviteit : 59
Tijdrijden : 26   Knechten : 16

Deze staat er niet bij:

Falco Lubberding   Leeftijd : 19   Salaris : 808
Conditie : 37   Sprinten : 5   Klimmen : 35
Vlak : 28   Kasseien : 8   Techniek : 66
Dalen : 27   Heuvels : 68   Explosiviteit : 74
Tijdrijden : 48   Knechten : 14

Maar Overgaag, die dus 62 heuvel heeft, is de beste sprinter van mijn divisie. Die had ik dus op 1 verwacht. In eerste instantie wilde ik Fluitsma niet eens laten rijden... en De Jongh heeft wel 11 meer vlak en 43 meer explo, maar 7 minder sprint en 24 minder heuvel. Uiteindelijk is De Jongh natuurlijk het grotere talent, maar Overgaag zou nu toch beter moeten zijn?

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #127 on: November 06, 2018, 10:12:33 AM »
Uiteindelijk is De Jongh natuurlijk het grotere talent, maar Overgaag zou nu toch beter moeten zijn?

Tja, ik zie Overgaag nog niet zo snel de Poggio afgaan...

Iemand kan de beste sprinter zijn, maar dan is hij nog niet de beste heuvelsprinter. Daar telt niet alleen heuvel, maar ook bijvoorbeeld dalen. Ik denk ook dat de Jongh niet zo heel ver achter Overgaag zit voor wat betreft de beste sprinter.

Ondertussen zijn we zeer tevreden over de Tirreno. Sponsordeal die gisteren kwam binnenwaaien gehaald, een 2e en 3e plaats in de etappes en 2, 5, 7, 8 en 13 in het eindklassement. We zijn inmiddels gestegen naar de derde plaats in het divisieklassement. Wel nog op 1600 punten achterstand op de Tulpenbollen aan de Eindstreep, die inmiddels AsturPexe voor heeft moeten laten gaan.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #128 on: November 06, 2018, 10:14:45 AM »
Overgaag is de beste sprinter van mijn divisie, de rest van mijn sprinters staan daar niet in en hebben daar niet in gestaan.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #129 on: November 06, 2018, 11:05:57 AM »
Hakkie, om het te doorgronden zul je de percentages van Milano Sanremo goed moeten inschatten.
Ik weet die percentages niet, dus mijn inschatting kan verkeerd zijn.

Het race plaatje goed bekijken ; 294km, dus conditie zal iets meer meetellen dan normaal. Een dikke heuvel in het midden, en wat altijd heel bepalend is voor de GV, dat is s5. Daar zie je 2 heuveltjes in de finale, dat zou kunnen betekenen dat heuvel en explo meer meetelt dan normaal. Misschien is techniek nu ook belangrijker, ik vermoed van niet maar ik heb geen idee.

Ondanks een gebrek aan kennis, toch maar mijn inschatting van Milano Sanremo in procenten :
conditie 14, sprint 26, vlak 15, techn 7, dalen 5, heuvels 18, explo 9, knecht 6

Dan krijg je de volgende GV percentages :

50,24  Overgaag
50,20  Fluitsma
47,94  De Jongh
47,63  VanderPoel
36,39  Lubberding

Mijn inschatting klopt dus niet als ik naar jouw volgorde van favorieten kijk.
Wel opgemerkt dat in mijn fout geschatte percentages Overgaag en Fluitsma heel dichtbij elkaar liggen.
Als ik alleen maar 1% van conditie afhaal en er 1% bij explo optel, met dit hele minimale verschil krijg je al andere GV waardes :

50,35  Fluitsma
49,97  Overgaag 
48,10  De Jongh
47,56  VanderPoel
36,76  Lubberding

Dit klopt natuurlijk nog steeds niet, want De Jongh staat als 2e favoriet en Overgaag als 3e favoriet.
Maar dit "+1% -1% voorbeeld" opgeschreven om aan te tonen dat een minimaal klein verschil de volgorde kan veranderen tussen nrs 1 en 2.

Aan jou de "eer" om de meest correcte percentages van Milano Sanremo in te schatten zodat de volgorde van je favorieten klopt.
Uiteraard niet doen als je er geen tijd voor- en/of zin in hebt ; het is immers niet belangrijk en deze reactie om jou iets meer inzicht te geven. En niet dat ik meer inzicht heb in Milano Sanremo, zoals je kan zien aan mijn fout geschatte percentages. Maar dit is dus wel de manier om een rit echt te doorgronden ; maar het blijven inschattingen, niemand weet de exacte percentages. En gelukkig niet, want anders zou het spelletje lang niet zo leuk zijn.

Whisman met zijn 27 sprint staat als 4e favoriet in mijn divisie. Mijn sprinters (die nauwelijks kunnen heuvelrijden) staan niet bij de favorieten.

Succes in Milano Sanremo !  :)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #130 on: November 06, 2018, 11:26:36 AM »
Ik bereken een rit alleen heel soms bij de NT, om een goede selectie te maken en hopelijk de juiste kopman.
Het koersen gaat op gevoel bij mij, maar ik kijk wel altijd bij uitdagingen (en uiteraard bij favorieten).
Bij uitdagingen kan je soms waardevolle info zien hoe goed je renners (ook onderling) zijn in een race.
Toevallig had ik al ingeschat/vermoed dat Whisman met zijn hele lage sprint beter dan mijn sprinters zou zijn in Milano Sanremo.
Maar het had best gekund dat ik dat fout ingeschat zou hebben, en kijken bij favorieten en uitdagingen is nu een mooie bevestiging.

Whisman heeft natuurlijk wel als nadeel dat zijn eindspurt niet best is ; bij de NT wil ik in zo een geval wel eens een renner kopman maken met een ietsje lager GV maar een veel betere eindspurt.
Maar het zooitje ongeregeld wat nu aan de start staat, is niet te doorgronden en ze hebben EP nodig in s4 om weer aan te sluiten als dat al lukt, dus Whisman mag de kopman zijn.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #131 on: November 06, 2018, 11:49:03 AM »
Mijn inschatting was vergelijkbaar met jouw eerste GV. Alleen is conditie volgens de sterren wel boven de 15%. De enige manier waarop ik De Jongh boven Overgaag krijg is als dalen echt een procent of 9 is. Bijvoorbeeld dit:

Conditie: 15, Sprint: 23, Vlak: 15, Techniek: 7, Dalen: 9, Heuvel: 17, Explo: 10, TW: 4

Maar goed, nu lees ik net dat percentages niet altijd tot 100 komen, dus dat maakt het allemaal wat lastiger.

Ik bereken het normaal ook niet, maar dat een heuvelrenner met 36 sprint favoriet is in MSR boven de sprinters vond ik gewoon erg opvallend, zeker omdat mijn sprinter dus 62 heuvel heeft. Had ik dat lijstje niet gehad, dan was Overgaag mijn kopman geweest.
« Last Edit: November 06, 2018, 12:15:45 PM by Hakkie2 »

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #132 on: November 06, 2018, 12:01:53 PM »
Volgens mij onderschatten jullie allebei het vlak...

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #133 on: November 06, 2018, 12:11:05 PM »
Het zou heel goed kunnen dat dalen (en misschien ook heuvels) veel hoger is dan in mijn fout geschatte percentages.
En de percentages die jij nu vermeldt, zouden ongeveer de juiste percentages kunnen zijn.
Niks mis mee zo te zien, ik vind ze zelfs een beetje op mijn foute percentages lijken, toch zit er dan een groot verschil in wat betreft GV.

Whisman met zijn 27 sprint (en 4e favoriet) heeft maar 16 op dalen. Zijn vlak 69, teamwork 69 en explo 78 zijn wel enorm hoog. Techniek maar 30, heuvels 54 en conditie 45. En dus veel beter dan een sprinter met o.a. sprint 72, techniek 72, dalen 45 en heuvels 21.

Tja, het wielrennen is soms een mysterieuze sport ; in het echt won Nibali dit seizoen Milano Sanremo.
Ik ben benieuwd wat zijn percentages zijn.  :)
Mijn scout is op zoek naar een Australische Nibali, een renner met die kwaliteiten is perfect voor de wedstrijdkalender van dit seizoen.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #134 on: November 06, 2018, 12:19:12 PM »
Volgens mij onderschatten jullie allebei het vlak...

Yep, daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Ik twijfelde ook al of die niet te laag was.
In een aantal NT evaluators staat vlak zo laag, ook in alle beetje vergelijkbare heuvelsprints in de gewone evaluator.
Maar ik weet door veel ervaring dat bij een tijdrit het volgende geldt ; des te meer kilometers, des te meer vlak meetelt.
Zelfs veel meer in verhouding tot conditie, wat opmerkelijk is.
En vanwege die 294km in Milano Sanremo zou het dus heel goed mogelijk zijn dat er bij een zo lange heuvelsprint race hetzelfde vlak-effect optreedt als bij tijdritten zoals etappe 2 TdF en GP Naciones in het oude spel.