Ik ben verder gegaan met mijn reeks zeges, voor het eerst heb ik nu meer etappes gewonnen dan verloren. 10 zeges op 19 wedstrijden. Volledig podium zat er niet in, maar mijn vrije rol wint solo. Daarachter wordt ik 3 t/m 5. Mijn 3 renners verliezen de sprint in een groepje van 4 van de enige concurrent, daar zal toch eens over gesproken moeten worden.
Ik zie voor de Volta Ciclista a Catalunya dat mijn enige echt concurrende renner Gianpaolo Barraco is ingeschreven. De nummer 2 van de Tirreno en de nummer 5 van Parijs-Nice. Maar ik denk er over om Bakker (reed al Parijs-Nice (2e) en de Tirreno (1e)) en VanEst (reed Down Under en Parijs-Nice (1e)) thuis te laten. Een gok, maar ze kunnen maar 44 koersen rijden met meer dan 91 vorm.
Namens mijn team gaan:
- Jaap VanDerVen. Nummer 4 van Parijs-Nice en de Tirreno. Heeft niet al te veel vlak en tijdrijden, ik ben benieuwd.
- Rein Hoogvliet, debutant. Klimmer met een behoorlijke vlak en tijdrit.
- Nathan Hazelhoff, debutant. Klimmer zonder enige vlak en tijdrit, maar wel met een ster op puur klimmen. Zal kijken of hij nog iets van een klassement kan rijden of dat hij gaat knechten.
- Guus Stevens, reed alleen Parijs-Nice als knecht. Heeft een behoorlijke vlak en tijdrit (al mist hij wel volledig techniek, deze type Escartin).
- Niek Brink, debutant. Nog een klimmer. Heeft niet al te veel vlak en tijdrijden. Als Hazelhoff voor een klassement gaat, dan gaat Brink waarschijnlijk knechten.
Een beetje een B-selectie, zonder VanEst, Bakker, Mulder en Engels, alle 4 klimmers met een ster (maar ook met heuvel). Maar ik denk dat ik nog wel voor de eindzege kan gaan.