Author Topic: [BETA] Koersen S1  (Read 43482 times)

Fingolfin

• Jr. Member
  • **
  • Noldor 3h
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #240 on: November 17, 2018, 10:09:12 PM »
Neem vaker een bloemetje mee staat dik 1e en de elfenbelg staat mooi 2e...

;D

Ronde van Romandië loopt voorlopig zeer goed. Kopman Bervoets heeft 1 ritoverwinning en staat vooralsnog aan de leiding in het klassement :)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #241 on: November 17, 2018, 10:51:09 PM »
etappe 4 Romandie :
Een zeer goede uitslag van de SPORTLIFE-renners ; 2e( op 0:41" :D ), 3e, 6e, 8e en 12e(= kopman H.Spiker).

Het AK zier er nu ietsje beter uit ; 4e(= kopman H.Spiker), 9e, 10e, 13e en 20e.
H.Spiker staat op 1:23" en de top 3 AK staat hoger geplaatst bij de favorieten in de slot etappe.
De SPORTLIFE-kopman staat maar op 5 seconden van de nummer 3 AK, en staat zelf ook bij de favorieten (als 5e).
Dus een mooie uitdaging voor hem om op het AK podium te komen.

Momenteel tevreden over deze B-selectie want de tactische keuze vooraf om dmv kwantiteit te scoren ipv kwaliteit pakt tot nu toe goed uit.
Uiteraard hebben de renners geluk dat er in Romandië opeens heel weinig concurrentie was met maar 30 ingeschreven renners.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #242 on: November 18, 2018, 09:16:42 AM »
Hmmm, ik krijg het niet voor elkaar Peron af te schudden en eindig dus 2 t/m 5 en 7 in het klassement...  >:(

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #243 on: November 18, 2018, 09:57:06 AM »
Romandie was niet veel soeps!! Enkel Akselsen kon een 6de plaats behalen in het AK! Proficiat aan Fingolfin met zijn overwinning in deze ronde!! De 2 Belgische teams staan nu 1 en 2 in onze divisie maar we wachten nog op Combuijs om ons te komen vervoegen zodat we de divisie der lage landen kunnen worden!!
Ik heb nog eens de kalender bekeken en stel me hierbij een vraagje! Zou een kassei-heuvel-sprinter de ronde van Frankrijk kunnen winnen???

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #244 on: November 18, 2018, 11:46:54 AM »
Romandie was niet veel soeps!! Enkel Akselsen kon een 6de plaats behalen in het AK! Proficiat aan Fingolfin met zijn overwinning in deze ronde!! De 2 Belgische teams staan nu 1 en 2 in onze divisie maar we wachten nog op Combuijs om ons te komen vervoegen zodat we de divisie der lage landen kunnen worden!!
Ik heb nog eens de kalender bekeken en stel me hierbij een vraagje! Zou een kassei-heuvel-sprinter de ronde van Frankrijk kunnen winnen???
Inderdaad, ik had de grote rondes ook al bekeken die nogal apart zijn dit seizoen, wat voor een renner daar het beste een AK kan rijden.
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben met die kasseiheuvel-sprinter in de Tour de France, Mitte. Ik vermoed dat ook.
Vooral ook omdat er in de sprint etappes altijd veel tijdsverschillen ontstaan in dit spel.
0 aankomsten berg op en maar 6 klimsecties van de in totaal 50 secties. En er zijn 7 vlakke aankomsten.

Tour de Romandie :
Bij SPORTLIFE was het ook niet veel soeps in deze ronde.
Kopman H.Spiker moest in de slot etappe het AK-podium proberen te halen. Hij stond als 5e favoriet en finishte als 5e.
Maar dat was niet genoeg, want Oska troefde iedereen tactisch af in de slot etappe waar zijn renners knap 1e, 2e en 3e werden. Terwijl hij maar 2 renners bij de favorieten had staan.
En dit heeft gevolgen voor de AK eindstand, H.Spiker zakt zelfs een plaatsje ondanks dezelfde eindtijd en maar 5 seconden achter de nr2 :
1    Oliver Karro   19   Oska   0: 00"   
2    Jose Aurelio Carrion   19   Oska   1: 28"   
3    Edward Owens   19   PipiolosTeam   1: 30"   
4    Kevin Cabrera   19   Oska   1: 33"   
5    Henry Spiker   19   SPORTLIFE   1: 33"   

De andere renners van mijn team werden 10e, 11e, 14e en 21e in het AK.
Dus Oska loopt behoorlijk in wat betreft het seizoensklassement, en hij heeft ook al 14 overwinningen, 5 meer dan mijn team.
Toch is de voorsprong nog ruim 4.000 punten, wat eigenlijk apart is, want ik heb steeds maar 2 renners in die al die top vijven bij nieuws.
Eigenlijk maar 1, want ik heb ook een renner die daar als 4e ronderenner staat, maar echt niet goed is. Bijv. nu maar 14e AK in Romandie.

Maar goed, mijn matige team scoort wel steeds goed in de klassiekers en dat tikt lekker aan qua punten.
In de aankomende (semi)klassieker in Frankfurt zal dat vermoedelijk niet het geval zijn ; ik moet de renners nog selecteren.

Wel al zin in de Giro, de selectie is al min of meer bekend.
Het zal daar een uitdaging worden om met matige renners zoveel mogelijk punten te scoren.
De belangrijkste tactische keuzes worden mijn inziens gemaakt vóór aanvang van die grote ronde.

In de Giro verwacht ik wél dat een renner die ook kan klimmen het AK gaat winnen. In tegenstelling dus tot de Tour de France.
3 aankomsten berg op, en 10 klimsecties van de in totaal 50.
Ter vergelijking met de Vuelta ; 2 aankomsten berg op (inclusief de klim-TT) en 13 klimsecties (inclusief weer de klim-TT).
Dus het lijkt mij dat de Giro (vd 3 grote rondes) het beste is voor een klimmer, o.a. vanwege de klim-TT waar de tijdsverschillen niet zo groot zijn.
« Last Edit: November 18, 2018, 11:50:14 AM by Vos »

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #245 on: November 18, 2018, 12:14:15 PM »
Hmmm, ik krijg het niet voor elkaar Peron af te schudden en eindig dus 2 t/m 5 en 7 in het klassement...  >:(
Hakkie heeft concurrentie  :)
Dat mag ook wel, want de voorsprong van bijna 9.000 punten op de éénnabeste (div. 3n) dit seizoen is natuurlijk bizar groot.
Natuurlijk te verklaren met dat jouw team in veruit de minste actieve divisie koerst.
Toch jammer, want zo te zien aan je renners die je regelmatig post heb jij een geweldig team, die volgens mij in andere meer actieve divisies het ook geweldig zou doen. Jouw team is zeker veel beter dan die van mij.

Maar goed, dit is een éénmalig iets. Volgend seizoen in de 2e divisie heb je zeker weten veel meer concurrentie.
Ook bij de nieuwe echte start van dit spel zal je veel concurrentie hebben, want ik neem aan dat jouw team dan in 1A gaat starten.
Wat dat betreft is deze start in de beta versie niet te vergelijken met de echte start.
Dan zou het wat mij betreft niet jammer zijn als je dan het 1e seizoen bijna geen concurrentie hebt (wat dus niet gaat gebeuren, bij mij ook niet), goed voor je bankrekening en hoe meer geld je hebt, des te meer mogelijk is in de seizoenen daarna.
Wat natuurlijk wel superbelangrijk blijft bij de nieuwe start, dat is geluk hebben met scouten en recruteren.
Maar ik hou er nu al rekening mee dat dat zoals altijd gaat bij mij, en dat is heel slecht.
Gelukkig compenseer ik dat door met vossetactieken te koersen.  :))

Mitte

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #246 on: November 18, 2018, 12:30:17 PM »

Maar goed, dit is een éénmalig iets. Volgend seizoen in de 2e divisie heb je zeker weten veel meer concurrentie.
Ook bij de nieuwe echte start van dit spel zal je veel concurrentie hebben, want ik neem aan dat jouw team dan in 1A gaat starten.
Wat dat betreft is deze start in de beta versie niet te vergelijken met de echte start.

Ik dacht dat alles wordt gereset en iedereen terug start in 3de divisie bij de nieuwe start!!!

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #247 on: November 18, 2018, 12:51:17 PM »
Dat zou ook kunnen.
Volgens mij heb ik deze 2 varianten allebei ergens min of meer gelezen. Dus eigenlijk heb ik geen idee.
Toch vermoed ik dat er met een 1A begonnen wordt, dat is software technisch gezien misschien het beste, hoewel ik daar totaal geen verstand van heb. Nou ja, we gaan het zien, je zou best gelijk kunnen hebben. Een van jou goede bijdrage/reactie in ieder geval, want ik loop op de zaken vooruit terwijl het nog onzeker is hoe de nieuwe start er uit gaat zien.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #248 on: November 18, 2018, 03:31:07 PM »
Oska test nu uit of starten met alleen maar 3e divisies werkt, als dat werkt wil hij dat straks ook doen. En dan wel na 1 seizoen promotie naar 1a voor de top 50, dacht ik. Volgens mij is dat nu ook de bedoeling.

Maar dan kun je dus wel starten zoals nu, al hoop ik vooral dat er spelbreed meer actieve teams zijn. In de meest actieve divisies zijn nog maar 6/7 actieve teams, dacht ik. Dan is bij mij 3 teams wel extreem, maar over de hele breedte is het niet best.
« Last Edit: November 18, 2018, 03:33:19 PM by Hakkie2 »

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #249 on: November 18, 2018, 05:13:57 PM »
Oska test nu uit of starten met alleen maar 3e divisies werkt, als dat werkt wil hij dat straks ook doen. En dan wel na 1 seizoen promotie naar 1a voor de top 50, dacht ik. Volgens mij is dat nu ook de bedoeling.

Zo heb ik het ook begrepen ja. Er gaat straks normaal gesproken niet met een 1a gestart worden, tenzij het om één of andere reden echt nodig is. Maar ja, mijn Spaans is slechter dan Oska's Engels dus, wie weet herstarten we straks met 10 bevallige konijnen...

In de meest actieve divisies zijn nog maar 6/7 actieve teams, dacht ik. Dan is bij mij 3 teams wel extreem, maar over de hele breedte is het niet best.

Bij ons zijn er 11 actieve teams, dus best leuk.

De 2 Belgische teams staan nu 1 en 2 in onze divisie maar we wachten nog op Combuijs om ons te komen vervoegen zodat we de divisie der lage landen kunnen worden!!

Ha, wacht niet op mij, anders haalt die Amerikaanse komeet Konahuanui jullie nog in. Gaat misschien toch wel gebeuren, die is echt goed bezig. Ik ben gewoon lekker aan het experimenteren met het africhten van berggeiten, de resultaten staan voorlopig op het tweede plan.

Volgens mijn analyse zou een heuvelvlaksprinter de Tour moeten winnen. Kassei lijkt me minder belangrijk dan klimmen, de 4e belangrijke skill. Maar ik weet niet hoe goed mijn analyse is. Mijn voorspelling voor de Giro is dat een vlakklimmer gaat winnen. Vrijdag aanstaande weet je dus hoe goed mijn analyse vaardigheden zijn...

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #250 on: November 18, 2018, 05:31:18 PM »
Volgens mijn analyse zou een heuvelvlaksprinter de Tour moeten winnen. Kassei lijkt me minder belangrijk dan klimmen, de 4e belangrijke skill. Maar ik weet niet hoe goed mijn analyse is. Mijn voorspelling voor de Giro is dat een vlakklimmer gaat winnen. Vrijdag aanstaande weet je dus hoe goed mijn analyse vaardigheden zijn...

Hmm... dus toch Kruizenga (2ster vlakklimmer) mee naar de Giro. Al denk ik dat je ook TT moet hebben, anders verlies je heel veel in de beide vlakke tt's.

En Koolhaas (mn beste heuvelsprinter, met beetje klimstat) bewaren en in de Tour-selectie... hij staat op de nominatie om ontslagen te worden:

Jelle Koolhaas   Leeftijd : 19   Salaris : 837
Conditie : 38   Sprinten : 65   Klimmen : 38
Vlak : 40   Kasseien : 7   Techniek : 68
Dalen : 23   Heuvels : 60   Explosiviteit : 66
Tijdrijden : 34   Knechten : 7   Ervaring : 2

Eens zien of het wijs is naar jou te luisteren  ;)

Mitte

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #251 on: November 18, 2018, 06:15:47 PM »
Ha, wacht niet op mij, anders haalt die Amerikaanse komeet Konahuanui jullie nog in. Gaat misschien toch wel gebeuren, die is echt goed bezig. Ik ben gewoon lekker aan het experimenteren met het africhten van berggeiten, de resultaten staan voorlopig op het tweede plan.

Dan kunnen jouw berggeiten toch wel wat punten afsnoepen van die uitbarstende vulkaan ;) ;) ;D

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #252 on: November 18, 2018, 07:39:40 PM »
Hmm... Hier nu ook zonder taktiek gereden... Terwijl ik er bijna zeker van ben dat ik die had opgeslagen. Volgens mij heb ik ze zelf gecontroleerd  ???

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #253 on: November 18, 2018, 07:41:52 PM »
Ik had wel gewoon tactiek.

Voor morgen de Giro: tot nu toe inclusief die van mij, 3 ingeschreven teams. Maar... daar missen de twee teams die standaard alle rondes met mij rijden. Met een beetje geluk starten we dus met het ongekende aantal van 25 renners.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #254 on: November 18, 2018, 08:08:43 PM »
Dan kunnen jouw berggeiten toch wel wat punten afsnoepen van die uitbarstende vulkaan ;) ;) ;D

OK, wie gaan er in de Giro dansen op de vulkaan?

Kopman is Ruben van der Toorn, een vlakklimmer (uiteraard...). Laurens Smit, Bram Luijben, Robert Algra en Christiaan van der Kluun mogen afwisselend knechten en voor eigen kans gaan.