Romandie was niet veel soeps!! Enkel Akselsen kon een 6de plaats behalen in het AK! Proficiat aan Fingolfin met zijn overwinning in deze ronde!! De 2 Belgische teams staan nu 1 en 2 in onze divisie maar we wachten nog op Combuijs om ons te komen vervoegen zodat we de divisie der lage landen kunnen worden!!
Ik heb nog eens de kalender bekeken en stel me hierbij een vraagje! Zou een kassei-heuvel-sprinter de ronde van Frankrijk kunnen winnen???
Inderdaad, ik had de grote rondes ook al bekeken die nogal apart zijn dit seizoen, wat voor een renner daar het beste een AK kan rijden.
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben met die kasseiheuvel-sprinter in de Tour de France, Mitte. Ik vermoed dat ook.
Vooral ook omdat er in de sprint etappes altijd veel tijdsverschillen ontstaan in dit spel.
0 aankomsten berg op en maar 6 klimsecties van de in totaal 50 secties. En er zijn 7 vlakke aankomsten.
Tour de Romandie :
Bij
SPORTLIFE was het ook niet veel soeps in deze ronde.
Kopman H.Spiker moest in de slot etappe het AK-podium proberen te halen. Hij stond als 5e favoriet en finishte als 5e.
Maar dat was niet genoeg, want Oska troefde iedereen tactisch af in de slot etappe waar zijn renners knap 1e, 2e en 3e werden. Terwijl hij maar 2 renners bij de favorieten had staan.
En dit heeft gevolgen voor de AK eindstand, H.Spiker zakt zelfs een plaatsje ondanks dezelfde eindtijd en maar 5 seconden achter de nr2 :
1 Oliver Karro 19 Oska 0: 00"
2 Jose Aurelio Carrion 19 Oska 1: 28"
3 Edward Owens 19 PipiolosTeam 1: 30"
4 Kevin Cabrera 19 Oska 1: 33"
5
Henry Spiker 19
SPORTLIFE 1: 33"
De andere renners van mijn team werden 10e, 11e, 14e en 21e in het AK.
Dus Oska loopt behoorlijk in wat betreft het seizoensklassement, en hij heeft ook al 14 overwinningen, 5 meer dan mijn team.
Toch is de voorsprong nog ruim 4.000 punten, wat eigenlijk apart is, want ik heb steeds maar 2 renners in die al die top vijven bij nieuws.
Eigenlijk maar 1, want ik heb ook een renner die daar als 4e ronderenner staat, maar echt niet goed is. Bijv. nu maar 14e AK in Romandie.
Maar goed, mijn matige team scoort wel steeds goed in de klassiekers en dat tikt lekker aan qua punten.
In de aankomende (semi)klassieker in Frankfurt zal dat vermoedelijk niet het geval zijn ; ik moet de renners nog selecteren.
Wel al zin in de Giro, de selectie is al min of meer bekend.
Het zal daar een uitdaging worden om met matige renners zoveel mogelijk punten te scoren.
De belangrijkste tactische keuzes worden mijn inziens gemaakt vóór aanvang van die grote ronde.
In de Giro verwacht ik wél dat een renner die ook kan klimmen het AK gaat winnen. In tegenstelling dus tot de Tour de France.
3 aankomsten berg op, en 10 klimsecties van de in totaal 50.
Ter vergelijking met de Vuelta ; 2 aankomsten berg op (inclusief de klim-TT) en 13 klimsecties (inclusief weer de klim-TT).
Dus het lijkt mij dat de Giro (vd 3 grote rondes) het beste is voor een klimmer, o.a. vanwege de klim-TT waar de tijdsverschillen niet zo groot zijn.