.png)
selectie
SPORTLIFE H.Spiker werd 3e in Frankfurt en vanwege die prestatie krijgt hij het kopmanschap in deze Giro.
Het was nog even puzzelen op het laatste moment wie de andere geselecteerden zouden zijn, want er is eindelijk een aankoop gedaan (van 612k) en die Belg mag deze grote ronde zeker rijden.
Geen top-selectie, maar deze 5 moeten de eer hooghouden van mijn team en ze gaan proberen om zo veel mogelijk punten te pakken :
1
H.Spiker ;
kopman. 5e AK Tour Romandie.
2
Foley ;
schaduwkopman. 14e AK Volta Catalunya.
3
Michel ;
vlak- en klim-tijdrijder. Nieuwe aankoop.
4
Lee ;
vlaktijdrijder. 4e in de vlakke tijdrit van Catalunya.
5
Neill ;
vlaktijdrijder met een heel klein sprintje. Debutant.
etappe 1 :
Bij uitzondering moest Foley aan de bak als knecht zodat
Spiker eventueel de etappe kon winnen.
Helaas, dat ging al mis in s2 op de 1e berg, en Foley vertikte het om EP in te zetten in de afdaling om weer terug te komen.
"Had je mij maar geen schaduwkopman moeten maken" zei hij tijdens de race tegen de ontstemde ploegleider.
Op de 1e berg ontsnapte Montes (zelfs met een fris-icoontje), een renner van Oska die al 3 kleine rondes won en daar ook nog 6 etappes won.
In de afdaling werd de achtervolgingsgroep van 8 renners uitgedund naar 5 renners, gelukkig zat Spiker daar nog steeds bij.
De voorsprong van Montes liep terug van 0:21" naar 0:15"
Echter, in s4 op de 2e berg was Montes in een moordend tempo aan het klimmen. En die renner moet je natuurlijk niet laten rijden, dus Spiker besloot dat het te langzaam ging in de achtervolgingsgroep en demarreerde. 2 andere renners (van Palmeiras en SentinalChickens) demarreerden ook maar konden het tempo van Spiker niet volgen die hier op 0:20" reed van koploper Montes.
In de heuvels van s5 zag Spiker die Oska-renner in de verte rijden en met een uiterste krachtsinspanning kon hij bij hem komen.
Maar dat ging ten koste van zijn sprint, want hij verloor de etappe met een halve fietslengte.
Toch een goed resultaat,
2e, en hij pakt mooi wat tijd (0:24") op de genoemde 2 andere achtervolgers, die misschien AK concurrenten kunnen zijn. Maar er kunnen ook concurrenten zijn van andere goede teams.
De beste renner van PipiolisTeam werd solo 5e op 0:34" en de beste renner van thorboassonarvesen 7e op 0:39"
Knecht Foley spaarde dus energie in de afdaling en finishte op een 9e plaats, op bijna 1 minuut achter Spiker en Montes.
Achteraf had ik beter Neill knecht moeten maken.
Maar misschien ook niet, want hij was in een verhitte strijd gewikkeld met de bezemwagen. Gelukkig wist hij dat te winnen en finishte als laatste (40e) nog maar net binnen de tijdslimiet op 6:29".
Op naar de kasseien etappe ; die heelhuids doorkomen en proberen binnen de tijdslimiet te finishen zijn de stalorders voor mijn renners.