Author Topic: [BETA] Koersen S1  (Read 43475 times)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #300 on: November 27, 2018, 12:45:04 PM »
Ongekend lage opkomst in de Tour de Suisse van divisie 3p, maar 25 renners  :o hebben zich ingeschreven.
Ter vergelijking, in de Giro 38 renners en in de 1e ronde van het seizoen, TDU, 48 renners.
Afijn, ik neem aan dat er volgend seizoen ook nog deze beta-versie is en dat mijn team dan in de 2e divisie zal koersen.
Dan zal het peleton heel wat groter zijn, wat veel leuker is.
Nog veel leuker is natuurlijk als het echte spel begint, maar dat zal een beetje geduld kosten hoewel wat mij betreft dat zsm mag beginnen.

etappe 1 :
Na een rustige aanloop op het vlakke spat het peleton uiteen op de berg in s3 en wordt er volop gedemarreerd.
Karro (Oska) ontsnapt. Achtervolgd door 2 SPORTLIFE-renners op maar 0:03"
Een paar seconden daar weer achter Embley (PipiolosTeam), maar hij kan het gat niet dichten en fietst in s4 nog altijd solo in de achtervolging, oftwel de sjaspatat. Mijn beide renners weten in s4 aan te sluiten, en zo wordt er een kopgroepje van 3 renners gevormd. De overige renners zijn kansloos en dat blijkt ook in s5 want deze 3 renners gaan voor de overwinning sprinten.
Anderson wint deze etappe  8) en Spiker (in een vrije rol) finisht als 3e.

etappe 2 :
Anderson en Spiker zitten vanaf de start in het voorste peleton.
Ook de knecht van Anderson zit daarbij, maar moet zoals verwacht lossen op het vlakke in s3.
In s4 wordt de voorste groep uitgedund tot 5 renners, eigenlijk 4 want Evans (SentinelChickens) probeert te demarreren en rijdt 2 sec. daarvoor.
Anderson en Spiker handhaven zich in die voorste groep, en ze doen dat ook in s5 waar maar 1 renner terug kan komen.
Evans is inmiddels ook weer tot de orde geroepen en met zijn zessen gaan ze voor de etappe winst strijden.
Anderson finisht als 3e en Spiker (wederom in een vrije rol) wordt 5e.

Beide SPORTLIFE-renners dus geen tijdverlies in de eerste 2 etappes, en dat geldt ook voor Karro (Oska).
Hun drieën gaan vanzelfsprekend aan de leiding in het AK. De rest staat al op bijna een minuut of meer.
Maar het AK wordt pas echt gevormd in de laatste 3 berg etappes en ik zie nu al dat een eind overwinning er niet in zit.
Want de nr4 AK, landgenoot Embley, staat bij de favorieten (als 4e) in de aankomende etappe.
En nog slechter nieuws ; medekoploper Karro staat als 6e favoriet.
Anderson en Spiker kunnen de favorieten helaas niet uitdagen.
Dus deze 3 aankomende etappes worden een prooi voor mijn klimmers Post (+/- 8e favoriet) en Scheer (5e favoriet).

edit ; zo te zien zullen Oska (met de 1e favoriet) en PipiolosTeam (met de 2e, 3e en 4e favoriet) strijden voor de eind overwinning.

« Last Edit: November 27, 2018, 12:53:34 PM by Vos »

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #301 on: November 27, 2018, 02:10:48 PM »
Afijn, ik neem aan dat er volgend seizoen ook nog deze beta-versie is en dat mijn team dan in de 2e divisie zal koersen.

Ja en nee.

De beta-versie heeft zeker twee seizoenen nodig, Oska heeft 1e en 2e divisie taktieken nodig voor de World Challenge. Ben wel benieuwd of een derde seizoen nodig zal zijn, bijvoorbeeld om de normale promotie/degradatie te bepalen.

Je zal volgend seizoen echter in de 1e divisie koersen. De beste 50 teams gaan naar de 1e divisie, de volgende 200 teams naar de 2e divisie. Hoe dat precies bepaald gaat worden, weet ik overigens niet, maar ik hoop dat Oska dat wel weet. Uit het Spaanstalige forum heb ik begrepen dat hij de promotie al een klein beetje getest heeft, maar het blijft natuurlijk afwachten hoe het in het echt zal gaan.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #302 on: November 27, 2018, 03:27:53 PM »
Je zal volgend seizoen echter in de 1e divisie koersen. De beste 50 teams gaan naar de 1e divisie, de volgende 200 teams naar de 2e divisie. Hoe dat precies bepaald gaat worden, weet ik overigens niet...

Is dat niet gewoon de CFF-rank?

Of misschien de Lijst met beste teams... maar goed, dat is maar 1 team verschil
« Last Edit: November 27, 2018, 03:38:49 PM by GinneR »

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #303 on: November 27, 2018, 04:19:08 PM »
Ja natuurlijk, dat was ik even vergeten Combuijs, bedankt voor je reactie.  :)
Voor zover ik het begrepen heb, is het de bedoeling dat het zo zal gaan als jij in je tekst schrijft.
Onder voorbehoud natuurlijk, zoals jij ook al aangeeft.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #304 on: November 27, 2018, 08:41:02 PM »
Halverwege de Ronde van Zwitserland heeft Bram Luijben zijn kopmanschap over moeten dragen aan Christiaan van der Kluun. Hij heeft in de eerste twee etappes te veel tijd verloren en kon dat in de 3e etappe niet voldoende goed maken. Tja, topsport is hard...

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #305 on: November 28, 2018, 08:38:58 AM »
Akselsen ging als leider de 4de etappe in met een voorsprong van 56sec! Ik wist dat ik zou moeten aanklampen bij de betere klimmers om een kans te maken voor de eindzege maar te risicovolle tactieken hebben er anders over beslist! Alle knechten reden te vlug en de kopman was al geisoleerd na sector 1! Als troostprijs mogen we nog starten in de laatste rit met de leiderstrui aan maar met enkel een handvol sec voorsprong op een Amerikaan en Bervoets(Noldor) die de laatste 2 ritten op zijn naam schreef!
Hopelijk kan ik nog VanDerKluun(Combuijs) afhouden om toch nog op het podium te eindigen!!

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #306 on: November 28, 2018, 09:02:02 AM »
De beta-versie heeft zeker twee seizoenen nodig, Oska heeft 1e en 2e divisie taktieken nodig voor de World Challenge. Ben wel benieuwd of een derde seizoen nodig zal zijn, bijvoorbeeld om de normale promotie/degradatie te bepalen.

Oska heeft aangegeven dat hij ook de economie wil testen. En volgens mij wil hij ook het afnemen van de stats van 24+ers testen. Reken er maar op dat er minstens een seizoen of 8 nodig zal zijn, alleen zal Oska op een gegeven moment gaan 'doorspoelen' met iets van 15 wedstrijden op een dag. Maar met alleen maar doorspoelen test je de economie niet en dat was duidelijk een doelstelling.

Dus of hij gaat de economie toch niet testen, of we rijden voorlopig nog rond in deze beta.
« Last Edit: November 28, 2018, 09:08:42 AM by Hakkie2 »

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #307 on: November 28, 2018, 10:38:55 AM »
Hopelijk kan ik nog VanDerKluun(Combuijs) afhouden om toch nog op het podium te eindigen!!

Dat gaat wel lukken want vanochtend reed ik weer eens met de beruchte 22222 taktiek...

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #308 on: November 28, 2018, 10:44:39 AM »

Oska heeft aangegeven dat hij ook de economie wil testen.

De economie? Daar valt niet veel aan te testen, die deugde in het oude spel niet (veel te veel geld in omloop) en aangezien daar niets in is veranderd deugt die nu ook niet. Maakt verder niet zo veel uit, die economie komt vanzelf in evenwicht, in het oude spel kon je in een stuk of 5 seizoenen gemakkelijk naar de topdivisie als je wist wat je deed en dat zal niet wezenlijk veranderen. Ja, renners gaan nu langer aan de top mee, maar ook dan vormt er zich vanzelf een evenwicht, toch?

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #309 on: November 28, 2018, 10:45:45 AM »
We koersen lekker mee in Zwitserland. Met nog ??n etappe te gaan is eigenlijk wel al zeker dat Hoffmann zijn 5e kleine ronde van het seizoen gaat winnen. Verder staan 3 vrije rollen op de plekken 3 t/m 5, allemaal slechts een paar seconden van de nummer 2, op wie ze allemaal tijd terug pakten in de afgelopen 2 klimritten.

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #310 on: November 28, 2018, 11:54:12 AM »

Oska heeft aangegeven dat hij ook de economie wil testen. En volgens mij wil hij ook het afnemen van de stats van 24+ers testen. Reken er maar op dat er minstens een seizoen of 8 nodig zal zijn, alleen zal Oska op een gegeven moment gaan 'doorspoelen' met iets van 15 wedstrijden op een dag. Maar met alleen maar doorspoelen test je de economie niet en dat was duidelijk een doelstelling.

Dus of hij gaat de economie toch niet testen, of we rijden voorlopig nog rond in deze beta.

Ik vrees dat als deze beta langer dan 3 seizoenen duurt, het spel nooit meer "echt" gaat beginnen.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #311 on: November 28, 2018, 12:37:01 PM »
Het is inderdaad momenteel een groot nadeel dat de motivatie bij heel veel managers afgenomen is, vanwege 2 CFF spelletjes (deze beta-versie en de oude versie) die allebei geen toekomst hebben en je dus bijvoorbeeld geen team en geen palmares kan opbouwen, want dat zal toch verdwijnen.
Hopelijk duurt het niet te lang voordat de echte versie begint. Nou ja, ik zie het wel, ik heb geduld want ik heb er wel begrip voor dat alles goed getest moet worden. En voorlopig heb ik nog wel een beetje motivatie. Het zou kunnen dat als het echt lang gaat duren, dat ik dan een break neem (zowel in de oude als in deze beta) tot het echte spel begint. Dat beslis ik volgende maand wel tijdens de jaarwisseling, dan zal er hopelijk ook meer bekend zijn hoe lang het gaat duren.
Ik heb dit weekend wel mijn supporter verlengt in het oude spel, puur ter financiële ondersteuning van CFF en het werk dat Oska doet daarvoor, want betalen voor een spelletje dat afloopt is eigenlijk geen optie. Dus huiver of wees gerust, ondanks misschien een break in het nieuwe jaar, Vos gaat de echte nieuwe versie spelen.  :)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #312 on: November 28, 2018, 01:19:51 PM »

etappe 3 :
Experiment met mijn 2 beste klimmers en dus ook mijn 2 beste renners voor dit parcours.
Scheer (5e favoriet) mocht de kopman zijn en de andere klimmer Post moest knechten wat in s3 al mis ging want daar moest de knecht lossen.
Uiteindelijk een 4e plaats voor Scheer. Zorgelijk is dat hij op 10 seconden gereden wordt door de top3 van deze etappe, dus zulke goede klimmers heb ik niet vergeleken bij de concurrentie.
Dat blijkt ook uit de favorieten van etappes 4 en 5, daar staan geen SPORTLIFE-renners bij en in etappe 5 kunnen mijn klimmers de favorieten niet eens uitdagen.

etappe 4 :
Omdat etappe 1 winnaar Anderson er nog altijd goed voor staat in het AK, is hij de kopman in etappe 4.
Zijn knecht Pierre (de minst goede van mijn team in deze etappe) gaf alles in s1 maar moest daar toch al lossen.
Anderson rijdt een hele goede etappe, wint de sprint van de achtervolgingsgroep en finisht als 3e.
Vrije rol renner Scheer finisht in dezelfde groep als 5e. Post (9e) en Spiker (12e) doen het niet zo goed.
Knecht Pierre, toch ook een (heuvel)klimmer, komt pas als 19e over de streep op een achterstand van maar liefst 2½ minuut.

Top 10 AK met alleen nog de slot etappe te gaan :

1    Oliver Karro   19   Oska   0: 00"   
2    Aaron Anderson   19   SPORTLIFE   0: 41"   
3    Eddy Embley   19   PipiolosTeam   1: 03"
4    Edward Owens   19   PipiolosTeam   1: 21"   
5    Jose Aurelio Carrion   19   Oska   1: 36"
6    Henry Spiker   19   SPORTLIFE   1: 42"   
7    Kevin Cabrera   19   Oska   2: 07"
8    Allen Post   19   SPORTLIFE   3: 10"   
9    Eddie Scheer   19   SPORTLIFE   3: 22"   
10    Allen Pocock   19   PipiolosTeam   3: 35"   
( Pierre staat 15e op 5:45" )

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #313 on: November 28, 2018, 02:43:50 PM »
Ik merk het wel hoe lang de beta duurt. Voorlopig staan allebei de varianten op een laag pitje, omdat het anders te veel tijd kost. Wel ben ik etappes aan het "verzamelen" van de nieuwe beta, ter voorbereiding... En ik ben natuurlijk mijn spreadsheet aan het verfijnen...

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #314 on: November 28, 2018, 05:42:48 PM »
Voorlopig staan allebei de varianten op een laag pitje
Grappig dat jij in Combuijs-termen schrijft.  :)

Bij mij trouwens ook ; hoewel in het oude spel de afgelopen Tour de Suisse toch nog één van de weinige doelstellingen dit seizoen was.
En in deze beta-versie test ik af en toe het fun-gehalte,
want dat is voor mij de belangrijkste reden om dit spelletje nu (en in de toekomst als het weer "echt" is) te spelen.
En natuurlijk meer fun als er gewonnen wordt.  ;)

Wat betreft jouw voorbereiding, het lijkt mij toch moeilijk de juiste percentages in te schatten met alleen maar 19jarigen.
Ook wat koersverloop betreft, zal het anders gaan met oudere renners er bij, naar mijn mening.
Maar jouw spreadsheet kan natuurlijk wel vaak een goede indicatie/hulpmiddel zijn. Ik ben nieuwsgierig.
Voor mij (en waarschijnlijk ook voor jou) zijn er een stuk minder onbekende ritten dan sommige andere managers het ervaren ;
want veel "officieel" onbekende ritten (of races die daar heel veel op lijken) al meegemaakt als BC, en soms ook in de Live Races.