Ongekend lage opkomst in de Tour de Suisse van divisie 3p, maar 25 renners

hebben zich ingeschreven.
Ter vergelijking, in de Giro 38 renners en in de 1e ronde van het seizoen, TDU, 48 renners.
Afijn, ik neem aan dat er volgend seizoen ook nog deze beta-versie is en dat mijn team dan in de 2e divisie zal koersen.
Dan zal het peleton heel wat groter zijn, wat veel leuker is.
Nog veel leuker is natuurlijk als het echte spel begint, maar dat zal een beetje geduld kosten hoewel wat mij betreft dat zsm mag beginnen.
etappe 1 :
Na een rustige aanloop op het vlakke spat het peleton uiteen op de berg in s3 en wordt er volop gedemarreerd.
Karro (Oska) ontsnapt. Achtervolgd door 2
SPORTLIFE-renners op maar 0:03"
Een paar seconden daar weer achter Embley (PipiolosTeam), maar hij kan het gat niet dichten en fietst in s4 nog altijd solo in de achtervolging, oftwel de sjaspatat. Mijn beide renners weten in s4 aan te sluiten, en zo wordt er een kopgroepje van 3 renners gevormd. De overige renners zijn kansloos en dat blijkt ook in s5 want deze 3 renners gaan voor de overwinning sprinten.
Anderson wint deze etappe

en
Spiker (in een vrije rol) finisht als
3e.
etappe 2 :
Anderson en Spiker zitten vanaf de start in het voorste peleton.
Ook de knecht van Anderson zit daarbij, maar moet zoals verwacht lossen op het vlakke in s3.
In s4 wordt de voorste groep uitgedund tot 5 renners, eigenlijk 4 want Evans (SentinelChickens) probeert te demarreren en rijdt 2 sec. daarvoor.
Anderson en Spiker handhaven zich in die voorste groep, en ze doen dat ook in s5 waar maar 1 renner terug kan komen.
Evans is inmiddels ook weer tot de orde geroepen en met zijn zessen gaan ze voor de etappe winst strijden.
Anderson finisht als
3e en
Spiker (wederom in een vrije rol) wordt
5e.
Beide
SPORTLIFE-renners dus geen tijdverlies in de eerste 2 etappes, en dat geldt ook voor Karro (Oska).
Hun drieën gaan vanzelfsprekend aan de leiding in het AK. De rest staat al op bijna een minuut of meer.
Maar het AK wordt pas echt gevormd in de laatste 3 berg etappes en ik zie nu al dat een eind overwinning er niet in zit.
Want de nr4 AK, landgenoot Embley, staat bij de favorieten (als 4e) in de aankomende etappe.
En nog slechter nieuws ; medekoploper Karro staat als 6e favoriet.
Anderson en Spiker kunnen de favorieten helaas niet uitdagen.
Dus deze 3 aankomende etappes worden een prooi voor mijn klimmers Post (+/- 8e favoriet) en Scheer (5e favoriet).
edit ; zo te zien zullen Oska (met de 1e favoriet) en PipiolosTeam (met de 2e, 3e en 4e favoriet) strijden voor de eind overwinning.