etappe 1 :
8e Benett,
10e Nieuwendijk en
12e Basov.
Miorlin verliest weinig tijd ondanks zijn 18 TT, hij finisht als 39e op 0:43"
etappe 2 :
18e Nieuwendijk (in een vrije rol)
Kopman Miorlin finisht als 31e op 0:59"
etappe 3 : Een tactisch slechte etappe want de knecht van Miorlin gaat vanaf de start te hard.
Voor mij heel onverwacht blijft die knecht de gehele race te ver voor zijn kopman rijden. Miorlin finisht als 99e op 3:42"
etappe 4 :
14e Miorlin op 0:24"
Een zeer tegenvallend resultaat en wederom een sponsordeal misgelopen (top8) die toch haalbaar was.
Oorzaken ; vanwege zijn niet-favoriet status en de zeer goede TK-concurrentie durfde ik dit keer hét tactische trucje niet aan, en achteraf gezien kon dat trucje makkelijk. Maar de belangrijkste oorzaak was dat geen van beide knechten goed genoeg was om er in s4 nog bij te zitten. Nogal onverwacht dat de 21jarige Andorján daar niet toe in staat was. De 21jarige Basov schatte ik vooraf veel minder in en hij kreeg een vrije rol. Maar achteraf zou hij de beste knecht geweest zijn en misschien wél goed genoeg om er in s4 nog bij te zitten.
Tot nu toe een grotendeels tegenvallende Tour de Suisse vanwege etappes 3 en 4.
Wat niet tegenvalt vergeleken met de verwachtingen vooraf, dat is de huidige AK positie van Miorlin ;
12e AK op 2:24"
Maar achteraf gezien had hij nog veel hoger in het AK kunnen staan.
Hopelijk kan niet-favoriet Miorlin een hele goede slot etappe rijden en daarmee alsnog er een redelijk succesvolle TdS van maken.