Author Topic: Seizoen 4: wie wordt er wereldkampioen?  (Read 35934 times)

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 4: wie wordt er wereldkampioen?
« Reply #195 on: September 19, 2019, 06:34:31 AM »
Goed begin. Moresi wordt 11e na een mooie tijdrit. Verschil met topper Bauer is helaas niet super groot. Maar wel bijna een halve minuut, die heb ik toch maar in de zak. Duidelijk dat die zich verbeterd heeft op de tijdrit. Verder op het oog wel veel tijd gepakt op andere concurrenten. Nieuwendijk en Jansma op iets meer dan een halve minuut bv.

Vanavond in de heuvelrit weer een kans om goede zaken te doen.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #196 on: September 19, 2019, 07:38:21 AM »
Ik ben ook niet heel slecht begonnen, al had ik er wel net meer van verwacht. 12e plek voor Cornelissen.

Mijn ambities liggen verder vooral bij de laatste 4 ritten. Ik heb daar Nolten en Van Leeuwen voor de klimritten, Bergman voor de vlakklimrit en Hessels voor de sprintrit, helaas heeft de laatste dus geen knecht. Ik heb geen klassementsrenner.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #197 on: September 19, 2019, 08:06:39 AM »
Moresi is wel een hele geduchte concurrent. (en misschien dé renner die het degradatie spook zou kunnen verslaan, succes daarmee !)
Al 3 icoontjes, deze goede etappe uitslag en zijn uitslagen uit het verleden ; waarschijnlijk is hij een klasse beter dan Nieuwendijk.
Nieuwendijk is niet zo goed in de heuvels en zijn kassei skill is superlaag. Dus etappes 2 en 5 worden een probleem qua tijdverlies.
En hij is geen echt goede klimmer. De beide andere tijdritten plus zijn goede vlak zijn hopelijk goed genoeg voor een top 10 AK.

De eerste Tour de France puntjes zijn binnen. Bogarde (zonder TK) finisht keurig als 16e in etappe 1, de heuveltijdrit.
En nu maar hopen dat etappe 2 afgelast wordt i.v.m. extreme hitte ( 39ºC ). :)

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #198 on: September 19, 2019, 08:29:40 AM »
Dat hoop ik wel Vos. Ik moet wel zeggen dat hij het van de eerste 4 ritten moet hebben. Hoop een mooie voorsprong te hebben daarna.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #199 on: September 19, 2019, 09:34:22 AM »
Jammer, Mertens weer tweede achter Maurer. Terwijl het er zo goed uit zag in de eerste 3 secties. Conditie 60 zal wel de oorzaak zijn geweest, daar werken we volgend seizoen aan. En zoals het nu naar uitziet rijdt Maurer volgend seizoen weer op een niveau lager.
De tijdrit van Jansma valt een beetje tegen, dat komt dan waarschijnlijk door de heuvel. Etappe 2 wordt overleven...

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #200 on: September 19, 2019, 07:38:00 PM »
31e in de rit. Tevreden mee. De Tour winnen gaat wel erg moeilijk worden. Bauer staat nu 3 seconde achter Moresi. Maar we gaan morgen lekker een dagje tijdrijden. Blij dat dit geen echte Tour is, zou behoorlijk saai zijn.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #201 on: September 20, 2019, 12:48:48 AM »
De Tour de France gaat een inhaal race worden, want Nieuwendijk staat momenteel 130e in het AK.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #202 on: September 20, 2019, 07:36:14 AM »
Dan doet moresi het wel ff beter tot nu toe met zijn 6e plek. Vanavond staat hij tot mijn verassing bij de favorieten. Een mooie daguitslag is welkom. Daarna gaat het overleven worden en moeten we tijdverlies gaan beperken. Dan zien we in Parijs waar we uitkomen.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #203 on: September 20, 2019, 08:17:04 AM »
Dan doet moresi het wel ff beter tot nu toe met zijn 6e plek. Vanavond staat hij tot mijn verassing bij de favorieten. Een mooie daguitslag is welkom. Daarna gaat het overleven worden en moeten we tijdverlies gaan beperken. Dan zien we in Parijs waar we uitkomen.

Geel voor Moresi na vandaag lijkt me best reëel, de renners die voor hem staan zijn vooral vlakke/heuvel tijdrijders (zoals Ace Mertens van GinneR). Lijkt me niet dat die veel kunnen vanavond, ondanks de eerste 3 secties.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #204 on: September 20, 2019, 08:56:24 AM »
Nee, de eerste klimmer achter Moresi is Mihkel Vali. Die staat op een halve minuut. Ben benieuwd. Zou leuk zijn. Etappewinst nog meer. Daar krijg ik punten voor :p

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #205 on: September 20, 2019, 10:52:20 AM »
etappe 3 TdF :
Bogarde rijdt een hele goede tijdrit en finisht als 9e.
En Nieuwendijk stijgt 75 plaatsen in het AK en momenteel 55e.

Daarmee staat hij redelijk dicht in de buurt van andere klassementsrenners die hier gepost zijn, m.u.v. Moresi natuurlijk.
Zie onderstaand overzichtje, dat is aangevuld met de vermoedelijke AK renners van Combuijs, Zatarra en Spammie.
De volgens Sjiz eerste klimmer achter Moresi ook opgenomen in dit overzichtje.
Ook Bauer mag niet ontbreken in dit overzichtje, want hij won al 4 grote rondes inclusief 1x de Tour de France in seizoen 2.
Carpenter (AJF), de Tour de France winnaar van seizoen 3, verdedigt zijn titel niet. Misschien heeft dat team dit keer een andere troef.
De klassementsrenner van Mitte rijdt deze grote ronde niet, en ik lees dat Hakkie en Rico voor de losse etappes kiezen.
De huidige nr1 in 1A, Flyvende_hjul, heeft een zeer sterke TdF selectie. Dat team plus vele andere teams hebben ook goede AK-renners.
Dat zal duidelijk worden na de volgende etappe. En misschien dat het klassement pas echt gevormd wordt na koninginnen-etappe 7.

Dus dit overzichtje is alleen maar voor meer strijdbare fun, en dus zeker niet een overzichtje van de favorieten voor de eindzege.
Wordt Moresi de Alaphilippe uit de echte Tour ? Of lukt het Moresi wél om het podium te halen ?  :)

1    Heinz-Dieter Maurer   22   Facha_Bartolo   0: 00"
- - - - - - - - - -
6    Dino Moresi   22   TeamRHB   0: 50"
11    Mihkel Väli   22   Atlantico   1: 32"
20    Mike Bauer   22   CyKings   1: 59"
31    Ivari Mitt   22   Zatarra   2: 51"
32    Oliver King   22   Combuijs   2: 52"
37    Victor Nobre   22   Cycling101   3: 04"
45    Ton Jansma   22   CrossAndGo    3: 24"
55    Albert Nieuwendijk   22   SPORTLIFE   3: 32"
57    Ethan Foster   22   Yvo_Meppelink_ProCycling   3: 36"

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #206 on: September 20, 2019, 01:24:56 PM »
Pss: Vos: Moresi is veel beter dan Alaphilippe man. Al 2 keer podium in een grote ronde :p

Leuk overzicht, was zelf te lui daarvoor.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #207 on: September 20, 2019, 02:40:35 PM »
Ik zag dat al. Het was meer omdat Alaphilippe lange tijd in het geel reed en dat hij ook geen fan was van die bergetappes in het 2e deel.
Enne, even de druk opvoeren, Alaphilippe won de de tijdrit, dus de verwachtingen voor 3e favoriet Moresi zijn hoog. ;) :D

Nieuwendijk kan niet eens een favoriet uitdagen. Dat valt toch een beetje tegen, want deze tijdrit zou zijn specialiteit moeten zijn.
Maar hij heeft een goede ploegleider (101-96-97) en goed materiaal. Dus wie weet zit er toch een topresultaat in ondanks 97 gezondheid.
« Last Edit: September 20, 2019, 02:42:53 PM by Vos »

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #208 on: September 20, 2019, 03:34:18 PM »
Haha, dat geldt voor Foster ook. Foster kan alleen Nieuwendijk ook niet uitdagen :p.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #209 on: September 20, 2019, 03:48:14 PM »
Ik kan de uitdagingen niet meer zien want Nieuwendijk heeft al de klassementsrenner van Zatarra uitgedaagd, Ivari Mitt.
Volgens mij stond Foster inderdaad niet bij de 3 namen die Nieuwendijk kon uitdagen.
Of dat goed of slecht is, dat weet ik niet. Hopelijk goed, want Nieuwendijk heeft maar 0:04" voorsprong op Foster in het AK.
Wel heeft Miorlin zojuist de uitdaging van Ramp geaccepteerd, die blijkbaar op revanche uit is na de verloren uitdaging in etappe 3.
Het was close : Miorlin (169e) maar 1 seconde sneller dan Ramp (171e). Hopelijk vanavond weer een rampzalige uitslag in dit duel. :))

edit ; hmmm, ik zie nu pas dat in de vorige etappe 3 Nieuwendijk (37e) de uitdaging verloor van Foster (35e). Dat vraagt om revanche^^
« Last Edit: September 20, 2019, 03:54:32 PM by Vos »