Author Topic: Seizoen 4: wie wordt er wereldkampioen?  (Read 35935 times)

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 4: wie wordt er wereldkampioen?
« Reply #75 on: August 26, 2019, 10:13:28 AM »
Moresi naar de top geklommen na de tijdrit. Helaas is eindwinst wel vrijwel onmogelijk. Daar had ik een voorsprong op Bauer voor moeten hebben. Teleurstellend tot nu toe. Vooral met mijn doel van de Zwitserse trui in gedachten.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #76 on: August 26, 2019, 07:42:00 PM »
Grrr... Als Bauer dit zelfs al wint, dan vind ik 't spel niet zo leuk meer. Niets verkeerd gedaan, ik reed 00005 met 99|100 met DreamTeam renner no1 en Gauchat als superknecht.  :'(

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #77 on: August 26, 2019, 07:57:04 PM »
Grrr... Als Bauer dit zelfs al wint, dan vind ik 't spel niet zo leuk meer. Niets verkeerd gedaan, ik reed 00005 met 99|100 met DreamTeam renner no1 en Gauchat als superknecht.  :'(

Had 'ie beter materiaal, TK, weer bonus?

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #78 on: August 26, 2019, 08:03:20 PM »

Dan nog, hij was geen favoriet. Net als voor komende rit, maar die zal hij ook wel winnen.

Ik heb specialized materiaal, met 97 + 95 op personeel.
Bauer heeft geen weerbonussen

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #79 on: August 26, 2019, 08:07:34 PM »
Misschien heeft Bauer een hogere ondergrondbonus op klimmen, beter personeel voor kleine rondes/motivatie, masseur/dokter om te presteren en niet om ideaal te trainen, TK of knecht met TK die bonus meegeeft... klein beetje meer geluk? Het zit hem in kleine dingen soms en de marges zijn nu eenmaal erg klein.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #80 on: August 26, 2019, 08:16:39 PM »

Dan nog, hij was geen favoriet. Net als voor komende rit, maar die zal hij ook wel winnen.

Ik snap je frustratie. Zeker als het één van de weinige ritten betreft waarbij je van tevoren denkt te kunnen winnen. Balen!

Zoals WiC zegt, is een kleine beetje extra genoeg om te winnen soms. Cykings heeft z'n hele team om Bauer heen gebouwd, dus zeker 3 knechten mee. En deze rittenkoers bevat veel klimmen/heuvels, waardoor hij misschien wel 4 superkrachten meeheeft (en geen renners voor de overige etappes).
« Last Edit: August 26, 2019, 08:27:30 PM by Zatarra »

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #81 on: August 26, 2019, 08:20:48 PM »
Misschien heeft Bauer een hogere ondergrondbonus op klimmen, beter personeel voor kleine rondes/motivatie, masseur/dokter om te presteren en niet om ideaal te trainen, TK of knecht met TK die bonus meegeeft... klein beetje meer geluk? Het zit hem in kleine dingen soms en de marges zijn nu eenmaal erg klein.

Klim = 96
Ik snap dat de marges klein kunnen zijn. Maar hier niet. Jansma is ruim zilver, bijna goud. Bauer brons. Op dit parkoers. Personeel is volgens mij dik in orde met o.a. +9 vorm.

Ik vind 't niet erg om te verliezen, maar dan moet 't of verklaarbaar zijn, of net dat beetje geluk. Maar dit slaat alles. Door de tweede favoriet verslagen worden had je mij niet gehoord.
« Last Edit: August 26, 2019, 08:22:20 PM by GinneR »

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #82 on: August 26, 2019, 08:23:15 PM »

Ik snap je frustratie. Zeker als het één van de weinige ritten betreft waarbij je van tevoren denkt te kunnen winnen. Balen!

Zoals WiC zegt, is een kleine beetje extra genoeg om te winnen soms. Vikings heeft z'n hele team om Bauer heen gebouwd, dus zeker 3 knechten mee. En deze rittenkoers bevat veel klimmen/heuvels, waardoor hij misschien wel 4 superkrachten meeheeft (en geen renners voor de overige etappes).

Maar 1 knecht telt toch?

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #83 on: August 26, 2019, 08:28:57 PM »

Zoals WiC zegt, is een kleine beetje extra genoeg om te winnen soms. Vikings heeft z'n hele team om Bauer heen gebouwd, dus zeker 3 knechten mee. En deze rittenkoers bevat veel klimmen/heuvels, waardoor hij misschien wel 4 superkrachten meeheeft (en geen renners voor de overige etappes).

Maar 1 knecht telt toch?

Is dat zo? Ik dacht dat hoe meer knechten, des te beter? Zal wel niet dan, haha...

Maar wat is volgens jou de reden dat Bauer wint? Er moet een logische verklaring voor zijn, al zal er wellicht een stukje geluk/pech kunnen zijn.

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #84 on: August 26, 2019, 08:36:36 PM »
Er is maar een knecht die telt. Jouw knecht was vermoedelijk beter, maar dat valt niet te zeggen.
Hoe zit je personeel qua ploegleider en qua stimuleren (op dokter en masseur)?

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #85 on: August 26, 2019, 08:41:51 PM »
Er is maar een knecht die telt. Jouw knecht was vermoedelijk beter, maar dat valt niet te zeggen.
Hoe zit je personeel qua ploegleider en qua stimuleren (op dokter en masseur)?

Boven de 50
Teamgeest en motivatie > 60
Kleine Rondes en materiaal afstellen > 70

B.E-L

• Sr. Member
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
« Reply #86 on: August 26, 2019, 08:54:20 PM »
Daar valt toch behoorlijk wat winst te maken

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #87 on: August 26, 2019, 08:59:05 PM »
Daar valt toch behoorlijk wat winst te maken

Snap ik, en blijkbaar compenseert dat meer dan 3 GV-punt. Daar zit m'n frustratie. Trainen heeft dus amper nut als je met personeel inkopen zoveel kunt compenseren.

B.E-L

• Sr. Member
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
« Reply #88 on: August 26, 2019, 09:04:35 PM »
Zou ik niet willen zeggen. Uiteindelijk als jou renner 24 is ga jij dat personeel ook aanschaffen en zal hij je nooit meer bij kunnen houden  ;)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #89 on: August 26, 2019, 09:19:49 PM »
Er is maar een knecht die telt.
Ter verduidelijking want dit zal Spammie ongetwijfeld bedoelen ;
per sectie kan maar 1 knecht daadwerkelijk knechten, dus per sectie telt maar 1 knecht.

In theorie kunnen dus alle 4 de knechten een keer hun werk doen. In de praktijk komt dit bijna nooit voor.
Meerdere knechten heeft zeker wel voordelen ; met een hele goede back up knecht dan kan de beste knecht in een meer risicovolle tactiek rijden. En de kans is veel kleiner dat de kopman geïsoleerd komt te zitten. Om een paar voorbeelden te noemen.

edit ; en goede randvoorwaarden maken best wel een groot verschil op het hoogste niveau.
edit 2 ; mijns inziens is vorm heel belangrijk, gewoon als toevoeging, want ik lees dat dat goed in orde is met 99 vorm.
« Last Edit: August 26, 2019, 09:31:01 PM by Vos »