Author Topic: Seizoen 5: Bentinck wordt geen wereldkampioen  (Read 31052 times)

paultb

• Sr. Member
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Seizoen 5: Bentinck wordt geen wereldkampioen
« Reply #105 on: October 23, 2019, 10:45:21 PM »
Vandaag de mijlpaal Succesvolle tactiek gehaald. Voor welke race weet ik niet, maar dat is waarschijnlijk één van de laatste 2 etappes van Itzulia (gisteren) toch?

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #106 on: October 24, 2019, 08:17:37 PM »
De heuvelklassiekers hebben niet zoveel punten opgeleverd als gehoopt, maar toch sta ik nog ruim eerste (van de Nederlandse teams)... vreemd. Komt zo langzaamaan wel een nieuw doel bij voor dit seizoen  ::)

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #107 on: October 25, 2019, 12:51:15 PM »
Het gaat m.i. niet eenvoudig worden, want vermoedelijk geduchte concurrentie van Combijs, Yvo_Meppelink_ProCycling en CaptainOrange.
Bijvoorbeeld dat laatste team heeft (sinds vandaag ?) de op papier beste ronderenner van 1A.

Klopt, maar dit jaar gaat Hilton nog maar weinig koersen. Vanaf de Giro wordt niet meer gerust. Volgend seizoen als de trainingen wat minder kostbaar zijn om te missen, gaat hij wat vaker deelnemen aan rondes die goed bij hem passen.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #108 on: October 25, 2019, 07:38:28 PM »
Het gaat m.i. niet eenvoudig worden, want vermoedelijk geduchte concurrentie van Combijs, Yvo_Meppelink_ProCycling en CaptainOrange.
Bijvoorbeeld dat laatste team heeft (sinds vandaag ?) de op papier beste ronderenner van 1A.

Klopt op zich wel, maar ik loop nu al heel wat races achter elkaar keer op keer uit. En ook wij doen mee in de klassementen, met eerder al Verdugo en nu ook Van Amerongen. Maar goed, ik juich zeker niet te vroeg, al staan we er goed voor met al 500 punten speling...

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #109 on: October 25, 2019, 07:56:04 PM »
Inderdaad, dank je!

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #110 on: October 27, 2019, 09:55:35 AM »
Romandie was een leuk rondje. Al mijn renners in de top 20 van het AK. Moresi won, en Balthis en Polahk op 5 en 6. Dan nog Bjorndal en Robles op 13 en 18. Allemaal als vrije rol gereden de hele ronde. Gat naar Cabrasverdes is geslonken met 2000 punten deze ronde. Nog 1700 punten achter. Heb goede hoop hem nog te verslaan dit jaar. Zijn sterkste deel is geweest met de kasseien.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #111 on: October 27, 2019, 03:33:30 PM »
Hmm.. etappe 4 was te zwaar voor Eddy van Amerongen, en etappe 5 verprutste ik zelf. Dus toch geen klassementspunten voor hem in Romandië.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #112 on: October 27, 2019, 07:11:48 PM »
Jammer. Eschborn-Frankfurt is voor mijn team altijd een belangrijke rit en een hoogtepunt voor Boilleau. Maar hij verliest in sectie 1 al zijn knechten, in sectie 2 pech waardoor hij de aansluiting verliest en dan ook in sectie 5 nog pech. Met zo'n dramatische rit als niet favoriet die ook geen favorieten kan uitdagen nog 9e worden is eigenlijk best knap. Er zat meer in, maar het zijn weer 180 belangrijke punten. Op naar de Giro!

In de Giro gaan we rijden met diezelfde Boilleau voor de klimsprintrit, Nolten als pure klimmer, Cornelissen als tijdrijder, Veldhuizen als heuvelsprinter en Brubaker voor de heuvelkasseirit en als knecht voor de heuvelsprintrit. Aangezien Boilleau totaal niet kan tijdrijden (een 10 op TT), verwacht ik geen klassement.
« Last Edit: October 27, 2019, 07:15:21 PM by Hakkie2 »

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #113 on: October 27, 2019, 07:47:06 PM »
Hier verloopt Eschborn-Frankfurt wel voorspoedig, Eddy Frances wordt continu bijgestaan door Itzulia-winnaar Dries Smulders en wordt achter grootheden Mike Bauer en Adam Roethlisberger 3e. Smulders wordt zelf nog 15e voor het mooie totaal van 445 punten. Fijn om te zien dat de top 10 nu een stuk dichterbij is dan de verfoeide 31e plek.

paultb

• Sr. Member
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
« Reply #114 on: October 27, 2019, 08:56:43 PM »
In Frankfurt alweer de 5e podiumplaats van het seizoen behaald. Deze tikt flink aan vanwege de punten in een "monument". Tussen aanhalingstekens, want in het echte wielrennen heeft deze koers niet dezelfde status als echte klassiekers. Ik had deze koers vooraf niet aangestipt omdat het een koers voor allrounders is en mijn renners daar eigenlijk nog te jong voor zijn. Maar toch 3e geworden, mede doordat het  kleinste aantal renners aan de start stond van heel dit seizoen. Het ging zelfs zo goed dat ik een team dat de laatste paar koersen niet gereden heeft voor gepasseerd ben en nu op plek 5 in mijn divisie sta. Nu op naar de Giro en eens kijken of daar later vanavond wel meer teams voor inschrijven (tot nu tot 5 teams inclusief dat van mij).

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #115 on: October 27, 2019, 10:37:20 PM »
Onverwacht wordt Verbeek 11e. Toch weer wat puntjes binnen.

GMV

• Full Member
  • GMV_Cycling (2a)
    • View Profile
« Reply #116 on: October 28, 2019, 09:25:15 AM »
De eerste zege in de 1e divisie is binnen. Wel onverwacht, doordat Mets de hele rit alleen zat, maar niet minder mooi. Hopelijk zit er nog wat meer in, want het wordt een lastig seizoen om er in te blijven. Het verschil tussen 1e en 2e divisie is wel erg groot.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #117 on: October 28, 2019, 12:31:33 PM »
Gefeliciteerd GMV! Mooi resultaat!

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #118 on: October 28, 2019, 12:54:44 PM »
Gefeliciteerd GMV.  :)

En mooi gereden, Vos. Jij ook gefeliciteerd.  :)

Voor mij was Frankfurt een groot succes, winst met Johnson en een heel mooie 5e plaats voor de 22-jarige knecht Bolshenkov.

De Giro rijden we met een jonge ploeg. Johnson (23) en Mercado (22) zijn de mannen met ervaring, 3 19-jarigen mogen mee om die ervaring op te doen in hun eerste grote ronde.

MoleM

• Full Member
  • Cycling101 (2a)
    • View Profile
« Reply #119 on: October 29, 2019, 07:46:24 PM »
Rit 4 was een aparte etappe. Eigenlijk werd het merendeel van de favorieten er in het 1e deel afgereden en waren ze niet bij machte om terug te keren. Mijn klassementsrenner keert hierdoor met stip weer terug in de top 20