Author Topic: Seizoen 5: Bentinck wordt geen wereldkampioen  (Read 31049 times)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 5: Bentinck wordt geen wereldkampioen
« Reply #120 on: October 30, 2019, 07:35:12 AM »
Rit 4 was een aparte etappe. Eigenlijk werd het merendeel van de favorieten er in het 1e deel afgereden en waren ze niet bij machte om terug te keren. Mijn klassementsrenner keert hierdoor met stip weer terug in de top 20

Dat is eigenlijk altijd zo bij die rit (of ritten met hetzelfde profiel), de favorieten in die rit slaan altijd nergens op omdat de sprinters gewoon te veel verliezen op de klim waar veel klimmers maximaal tegenaan gaan.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #121 on: October 30, 2019, 01:31:59 PM »
Mijn sprinter, die slechts 17e werd, reed gewoon 00005, ik denk dat Schäfer dat ook wel had kunnen rijden.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #122 on: October 30, 2019, 04:14:59 PM »
Ik rij met al mijn sprinters elke sprintrit dat er geen wind is 00005 en dat is nog geen enkele keer mis gegaan. Dus ja, gewoon 00005.
Dat anderen dat blijkbaar niet gewoon vinden opent mij de ogen: dan is dat de reden dat Hessels seizoenen lang boven zijn kunnen heeft gepresteerd.

Veldhuizen is trouwens ook een bronzen vlaksprinter (het zilveren icoontje is omdat hij 92 heuvel heeft).
« Last Edit: October 30, 2019, 04:18:51 PM by Hakkie2 »

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #123 on: October 30, 2019, 04:28:08 PM »
Ik ben niet representatief voor alle anderen, en in een sprint etappe zonder wind kies ik ook altijd voor 00005 met een sprint kopman.
Wat dus een enkele keer mis gaat.
Deze situatie is nu anders ; een maar bronzen sprinter die nog nooit uitgetest is in een kopmanrol of vrije rol in een vlakke sprint race.
Hij reed nu dus als vrije rol, en met een deelnemersveld van heel veel zilveren sprinters, dan vind ik die 00005 zeker niet gewoon.

Zo veel zilveren vlaksprinters zijn er volgens mij niet in 1a, Hessels rijdt toch standaard top 6, regelmatig podium, en is ook maar brons.
Al is dat sinds dit seizoen wat anders, hij heeft te lang 70% getraind denk ik.
« Last Edit: October 30, 2019, 04:32:03 PM by Hakkie2 »

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #124 on: October 30, 2019, 04:40:12 PM »
Met de vrije rol sprinters rijd ik meestal 10015.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #125 on: October 30, 2019, 04:58:38 PM »

Omdat het vaak genoeg mis gaat. Wat jou blijkbaar niet overkomt.

Als het mis gaat is er toch meestal echt wel 1 streep wind, volgens mij. Bij wind gaat het trouwens wel heel erg vaak fout bij mij, wellicht rij ik dan een te gewaagde tactiek.

B.E-L

• Sr. Member
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
« Reply #126 on: October 30, 2019, 04:59:35 PM »
Zo te zien had ik toch mijn vlaksprinters mee moeten nemen, dan had ik behoorlijk meer punten kunnen halen.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #127 on: October 30, 2019, 05:16:12 PM »
Ik herinner me inderdaad vooral vorig seizoen dat (bijna) alle sprintritten die Hessels reed wind hadden. Behalve misschien BBT, maar toen was hij knecht van Austa die podium reed in het klassement.

Tomas

• Full Member
  • Teamclaes 3e
    • View Profile
« Reply #128 on: October 30, 2019, 06:26:25 PM »
Effe gestopt. Maar hier ben ik terug in 3i heb gezien dat men team sterk vooruit gegaan is . Zeer trots misschien volgend seizoen alweer terug en 2 de divisies dan alles dat middelmatig is terug verkopen

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #129 on: October 30, 2019, 08:07:40 PM »
Al een keer podium gereden in een ronde. Netjes. Tja, zover zijn we bij SPORTLIFE nog niet. :)

Austa is dan ook een heel specifieke BBT rijder, nergens anders goed voor. Eigenlijk zelfs nauwelijks als knecht. En dan moet de BBT nog een tijdrit hebben, anders is het ook niks. Zulke renners zullen zeldzaam zijn, renners met veel heuvel, vlak en een behoorlijk hoge sprint, kassei en tijdrit (plus fatsoenlijke bijstats). Ik denk dat de BBT en Down Under wat dat betreft de makkelijkste zijn, bij de andere rondes kom je tegen de complete ronderenners van 30 miljoen te staan.

Maar goed, voor morgen een dilemma. Boilleau staat nog 14e in het klassement, beter dan verwacht. Maar ik denk toch dat mijn heuvelsprinter gewoon kopman is.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #130 on: October 30, 2019, 08:50:17 PM »
Van Amerongen staat 5e. Op zich supermooi achter kleppers als Bauer, Roethlisberger en leider Lorenzetto. Ik denk zelfs dat hij zo'n 1,5 minuut dichter op roze had kunnen staan, met betere taktische keuzes.
Maar goed, er komen nog een 4-tal pittige etappes voor hem. Ik vrees dat top10 niet zal gaan lukken.

B.E-L

• Sr. Member
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
« Reply #131 on: October 31, 2019, 11:39:59 AM »
Gelukkig was iedereen buiten hun vlaksprinters ook hun heuvelsprinters vergeten in te schrijven voor deze Giro waardoor Slippens samen met zijn knecht Knaven konden sprinten naar een keurige 2e en 14e plek wat me in totaal de broodnodige 265 punten oplevert voor het algemeen klassement.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #132 on: October 31, 2019, 08:54:11 PM »
Plek 5 met Brubaker, zijn beste resultaat in 1a ooit.  :D
En dat met alleen heuveltijdrijder Cornelissen als knecht, komt toch een keer van pas dat hij 67 kassei heeft.

Heel blij mee, ik denk niet dat Brubaker ook maar in de buurt van de favorieten kwam. En weer met 00005, trouwens  ;D

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #133 on: November 01, 2019, 07:52:15 AM »
Mooi resultaat met Adorjan, Vos. Knap, als 22 jarige in een goed bezette specialiteit als klimmen.
Nolten wordt zonder een knecht 4e, daar ben ik ook heel blij mee. Eindelijk neem ik wat afstand van plek 30.
« Last Edit: November 01, 2019, 07:54:03 AM by Hakkie2 »

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #134 on: November 01, 2019, 11:03:16 AM »
Netjes hoor Hakkie2 en Vos!

Van Amerongen viel ook niet tegen in de klimrit. Is door de kasseirit wel gezakt, maar nog steeds top10.
Nog 1 tijdrit te gaan en ruim 1 minuut voor op plek 10 en 1,5 minuut op plek 11. Dus top10 in de eindranking lijkt me wel zeker.