Author Topic: Seizoen 5: Bentinck wordt geen wereldkampioen  (Read 31048 times)

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 5: Bentinck wordt geen wereldkampioen
« Reply #135 on: November 01, 2019, 02:16:31 PM »
Thanks x2, en jij ook een mooie uitslag, Hakkie, die 4e plaats in een grote ronde etappe tikt mooi aan qua punten.
GinneR slaat zo te zien een slag om het NL kampioenschap in deze Giro, 9e AK is al 300 punten en zijn tijdrijder zal vanavond ook wat scoren.

En de piek bij Cross & GO dit seizoen (en eigenlijk elk seizoen) ligt op de komende 3 rondes ;-)

paultb

• Sr. Member
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
« Reply #136 on: November 03, 2019, 08:28:43 PM »
Ik heb zojuist even het koersverloop in 1a bekeken voor de etappe van vanavond (KKVVK). Ik zie dat in s3 heel veel renners terugkeren die in s1 of s2 gelost zijn. Ik ben wel benieuwd hoe die tactiek daar neergezet is. Betekent dit dat de 2 achtervolgende groepen die terugkwamen gewoon heel sterk zijn door veel EP van knechten? En rijden de kopmannen die terug moeten komen met 0 EP in s3 in divisie 1a?

Ik rij zelf natuurlijk maar in de 3e divisie en mijn enige klimmer heeft te weinig vlak. Daarom moet ik er voor zorgen dat hij er in s1 en s2 bij blijft. In dit soort ritten kwam hij namelijk nooit terug, maar ik wil wel wat tactische kennis opdoen voor hoger niveau. Vandaar mijn vraag. Overigens pakte mijn McClure wel een keurige 3e plek, terwijl hij 5e favoriet was  :)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #137 on: November 03, 2019, 09:36:13 PM »
Mijn renners kwamen terug met 32005 (kopman) en 43005 (knecht). Je hebt vaak niet echt EP nodig om terug te komen, die groepen smelten vanzelf wel weer samen.

GMV

• Full Member
  • GMV_Cycling (2a)
    • View Profile
« Reply #138 on: November 04, 2019, 09:33:39 AM »
6e geworden in het eindklassement van de Dauphiné. Erg mooi resultaat. Weening zal de Tour rijden zonder trainingskamp. Benieuwd of hij daar ook zo'n mooi resultaat neer kan zetten.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #139 on: November 04, 2019, 10:09:50 AM »
Netjes GMV!

Zelf ook wel tevreden: vandaag 5e en 15e in de rit, 13e en 16e in het klassement. Zijn toch 253 punten. Gat naar plek 31 is al 414 punten, dat gaat de goede kant op. Nu 2 NL forumgangers voor me (Vos en Combuijs), B.E-L vlak achter me.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #140 on: November 04, 2019, 11:33:10 AM »
Mooie Dauphiné achter de rug. We deden niet mee voor het klassement, maar wel voor bijna elke etappe een top10 notering. Alleen etappe 3 werden we 'maar' 13e. Godrie 10e in de TT, Van Vliet 10e in de eerste heuveletappe, Hoekstra werd 5e in de vlakklimrit en Bertrand 8e in de laatste etappe.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #141 on: November 04, 2019, 12:40:33 PM »
In Zwitserland ga ik bij gebrek aan beter voor 4 etappes, een klassement proberen te rijden met Hvid. Hvid heeft mooie hoofdstats (96 klimmen, 93 heuvel, 73 kassei en voor deze ronde irrelevant 69 tijdrijden) en met 79 dalen, 78 conditie en 61 techniek een paar goede bijstats. Enig nadeel: bij aankoop had hij maar 27 vlak. Dat is inmiddels 47, dus al een stukje beter. Ik hoop hem volgend jaar echt als klassementsrenner te gaan gebruiken, maar deze ronde dus ook vast proberen. Einde seizoen zit hij ruim boven de 60 vlak.

Tomas

• Full Member
  • Teamclaes 3e
    • View Profile
« Reply #142 on: November 05, 2019, 08:44:09 PM »
We zijn voed begonnen we staan 8 ste in het klassement met de kopman. En de klim etappe moet nog komen. We zijn wel de eerste die kunnen klimmen. dus misschien winnen we net zoals in de dauphiné. maar met een andere renner

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #143 on: November 06, 2019, 08:15:26 AM »
Ja!

Bergman wint de rit, verslaat Jansma eindelijk eens.  8)
Een zege, dat was een tijdje geleden.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #144 on: November 06, 2019, 08:23:37 AM »
Ja!

Gefeliciteerd Hakkie, het is je gegund!!
Verslagen op personeel, denk ik. Jansma reed gewoon 00005 met 100|100 en de beste knecht van iedereen.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #145 on: November 06, 2019, 11:27:18 AM »
Het lijkt mij aannemelijk dat het actieve weer icoontje van etappe winnaar Bergman van grote invloed was t.o.v. de concurrentie.
Dat zal je over het hoofd gezien hebben, GinneR, anders had je het vermoedelijk wel (er bij) vermeldt.

Ik had geen tijd om te checken of dat regenwolk-icoontje voor Bergman actief was.
Dat al inderdaad ook meegespeeld hebben, naast natuurlijk geluk en/of materiaal.

Overigens werd Jansma ook verslagen door de renner van Ares. Die een team-aanval plaatste in sectie 4 en waarvan de knecht met handjes ook achter Hoekstra finisht. Ik weet even niet meer of de renner van Ares de 3e favoriet was, maar Hoekstra (ook 100|100 en TK) was 4e favoriet. De kopman van Ares hadden geen weericoon, de knecht dan weer wel.
« Last Edit: November 06, 2019, 01:11:35 PM by GinneR »

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #146 on: November 06, 2019, 11:29:49 AM »
In de afgelopen etappe 4 TdS telde het koude icoontje ook mee (ook 10C) ondanks dat het koude icoontje nu niet zichtbaar is gemaakt.

Waarom ben je daar zo zeker van? Niet om het in twijfel te trekken, maar waaraan concludeer je dat het geteld heeft?

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #147 on: November 06, 2019, 12:15:43 PM »
Ja!

Gefeliciteerd Hakkie, het is je gegund!!
Verslagen op personeel, denk ik. Jansma reed gewoon 00005 met 100|100 en de beste knecht van iedereen.

Bergman heeft TK (net als zijn knecht), Jansma zal dat vast hebben gespaard voor het WK?
Dat lijkt me de simpele verklaring. Personeel scheelt niet zo veel en het gat tussen Jansma en Bergman is normaal zo groot dat een weericoontje me ook niet voldoende lijkt.
« Last Edit: November 06, 2019, 12:19:29 PM by Hakkie2 »

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #148 on: November 06, 2019, 01:14:45 PM »
Jansma heeft ook TK.

edit: oja, de uitleg van Piet is duidelijk ;-) Dankjewel!

Tomas

• Full Member
  • Teamclaes 3e
    • View Profile
« Reply #149 on: November 06, 2019, 07:18:57 PM »
Hier w3ten we 2 minuten in het AK voorsprong te nemen. Misschien niet zo spectaculair in de derde divisie maar toch hopelijk kom ik nog toe aan promotie