Author Topic: Seizoen 5: Bentinck wordt geen wereldkampioen  (Read 31041 times)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 5: Bentinck wordt geen wereldkampioen
« Reply #165 on: November 09, 2019, 07:18:36 PM »
Ja weer gewonnen!

@GinneR: Tja, hier kun je weinig verkeerd doen. Gewoon 00005 met een knecht 11115.
Personeel heb ik
Ploegleider: motivatie 91, teamgeest 100, grote rondes 73
Masseur: stimuleren 74, trainingskamp 30
Ploegarts: stimuleren 45, trainingskamp 65

Mecanicien: afstellen 92
Fiets: 9 ster klimmen, 8 ster vlak

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #166 on: November 09, 2019, 07:30:33 PM »
Mijn knecht reed met minder EP  ;)

En nu had je geen weerbonus en Jansma heeft nog steeds 1 GV-punt voor op vlakklim.

vgl Ploegleider: -36, -30, +25
Masseur: -22, +48
Ploegarts: +10, -30
Mecanicien: -22
Fiets: -1, -1 (terwijl ontwikkeling wel op 97 en 95 staat)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #167 on: November 09, 2019, 07:34:20 PM »
Ja, dat Hoekstra met minder GV kon rijden dacht ik al.

Misschien zijn motivatie en teamgeest dan toch belangrijker dan de specialiteit van de ploegleider?
Maar inderdaad, Jansma is gewoon een betere vlakklimmer, was ook favoriet. Met ook nog eens een veel betere knecht...

(Mijn ontwikkeling voor materiaal is trouwens 99 en 100).
« Last Edit: November 09, 2019, 07:54:11 PM by Hakkie2 »

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #168 on: November 09, 2019, 10:52:53 PM »
Ik heb inderdaad wel gewoon personeel met +9 vorm. Daar valt nog wel wat te winnen, maar de combi van minimaal +9 vorm en 195 recuperatie wat ik in elk geval aan het eind en aan het begin van het seizoen wil hebben is vaak lastig te vinden.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat in vlakke secties teamgeest zeer belangrijk is, wellicht dat ik daarom vaker een 0 kan rijden.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #169 on: November 10, 2019, 08:27:09 AM »
Ik ben er trouwens van overtuigd dat in vlakke secties teamgeest zeer belangrijk is, wellicht dat ik daarom vaker een 0 kan rijden.
Ik deel deze overtuiging + conclusie niet en ik heb hier een andere mening over.
En een mening, dus zeker geen overtuiging, want het is vanwege de vele onbekende factoren geen wetenschap.

Natuurlijk is het geen wetenschap, maar ik heb een tijdje een ploegleider met heel weinig teamwork gehad en toen presteerden zowel mijn vlaksprinter als mijn vlakklimmer beduidend slechter. Juist ritten met veel vlak gingen toen minder.

B.E-L

• Sr. Member
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
« Reply #170 on: November 10, 2019, 08:38:50 AM »
Maar dit is toch logisch. Bij zowel een sprintetappe en vlak klim etappe is knechten belangrijk. Als je dan kijkt naar het stukje onderaan op de staff pagina dan staat er duidelijk:
Team Spirit is important when the cyclists´ Teamwork skill is important in the race.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #171 on: November 10, 2019, 08:41:21 AM »
Team spirit geeft inderdaad een mooie bonus in ritten waar de stat teamwork/knechten van belang is. In vlakke sprintritten en in vlakklimritten, kan deze ploegleiderstat dus zeker een mooi verschil maken.

Als je het van dit soort ritten moet hebben kun je daar wel degelijk een verschil maken met een ploegleider met hoge teamspirit, is ook mijn mening. Heb dit zelf ook ondervonden in CFF2, toen ik met 2 sprinters Escoubes en Lapize kon domineren in alle vlakke sprints van alle grote rondes.

Meer allround teams zullen weinig waarde hechten aan deze stat, omdat ze meer aan de andere stats hebben. Juist daarom kun je er het verschil maken. 

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #172 on: November 10, 2019, 10:05:38 AM »
Maar dit is toch logisch. Bij zowel een sprintetappe en vlak klim etappe is knechten belangrijk. Als je dan kijkt naar het stukje onderaan op de staff pagina dan staat er duidelijk:
Team Spirit is important when the cyclists´ Teamwork skill is important in the race.

In het Nederlands staat er heel wat anders: De mate waarin teamgeest van belang is, is afhankelijk van de mate waarin er geknecht moet worden.

Edit: gezien de Spaanse tekst "aunque el compañerismo será más importante cuando el trabajo de equipo tenga más valor" klopt de Nederlandse vertaling niet.
« Last Edit: November 10, 2019, 10:12:14 AM by Hakkie2 »

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #173 on: November 10, 2019, 10:45:23 AM »
Een van de redenen waarom ik het spel in het Engels speel.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #174 on: November 10, 2019, 11:28:29 AM »
Ah, dus daar kan ik nog meer winst halen! Leuk, terwijl het al zo lekker gaat (qua klassement), kan ik nog een stap maken!

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #175 on: November 10, 2019, 12:14:43 PM »
Ja, na de tekst van Vos heb ik toch ook mijn masseur en ploegarts maar ingewisseld, voor de laatste tourritten, San Sebastian en BBT heb ik nu 88+84 stimuleren en 97+82 trainingskamp. Wel gewoon nog 195 recuperatie, alleen niet meer zo veel vorm.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #176 on: November 10, 2019, 01:32:32 PM »
Je moet het woord "overtuiging" niet zo zwaar opvatten, ik bedoel alleen dat ik daar door ervaring met diverse ploegleiders van overtuigd ben geraakt, dat i kk het daardoor denk  ;)
Niet dat ik het 100% zeker weet.

En ik wist ook wel dat stimuleren en tk minstens net zo belangrijk zijn. Maar de belangrijkste randvoorwaarde naar mijn idee is vorm. En daarom wil ik dus zeker vormbonus wil hebben aan het begin en aan het eind van het seizoen. Ik ben er gewoon niet toe gekomen om ze te wisselen nadat al mijn renners voldoende gekoerst hadden.

Ik kijk trouwens ook behoorlijk naar het totaal, heb niet voor niets een ploegleider met 9890 salaris. Met dus 100 teamgeest en 91 motivatie, maar als dat andersom was geweest had ik ook deze ploegleider genomen (ik wilde beide hoog, niet per sé teamgeest op 100).
« Last Edit: November 10, 2019, 01:42:03 PM by Hakkie2 »

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #177 on: November 10, 2019, 03:42:13 PM »
Ik kies ook graag voor een hoge  vaardigheid op teamwork, maar dat is ook omdat ik natuurlijk aardig afhankelijk ben van goede prestaties in de sprintritten.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #178 on: November 10, 2019, 07:29:06 PM »
Hmm... ander personeel (meer stimuleren en teamgeest) en Jansma haalt opeens ook een derde plaats in een rit die totaal de zijn niet is.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #179 on: November 11, 2019, 09:19:23 AM »
Vos... nee, mijn teksten op dit forum zijn niet bedoeld voor een tekstexegese. Ik bedoelde gewoon dat het mijn mening was/is, dat ik er van overtuigd ben geraakt. Niet dat ik het zeker weet. Het woord "overtuiging" is in niks een ander woord dan "mening". (Ik heb het woord overtuiging trouwens niet gebruikt: "ik ben er van overtuigd" was mijn zinnetje waar jij nu helemaal op los gaat, een zinnetje dat exact dezelfde betekenis heeft als "na ervaringen denk ik dat" of "naar mijn mening").

Kom op, leg niet op elke slak zout.

En nee, ik heb niks geprobeerd om jouw team te verwijderen of je een ban te geven. Ik weet ook niet of dat gebeurd is. Dat weet je. Gewoon ophouden met die tekstexegeses van jou steeds (voor de andere lezers: ik heb tientallen van zulke PMs gehad van Vos, steeds met ellenlange lappen tekst over 1 woordje). Lees gewoon wat er bedoeld wordt, niet wat jij denkt dat er bedoeld zou kunnen worden. Ophouden.
« Last Edit: November 11, 2019, 09:32:43 AM by Hakkie2 »