Author Topic: Seizoen 5: Bentinck wordt geen wereldkampioen  (Read 31047 times)

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 5: Bentinck wordt geen wereldkampioen
« Reply #45 on: October 08, 2019, 07:52:35 PM »
Pff... Mijn heuvelaar rijdt bij lange na niet in de punten. Droevig. Zonder knecht weliswaar, maar dan nog :(. 21135 en 32124 waren beide goed voor een plek rond de 70  :o.

2 duidelijke redenen (los van niet zichtbare factoren zoals personeel/materiaal etc)
- Te veel punten/energie verspeeld in de vlakke aanloop. Met een goede heuvelaar had je denk ik kunnen volstaan met 10005, misschien zelfs 00005?
- Geen knecht in s4 voor de broodnodige knechtenbonus in s5.

In deze ronde kun je er vergif op innemen dat iedereen zijn beste vlakheuvelaars meeneemt, dus dan kun je er donder op zeggen  dat de marges klein zijn. Dan is het nodig dat je eerst het bordje van de ander leeg eet, of echt voluit in de aanval gaat. Dit was volgens mij geen van beiden, en daar win je de oorlog dan niet mee.

Die tactieken waren de tactieken in etappe 1 respectievelijk 2. In de vlakke rit reed Rassier 21115, achteraf ook niet super, maar zonder knecht moet je toch wat...

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #46 on: October 08, 2019, 07:58:31 PM »
Runhaar was 2e favoriet en reed 10005 en met een knecht bij hem werd hij ook maar 12e. Nou heb ik ook nog niet gerust en is mijn personeel ook niet op racen ingesteld, maar het zegt wel iets over het niveau.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #47 on: October 08, 2019, 08:11:06 PM »
Pff... Mijn heuvelaar rijdt bij lange na niet in de punten. Droevig. Zonder knecht weliswaar, maar dan nog :(. 21135 en 32124 waren beide goed voor een plek rond de 70  :o.

2 duidelijke redenen (los van niet zichtbare factoren zoals personeel/materiaal etc)
- Te veel punten/energie verspeeld in de vlakke aanloop. Met een goede heuvelaar had je denk ik kunnen volstaan met 10005, misschien zelfs 00005?
- Geen knecht in s4 voor de broodnodige knechtenbonus in s5.

In deze ronde kun je er vergif op innemen dat iedereen zijn beste vlakheuvelaars meeneemt, dus dan kun je er donder op zeggen  dat de marges klein zijn. Dan is het nodig dat je eerst het bordje van de ander leeg eet, of echt voluit in de aanval gaat. Dit was volgens mij geen van beiden, en daar win je de oorlog dan niet mee.

Die tactieken waren de tactieken in etappe 1 respectievelijk 2. In de vlakke rit reed Rassier 21115, achteraf ook niet super, maar zonder knecht moet je toch wat...

Ah, ik relateerde je post aan de 3e (vlak)heuveletappe, aangezien je reactie na die etappe geplaatst werd. Ging uit van 2 vrije rollen.  8)

B.E-L

• Sr. Member
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
« Reply #48 on: October 09, 2019, 08:27:05 AM »
Uiteindelijk 9e en 12e in het eindklassement geworden van de tour down under. Op zich tevreden mee, maar het had een stuk mooier kunnen zijn wanneer ik in etappe 4 ook een taktiek had meegegeven aan mijn renners.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #49 on: October 09, 2019, 08:35:10 AM »
5e plek in het klassement voor Acebes, daar ben ik ook wel tevreden mee.  :)

MoleM

• Full Member
  • Cycling101 (2a)
    • View Profile
« Reply #50 on: October 09, 2019, 09:17:40 AM »
De matige tijdrit skills waren van Smith waren voldoende voor een 2e plaats in het Algemeen Klassement
Er zijn blijkbaar weinig heuvelaars met tijdritskills

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #51 on: October 09, 2019, 12:18:17 PM »
5e voor Verbeek in het AK. Prima, die tijdrit zorgde voor minder verschillen dan de 80km deed vermoeden. Blijkbaar hebben zijn resultaten in de TDU ook genoeg bewijs geleverd om hem te promoveren naar zilveren heuvelaar. Ook leuk.

paultb

• Sr. Member
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
« Reply #52 on: October 09, 2019, 08:30:13 PM »
Mijn debuut in wel actieve 3e divisie G heeft goed uitgepakt. Ondanks dat ik met 20-jarigen tussen 23-jarigen rijd en in geen enkele etappe een favoriet kon uitdagen heb ik deze resultaten gehaald:
1e etappe 11e
2e etappe 5e
3e etappe 3e en 5e  8)
4e etappe 2e  8)
5e etappe 7e

Ik leid sprint-heuvel renners over maar in mijn divisie zitten veel renners met icoontjes op sprint of heuvel. Zelfs in de sprint-heuvel rit (etappe 4) kon ik met Cruyff geen enkele favoriet uitdagen maar toch 2e geworden. Met plek 13 en 14 zat een echt klassement er niet in, maar dat is ook niet mogelijk met een efficiënte opleidingsploeg vol 20-jarigen die nog maar 2 skills getraind hebben. De top 10 van het klassement bestond dan ook geheel uit 20-jarigen.

De Omloop viel wat tegen. Er kwamen nog zoveel zware secties dat ik er niet op gerekend dat een ander team sectie 1 (de enige vlakke sectie) zou aangrijpen om het peleton in stukken te rijden. Resultaat dat mijn beste kassei-heuvelrenner meteen op 40 sec achterstand kwam en uiteindelijk 14e werd waar ik hem rond plek 10 verwacht had. In de Strade Bianche zal ik dezelfde renner waarschijnlijk een 3 geven voor sectie 1, want dit mag niet nog eens gebeuren.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #53 on: October 10, 2019, 12:14:03 PM »
Nou, 2 slechte klassiekers achter de rug en we zijn uit de top10 gekelderd naar plek 20.

Nu tijd voor Parijs-Nice zonder klassementsambitities maar met deze etappejagers: Godrie (TT), Resende (sprint) met Stallone (als knecht), Van Vliet (heuvel) met Driessen (als knecht).

Atalm93

• Full Member
  • Team: Flyvende_hjul CFF2team: Averatalm
    • View Profile
« Reply #54 on: October 10, 2019, 12:29:35 PM »
Strade Bianche was a success for us with a great win! Finally we are playing amongst the big boys in the cobbles too! Maybe, we can keep ourself at top from start to end this season...
Three riders top10 with great tactics, I wonder which one of them that had the best!
Congrats Vos with your great result as well!

Now on to PN, lets ser what Kemperman can make of it.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #55 on: October 10, 2019, 01:51:58 PM »
Nou, ik heb nog wat punten gescoord in de kasseikheuvelklassiekers, dat is al heel wat. Nu naar Parijs-Nice. Daar gaan heen: tijdrijder Cornelissen voor een paar puntjes in rit 1, Hessels met zijn beste knecht Schwegler voor rit 2 en 4 en Nolten met knecht VanLeeuwen voor rit 5. Dat zou me de top 30 in moeten helpen.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #56 on: October 10, 2019, 06:54:26 PM »
In mijn divisie krijg je soms nog opvallende resultaten. Cabrasverde pakt de 1e tm 4e plek en nog een renner op de 12e plaats. Pakt zo even 1600 punten in een rit. Indrukwekkend. Zelf inmiddels gezakt naar plek 4, wel punten gepakt in de afgelopen ritten met Sansonetti. Zodoende een stuk betere seizoensstart dan de vorige keer dat ik in de 2e reed.

Denver

• Full Member
    • View Profile
« Reply #57 on: October 11, 2019, 03:23:17 PM »
Ja, Het niveau in 2e klasse kan je niet vergelijken met 1e.
Na 9 races al 3 overwinningen, terwijl het in 1e klasse 2 seizoenen duurde voor de eerste overwinning behaald werd.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #58 on: October 11, 2019, 06:42:29 PM »
Klopt, ik laat mijn renners hier ook niet specifiek rusten. Ik veracht met mijn team redelijk eenvoudig weer naar de 1e te kunnen promoveren.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #59 on: October 12, 2019, 08:58:11 AM »
Bentinck is weer lekker in vorm. Gefeliciteerd Spammie!