Author Topic: Seizoen 5: Bentinck wordt geen wereldkampioen  (Read 31046 times)

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
Re: Seizoen 5: Bentinck wordt geen wereldkampioen
« Reply #60 on: October 12, 2019, 07:43:35 PM »
Jups, gaat goed zo vanuit het verre Hawaii!

paultb

• Sr. Member
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
« Reply #61 on: October 12, 2019, 08:27:31 PM »
Vandaag stond ik onverwacht een renner van mij op de 1e plaats van het favorietenlijstje in de 3e divisie. Het was zelfs voor het eerst dat ik iemand in bij de top 5 favorieten had. Blijkbaar hebben de concurrenten geen pure klimmer naar Paris - Nice gestuurd, want McClure is een 21-jarige renner die ik gewoon wil gebruiken om tactische ervaring in bergritten op te doen. Ik heb geen klimknecht in mijn sprint-heuvel opleidingsteam en ook heeft McClure 83 gezondheid (en 98 vorm) omdat ik hem niet bij de top 5 favorieten ingeschat had. Er waren immers meerdere renners met klimicoontje opgesteld door andere ploegen en McClure heeft geen icoontje. Ik was tevreden geweest met een top 5 klassering na het zien van het lijstje met favorieten en gezien het feit dat hij nog net geen rust had gehad. In sectie 1 ging een klimmer van een andere ploeg er meteen van door en na de dalende sector 2 zat McClure in een groepje met 4 anderen achter een kopgroep van 3 man. In zone 3 (met 3 bergen van 2e categorie) viel Montgomery in de kopgroep weg, maar er kwam een 3e man bij: onze Herby McClure! Aan het eind van sectie 4 ging McClure zelfs alleen aan kop. Toch was de strijd nog niet gestreden omdat McClure 4 EP over had voor zone 5. De 23-jarige Felix Egedahl kwam terug bij McClure, maar had daarmee al zijn energie verspild. Na een kleine afdeling naar Nice klopt McClure Egedahl in een sprint-a-deux. De eerste etappeoverwinning voor TilburgTerriërs in divisie 3!

Ik ben nog steeds verrast, maar na een 3e plaats in de vlak-heuvel rit Down Under en een 2e plaats in de sprint-heuvel rit in diezelfde ronde was ik in Parijs-Nice nog niet verder gekomen dan plaats 5. Dat is op zich al erg mooi voor een team dat bestaat uit enkel 20-jarigen en één 21-jarige "oefenrenner" (McClure dus). Ik weet nog niet wat dit betekent voor andere ritten dit seizoen, maar blijkbaar liggen er toch kansen in bergetappes ondanks dat ik me bijna alleen op sprint-heuvel renners richt. Er zitten erg veel sprinters in mijn divisie, zoveel dat Cruyff slechts 10e werd in de eerste vlakke etappe dit seizoen (had wellicht 1 of 2 plekjes hoger gekund, maar dat was een leerpunt voor de volgende vlakke sprint).

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #62 on: October 12, 2019, 08:29:01 PM »
Wij houden zicht op de 29e plek door een prima 4e plek van Guba in het eindklassement van Parijs-Nice.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #63 on: October 14, 2019, 08:03:57 AM »
Gefeliciteerd met je zege Vos!

Voor etappe 4 een teleurstelling: Bergman (7e DT, 2e vlakklimmer ooit met goud) staat niet eens bij de favorieten, zou dat door dat heuveltje komen? Bergman heeft 88 conditie, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Carl Bergman   Leeftijd : 23   Salaris : 2219
Conditie : 88   Sprinten : 39   Klimmen : 98
Vlak : 91   Kasseien : 20   Techniek : 20
Dalen : 15   Heuvels : 10   Explosiviteit : 71
Tijdrijden : 45   Knechten : 67   Ervaring : 28

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #64 on: October 14, 2019, 08:32:33 AM »
Hij kan zelfs slechts de 5e favoriet uit dagen.  :-\

Als zelfs Bergman straks geen podium meer rijdt in de vlakklimritten, dan wordt in 1a blijven wel heel moeilijk.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #65 on: October 14, 2019, 08:43:05 AM »
Ik schat in dat heuvel en dalen een paar % meetelt. Vanwege het heuveltje en vanwege het aflopend profiel in de eerste 2 secties.
Zal net voldoende zijn om hem qua GV een paar plekjes te laten verliezen.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #66 on: October 14, 2019, 08:46:39 AM »
Dit is alles behalve een gewone vlakklim rit hoor... Dit is de etappe waar de bijna gouden Jansma werd verslagen door Bauer.
Jansma staat weer eerste favoriet, hij krijgt Hoekstra (bijna goud) en Gauchat (allround klimmer) mee als knechten. Hopelijk kan hij daarmee nu wel winnen, maar zonder TK, dus ik ga niet uit van een zege.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #67 on: October 14, 2019, 07:30:30 PM »
Dankje! Jansma kan 't nog  8) hij staat nu ook op een mooie plek in het klassement, hopelijk zit top 10 erin na een heel aantal 11e plaatsen.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #68 on: October 14, 2019, 07:38:52 PM »
Ik ben 4e geworden met Bergman, heb inderdaad ook een punt verspild (in sectie 3). Maar goed, uiteindelijk wel beter dan zijn favorietenpositie deed lijken.

En gefeliciteerd GinneR!

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #69 on: October 15, 2019, 07:21:10 PM »
Op naar de klassiekers MSR en E3H, waar puntjes sprokkelen nu wél de doelstelling is.
Dit was ook mijn doelstelling maar mijn kopman geraakte niet over de heuvels met 4ep en knecht, dus zakken we verder weg in de rode zone. Dit zal een moeilijk seizoen worden!

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #70 on: October 15, 2019, 07:46:58 PM »
Hier juist een mooie 6e plek (met een lampje). Vidal komt met een knecht in een tweede groepje terecht aan het einde van de heuvelzone, maar weet in de vlakke 4e sectie weer aansluiting te vinden met zijn twee knechten die in de eerste groep zitten.

Op deze manier gaat het een makkelijk seizoen worden!  ;)

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #71 on: October 15, 2019, 08:17:24 PM »
Niet verwacht dat Verbeek hier goed zou rijden. Maar hij stond toch bij de favorieten vanochtend. Uiteindelijk een 7e plek en daar ben ik tevreden mee. Geeft wel wat te denken voor de toekomst.

paultb

• Sr. Member
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
« Reply #72 on: October 15, 2019, 09:53:55 PM »
Met Milaan - San Remo zit de belangrijkste koers waar de toekomst van mijn team ligt er weer op. Met mijn kopman Cruyff naar de 5e plaats gereden met 20415, waar ik heel tevreden mee ben aangezien hij als 20-jarige tegen 23-jarigen moet strijden. Ook Cruyff kon vandaag geen favorieten uitdagen, dus ik denk dat plek 5 het maximaal haalbare was.

Volgend seizoen zullen de meeste concurrenten 24 jaar en dan kan Cruyff dus snel in gaan halen t.o.v. de concurrentie.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #73 on: October 15, 2019, 10:49:50 PM »
Met Milaan - San Remo zit de belangrijkste koers waar de toekomst van mijn team ligt er weer op. Met mijn kopman Cruyff naar de 5e plaats gereden met 20415, waar ik heel tevreden mee ben aangezien hij als 20-jarige tegen 23-jarigen moet strijden. Ook Cruyff kon vandaag geen favorieten uitdagen, dus ik denk dat plek 5 het maximaal haalbare was.

Volgend seizoen zullen de meeste concurrenten 24 jaar en dan kan Cruyff dus snel in gaan halen t.o.v. de concurrentie.

Durfde je geen 20405 te gokken?

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #74 on: October 16, 2019, 09:56:05 AM »
En ook heel apart dat ondanks de slechte start, hij niet veel meer terugkomt, 162e is wel heel erg slecht.

Met je eens dat het heel apart is dat hij er in s1 niet bij zit.
Maar dat hij niet terugkomt vind ik niet zo vreemd: geen knechten en in s2,s3 en s4 geen EP's over t.o.v. het peloton om de oversteek te maken. Ik denk dat alle 157 renners voor hem minimaal hetzelfde of met meer EP reden in die 3 secties.
Als hij nu een 1 had in s2 of misschien zelf een 2 in s4, dan had ik het ook apart gevonden dat hij niet de oversteek kon maken.

Ter vergelijking: Resende (zilveren heuvelsprinter met 84 heuvel) startte met 00 en zat in s1 in hetzelfde schuitje als Engelberts. Maar door een 2 in s4 kon hij nog opschuiven naar de tweede groep op 29sec bij de eerste 130 renners. Uiteindelijk schiet ik er niets mee op, want ook hij eindigt buiten de punten. Ook een dramatisch resultaat natuurlijk... maar ik kan het dan iig nog gooien op een foute start.