Vandaag stond ik onverwacht een renner van mij op de 1e plaats van het favorietenlijstje in de 3e divisie. Het was zelfs voor het eerst dat ik iemand in bij de top 5 favorieten had. Blijkbaar hebben de concurrenten geen pure klimmer naar Paris - Nice gestuurd, want McClure is een 21-jarige renner die ik gewoon wil gebruiken om tactische ervaring in bergritten op te doen. Ik heb geen klimknecht in mijn sprint-heuvel opleidingsteam en ook heeft McClure 83 gezondheid (en 98 vorm) omdat ik hem niet bij de top 5 favorieten ingeschat had. Er waren immers meerdere renners met klimicoontje opgesteld door andere ploegen en McClure heeft geen icoontje. Ik was tevreden geweest met een top 5 klassering na het zien van het lijstje met favorieten en gezien het feit dat hij nog net geen rust had gehad. In sectie 1 ging een klimmer van een andere ploeg er meteen van door en na de dalende sector 2 zat McClure in een groepje met 4 anderen achter een kopgroep van 3 man. In zone 3 (met 3 bergen van 2e categorie) viel Montgomery in de kopgroep weg, maar er kwam een 3e man bij: onze Herby McClure! Aan het eind van sectie 4 ging McClure zelfs alleen aan kop. Toch was de strijd nog niet gestreden omdat McClure 4 EP over had voor zone 5. De 23-jarige Felix Egedahl kwam terug bij McClure, maar had daarmee al zijn energie verspild. Na een kleine afdeling naar Nice klopt McClure Egedahl in een sprint-a-deux. De eerste etappeoverwinning voor TilburgTerriërs in divisie 3!
Ik ben nog steeds verrast, maar na een 3e plaats in de vlak-heuvel rit Down Under en een 2e plaats in de sprint-heuvel rit in diezelfde ronde was ik in Parijs-Nice nog niet verder gekomen dan plaats 5. Dat is op zich al erg mooi voor een team dat bestaat uit enkel 20-jarigen en één 21-jarige "oefenrenner" (McClure dus). Ik weet nog niet wat dit betekent voor andere ritten dit seizoen, maar blijkbaar liggen er toch kansen in bergetappes ondanks dat ik me bijna alleen op sprint-heuvel renners richt. Er zitten erg veel sprinters in mijn divisie, zoveel dat Cruyff slechts 10e werd in de eerste vlakke etappe dit seizoen (had wellicht 1 of 2 plekjes hoger gekund, maar dat was een leerpunt voor de volgende vlakke sprint).