Author Topic: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?  (Read 20307 times)

paultb

• Sr. Member
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #75 on: February 06, 2020, 09:54:45 PM »
Voor degenen die het nog niet wisten: alle races worden 1 simulatie uitgesteld en op de laatste donderdag van dit seizoen vindt om 19:00 nog een race + inhaal training plaats. Volgens mij kan Osca de tijden niet meer aanpassen, een race die dus staat ingesteld voor 06-02-2020 19:00:00 wordt in praktijk dus op 07-02-2020 om 05:00:00 gereden en de race die dan gepland stond wordt om 19:00 's avonds gereden i.p.v. om 05:00 's nachts.
« Last Edit: February 06, 2020, 09:59:21 PM by paultb »

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #76 on: February 08, 2020, 10:35:33 AM »
Helaas, ondanks de steunbetuigingen van Nibali, was Roethlisberger toch een maatje te groot voor Hilton met dit routeschema. Wel een 2e plek in het eindklassement en een mooie 2e plek in etappe 9, dus best tevreden. Wel wat kleine foutjes gemaakt, maar niet genoeg om te denken dat dat me de eindoverwinning heeft gekost  8)

Denver

• Full Member
    • View Profile
« Reply #77 on: February 10, 2020, 08:02:34 PM »
Vorig sprints: kopman Verhoeven en knecht Carmona. Resultaat 1e en 10e
Vandaag: vrije rol Verhoeven en vrije rol Carmona. Resultaat 1e en 2e  ;)

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #78 on: February 10, 2020, 09:53:36 PM »
Lekker bezig Denver. Mooie eindwinst ook. In Zwitserland moet ik het weer iets beter gaan doen. Moresi en Maye vinden dat parcours iets leuker.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #79 on: February 10, 2020, 10:30:53 PM »
Een verdienstelijke Dauphine gereden, met Mercado 2e in de 1e etappe en 7e in het AK. Levert de nodige punten op in de race om lijfsbehoud. We staan nu 31e, dus het zal nog spannend genoeg worden. Ik zie wel perspectief op punten in de komende weken, dus ben voorlopig positief gestemd over mijn kansen.

Denver

• Full Member
    • View Profile
« Reply #80 on: February 11, 2020, 09:20:41 AM »
Lekker bezig Denver. Mooie eindwinst ook. In Zwitserland moet ik het weer iets beter gaan doen. Moresi en Maye vinden dat parcours iets leuker.

Wint Verbeek rit 1 als helper? Die heeft in 2e klasse gaan concurrentie op heuvels.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #81 on: February 11, 2020, 10:17:37 AM »
Jup, met 4 seconde voorsprong ook nog ;) Overwinning nummer 10 dit seizoen, helaas 1 slippertje gemaakt. Helaas was hij in Sectie 2 al te snel voor zijn kopman. Hij kon de nummer 2 van de favorieten niet eens uitdagen. Te groot verschil in GV.
« Last Edit: February 11, 2020, 10:20:25 AM by Sjiz »

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #82 on: February 12, 2020, 01:39:02 PM »
2 gefaalde sponsors in de Dauphine was toch jammer. Gelukkig die van vanochtend wel gehaald. Moest minimaal 2e worden in de rit. Dan is de winst natuurlijk helemaal leuk. Vanavond eens kijken of Moresi en Maye de klimmers naar de getver kunnen rijden en kunnen stijgen in het klassement.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #83 on: February 15, 2020, 02:42:37 PM »
De tour is alweer even onderweg en het gaat goed bij mij Moresi heeft na de bergrit de gele trui mogen aantrekken. Dat was niet wat ik had verwacht. De tijdritten leverde voor mijn gevoel te weinig tijdswinst op Figueras op. Die lijkt mij sterker in de bergen. Wonder boven wonder reed Moresi een toprit en pakte hij vanochtend dus nog meer tijd op alle klassementsrenners. Parijs is nog ver maar met een etappewinst en een gele trui in de zak zijn we lekker onderweg.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #84 on: February 18, 2020, 09:57:42 AM »
Uiteindelijk prima 2e en 9e in het klassement. Moresi heeft in 2 ritten te veel tijd verloren helaas. De eerste was gewoon taktisch erg sterk van bronx met Nordnes en in de tweede probeerde ik iets te forceren wat niet lukte. Prima! Nu San Sebastian. Eens kijken of we daar nog wat punten kunnen sprokkelen. Inmiddels 17,5k punten met nog een paar races te gaan. Dat zijn er al meer dan in mijn winnende seizoen 3. De 20k moet ook nog lukken denk ik zo en dan heb ik een PR voor aantal punten in de 2e divisie te pakken. Toch nog een leuk doel.

Denver

• Full Member
    • View Profile
« Reply #85 on: February 18, 2020, 06:57:15 PM »
Sinds de heuvelklassiekers blijft het verschil tussen onder ploegen ongeveer 2000 pt. Verbeek met zijn 4300 pt is van een hoger niveau.
Mijn ploeg heeft het vooral van het aantal overwinning (3 stuks erbij in de Tour). We zijn aan 19 stuks met 8 verschillende renners.

Edit na Clasica: 20 stuks met 9 verschillende renners  ::)
« Last Edit: February 18, 2020, 07:04:34 PM by Denver »

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #86 on: February 19, 2020, 11:25:13 AM »
Sinds de heuvelklassiekers blijft het verschil tussen onder ploegen ongeveer 2000 pt. Verbeek met zijn 4300 pt is van een hoger niveau.
Mijn ploeg heeft het vooral van het aantal overwinning (3 stuks erbij in de Tour). We zijn aan 19 stuks met 8 verschillende renners.

Edit na Clasica: 20 stuks met 9 verschillende renners  ::)

Verbeek heeft wel zijn laatste race gereden dit seizoen. Dus die blijft lekker op 4300 staan. Zal wel voldoende moeten zijn om de competitie te winnen. Wel opvallend ja, daarvoor liepen we ook redelijk gelijk. De Ardennen hebben even het verschil gemaakt.

Overigens rijd ik meer met vrije rollen en voor klassementen. Daardoor mis je vaak net die knecht die nodig is om te winnen. Maar goed, dat is een verschil in taktiek. Leuk in ieder geval dat beide kan.

Ik moet nog minimaal 2000 punten zien te verzamelen maar vermoed dat dat wel gaat lukken. Wil over mijn hoogste aantal punten heen van 2 seizoenen terug ;)

Denver

• Full Member
    • View Profile
« Reply #87 on: February 19, 2020, 03:11:44 PM »
We zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd en het gaat gelijk op. De kloof (2000 pt) werd door topper Verbeek in de Ardennen gemaakt. Waarom doet hij niet mee in de binckbank? Had zeker rit 4 gewonnen.

Een klassement of met meerdere renners top 10 rijden interesseren mij minder. Maar het brengt jouw team inderdaad wel een pak punten op.

Ik ga liever voor de overwinning (met knecht). Vanmorgen was nr 21 daar. Daardoor 'verwaarloos' ik meestal mijn klassementsman. Hij moet het maar doen als vrije rol. En geef ik mijn knecht geen energiepunten meer in s5, waardoor hij ver terugzakt.

Uiteindelijk merk ik ook op dat beide tactieken mogelijk zijn. Toch in 2e klasse. Ik denk dat in 1e klasse het bijna onmogelijk is om te scoren zonder knecht. Ik kan de teams die het degradatiespook van 1a in de ogen kijken alleen maar aanraden om eens een seizoen 2e te proberen. Zorgt voor herwonnen spelplezier, ookal is er minder 'eer' mee te behalen.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #88 on: February 20, 2020, 09:40:20 PM »
We zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd en het gaat gelijk op. De kloof (2000 pt) werd door topper Verbeek in de Ardennen gemaakt. Waarom doet hij niet mee in de binckbank? Had zeker rit 4 gewonnen.

Hij mag uitbollen naar volgend seizoen toe, er valt hier niet veel meer te halen voor hem. Burton en Holland hebben het prima opgepakt met een 2e en 3e plek.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #89 on: February 23, 2020, 07:06:21 PM »
DE Vuelta gaat goed. Miralles 2e in het klassement na de helft van de ronde en mooi steeds in de punten gereden. In de kasseiheuvelrit rijdt Malay als knecht nog het podium op nadat hij de eerste 3 secties bij Miralles gebleven is. So far so good.