Author Topic: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!  (Read 12154 times)

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #210 on: July 30, 2019, 08:09:24 PM »
Gewisseld van kopman, GinneR?

Gefeliciteerd met je zege met Hoekstra, ik had Jansma verwacht... zelf wel tweede, wat ik dus wel had ingeschat, alleen achter een andere Nederlander van CrossAndGo.

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #211 on: July 30, 2019, 09:54:21 PM »
Gewisseld van kopman, GinneR?

Gefeliciteerd met je zege met Hoekstra, ik had Jansma verwacht... zelf wel tweede, wat ik dus wel had ingeschat, alleen achter een andere Nederlander van CrossAndGo.

Ja, wilde testen hoe ver Jansma komt in een vrije rol. 4e is niet slecht, maar voor hem natuurlijk ondermaats. Gelukkig wint Hoekstra nu, ook goed om te weten dat hij dat kan 8)

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #212 on: August 01, 2019, 08:01:04 AM »
Gefeliciteerd Hakkie2 met de winst van Bergman!

Ik denk dat het verschil dit keer zat in de knechten, Borgers is een stuk beter op vlakklim als vdWetering, denk ik.

Je hebt nu ook een mooi sprongetje gemaakt bij de degradatiezone vandaan!

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #213 on: August 01, 2019, 08:21:05 AM »
Ja, blij met de zege, pas mijn eerste dit seizoen en mijn derde in 1a.   :D

Spammie

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 420
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #214 on: August 01, 2019, 10:01:29 AM »
1, 2 en 3 voor Nederlandse ploegen vandaag  ;D

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #215 on: August 01, 2019, 10:17:37 AM »
Proficiat Hakkie en terug een stukje dichter bij behoud, hopelijk kunnen alle nederlandstalige forumgangers zich handhaven, het wordt spannend voor enkele teams! Veel succes!!

B.E-L

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 385
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #216 on: August 02, 2019, 10:36:25 AM »
Handhaving zal lastig worden denk ik aangezien ik me renners niet zal laten rusten voor wedstrijden.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #217 on: August 03, 2019, 07:16:26 PM »
Tour gaat prima zo, na de winst met Bergman nog een 4e plek in de klimheuvelrit voor Perec en nu weer een derde plek voor Hessels. Pieken naar het hoogtepunt van het seizoen, heet dat.  8)

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #218 on: August 03, 2019, 08:42:19 PM »
Lekker Hakkie2, je stijgt ook als een speer in de ranking.

MarnixStar

  • Newbie
  • *
  • Posts: 38
  • Team NextGeneration (3a)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #219 on: August 05, 2019, 07:41:32 AM »
Ik vond dit echt een waardeloze Tour (mijn mening :P) ik heb een team vol klimmers, maar die hebben echt alleen de eerste rit wat kunnen doen en de 3e een beetje.
Ik vind het leuk dat rittenschema's elk seizoen anders zijn, maar dit lijkt me nou ook weer niet heel realistisch.. Een heuvelsprinter kan deze tour winnen.. :P

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #220 on: August 05, 2019, 08:16:40 AM »
Ik vond dit echt een waardeloze Tour (mijn mening :P) ik heb een team vol klimmers, maar die hebben echt alleen de eerste rit wat kunnen doen en de 3e een beetje.
Ik vind het leuk dat rittenschema's elk seizoen anders zijn, maar dit lijkt me nou ook weer niet heel realistisch.. Een heuvelsprinter kan deze tour winnen.. :P

Realisme lijkt me helemaal niet nodig. Dit spel is qua koersverloop ook nooit realistisch.

Naar mijn gevoel is het trouwens eerder een kasseiheuvelaar, ik zal eens kijken naar de huidige top 10...


Dan zie je ook gewoon veel afwisseling in de top 10: bijvoorbeeld Ooms was echt een klimmer met vlak en tijdrijden toen hij gepulled werd (totaal geen kassei en heuvel), Arjen Rutte (pull van mij) is juist een kasseiheuvelrenner met sprint. Maar een Urmas Jallai heeft gewoon rond de 90 klimmen. Helaas zijn de stats van de top 3 gewoon niet te vinden op het forum, dat zullen alle 3 zeer veelzijdige renners zijn omdat ze nog helemaal geen icoontje hebben.

Top 10 momenteel:
1 geen icoon, beste resultaat 15e in de kasseiheuvelkoers
2 geen icoon, nummer 10 van Eschborn-Frankfurt, in de tour geen top 10
3 geen icoon, 14e in de kasseiheuvelrit
4 klim en TT icoon, 5e in de vlakklimrit
5 kasseiicoon, 2e in de kasseiheuvelrit
6 klimicoon, 15e in de vlakllimrit
7 klimicoon, 10e in de heuvelklimheuvelrit
8 heuvel en kassei icoon, 6e in de kasseiheuvelrit
9 kasseiicoon, 3e in de kasseiheuvelrit
10 geen icoon, 12e in Eschborn-Frankfurt, geen top 10 in de Tour
11 klimicoon, nummer 3 van de vlakklimrit

De eerste sprinter staat 29e (niet alleen eerste met sprinticoon, maar ook de eerste die zijn beste resultaat in een sprintkoers haalde), met een heuvelsprinter winnen gaat dus niet.

En ik denk dat alleen Ooms, de nummer 4, een kans heeft volgend jaar weer top 10 te rijden. Dat maakt het juist leuk. Je kunt niet als team seizoenenlang standaard mee draaien in de top zonder transfers, gewoon op basis van een paar toprenners die standaard een paar rondes winnen, al staat de top 4 van vorig jaar nu weer in de top 4, misschien is er dus nog niet genoeg variatie. Het leuke is wel dat de vorig seizoen onklopbare Bauer, die op weg leek naar seizoenen dominantie, nu 2e werd in de Giro en de selectie van de Tour niet eens haalde.
« Last Edit: August 05, 2019, 08:27:24 AM by Hakkie2 »

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #221 on: August 05, 2019, 08:41:39 AM »
Ik vond dit echt een waardeloze Tour (mijn mening :P) ik heb een team vol klimmers, maar die hebben echt alleen de eerste rit wat kunnen doen en de 3e een beetje.
Ik vind het leuk dat rittenschema's elk seizoen anders zijn, maar dit lijkt me nou ook weer niet heel realistisch.. Een heuvelsprinter kan deze tour winnen.. :P

Mee eens, heb het al vaker gehad over een eigen karakter van een koers. Met deze manier van kalender bouwen is elke  ronde vergelijkbaar met alle anderen. Ik zou opteren voor een paar etappes met hetzelfde profiel. Bijvoorbeeld altijd een of twee tijdritten in de Tour en twee pure klimritten. De rest helemaal variabel. Op die manier geef je elke ronde een uniek karakter mee maar heb je nog steeds rondes die het ene seizoen beter bij een renner passen dan andere.

Edit:maar nu het zo is moet je je voordeel er mee doen. Vorig seizoen zag ik dat de kalender dit seizoen beroerd was voor mijn team. Toen bewust geen versterkingen gehaald om in de 1e te blijven. Komende kalender is geweldig voor mijn team en dan ben ik weer terug in 1a.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #222 on: August 05, 2019, 09:17:52 AM »
Tja, dan zou je ook 2 pure klimritten in de Giro moeten doen, 2 pure klimritten in Zwitserland, 2 pure klimritten in de Dauphine... kortom: dan gaat helemaal elke ronde op elkaar lijken. Ik vind het juist mooi dat je ook met een niet klimmer kunt scoren in een grote ronde. En trouwens: reken er maar op dat de top 2 gewoon wel een behoorlijke klimstat heeft. Zoveel verloren die 2 niet in de eerste rit.

En ik zie dit liever, dan 10 seizoenen lang naar 3 grote ronde zeges voor Bauer kijken. Het is juist leuk dat iemand die dit jaar de Tour wint, volgend jaar volstrekt kansloos is.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #223 on: August 05, 2019, 12:26:28 PM »
Tja, dan zou je ook 2 pure klimritten in de Giro moeten doen, 2 pure klimritten in Zwitserland, 2 pure klimritten in de Dauphine... kortom: dan gaat helemaal elke ronde op elkaar lijken. Ik vind het juist mooi dat je ook met een niet klimmer kunt scoren in een grote ronde. En trouwens: reken er maar op dat de top 2 gewoon wel een behoorlijke klimstat heeft. Zoveel verloren die 2 niet in de eerste rit.

En ik zie dit liever, dan 10 seizoenen lang naar 3 grote ronde zeges voor Bauer kijken. Het is juist leuk dat iemand die dit jaar de Tour wint, volgend jaar volstrekt kansloos is.

Wie zegt dat je 2 pure klimritten in al die ander rondes moet nemen? Dat is het mooie dat kan je kiezen. Zwitserland eens: daar wil je veel klimmen hebben. Dat past. Dauphine kan je best die heuveltijdrit opnemen en die klimrit met afdaling naar Nice. Uniek? Ja. Eenheidsworst? Nope. Down under: Wilunga Hill, Ronde van Italie? Meer kassei vanwege de strade Bianchi, Vuelta? Meer heuvels en finishes berg op. Etc. Etc. Je kan echt wel elke rit een uniek karakter geven zonder het hetzelfde te doen. Wat mij betreft zet je de laatste rit van de Tour vast: sprinten op de Champs Elysee. Je hoeft niet voor altijd een klimrit te kiezen, je hoeft ook niet alle ritten vast te zetten. Daar is prima een optimum in te vinden. Die andere ritten kan je compleet variabel houden zodat je alsnog een verassende winnaar kan krijgen.

MarnixStar

  • Newbie
  • *
  • Posts: 38
  • Team NextGeneration (3a)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #224 on: August 05, 2019, 07:47:40 PM »
Ik vond dit echt een waardeloze Tour (mijn mening :P) ik heb een team vol klimmers, maar die hebben echt alleen de eerste rit wat kunnen doen en de 3e een beetje.
Ik vind het leuk dat rittenschema's elk seizoen anders zijn, maar dit lijkt me nou ook weer niet heel realistisch.. Een heuvelsprinter kan deze tour winnen.. :P

Realisme lijkt me helemaal niet nodig. Dit spel is qua koersverloop ook nooit realistisch.

Naar mijn gevoel is het trouwens eerder een kasseiheuvelaar, ik zal eens kijken naar de huidige top 10...


Dan zie je ook gewoon veel afwisseling in de top 10: bijvoorbeeld Ooms was echt een klimmer met vlak en tijdrijden toen hij gepulled werd (totaal geen kassei en heuvel), Arjen Rutte (pull van mij) is juist een kasseiheuvelrenner met sprint. Maar een Urmas Jallai heeft gewoon rond de 90 klimmen. Helaas zijn de stats van de top 3 gewoon niet te vinden op het forum, dat zullen alle 3 zeer veelzijdige renners zijn omdat ze nog helemaal geen icoontje hebben.

Top 10 momenteel:
1 geen icoon, beste resultaat 15e in de kasseiheuvelkoers
2 geen icoon, nummer 10 van Eschborn-Frankfurt, in de tour geen top 10
3 geen icoon, 14e in de kasseiheuvelrit
4 klim en TT icoon, 5e in de vlakklimrit
5 kasseiicoon, 2e in de kasseiheuvelrit
6 klimicoon, 15e in de vlakllimrit
7 klimicoon, 10e in de heuvelklimheuvelrit
8 heuvel en kassei icoon, 6e in de kasseiheuvelrit
9 kasseiicoon, 3e in de kasseiheuvelrit
10 geen icoon, 12e in Eschborn-Frankfurt, geen top 10 in de Tour
11 klimicoon, nummer 3 van de vlakklimrit

De eerste sprinter staat 29e (niet alleen eerste met sprinticoon, maar ook de eerste die zijn beste resultaat in een sprintkoers haalde), met een heuvelsprinter winnen gaat dus niet.

En ik denk dat alleen Ooms, de nummer 4, een kans heeft volgend jaar weer top 10 te rijden. Dat maakt het juist leuk. Je kunt niet als team seizoenenlang standaard mee draaien in de top zonder transfers, gewoon op basis van een paar toprenners die standaard een paar rondes winnen, al staat de top 4 van vorig jaar nu weer in de top 4, misschien is er dus nog niet genoeg variatie. Het leuke is wel dat de vorig seizoen onklopbare Bauer, die op weg leek naar seizoenen dominantie, nu 2e werd in de Giro en de selectie van de Tour niet eens haalde.

Toegegeven, m'n opmerking was enigszins gechargeerd. Maar ik vind het persoonlijk gewoon wat frustrerend, dit zouden normaliter de rittenkoersen zijn waar ik de punten/geld wil scoren met mijn renners. 20 klimmers. Maar door deze random rittenschema's komen ze er in die rittenkoersen die ik juist graag zou willen vlammen gewoon soms simpelweg niet aan. Zoals deze Tour.

Ik ben het dan ook met Sjiz eens, ik zie liever toch een paar standaard ritten in een ronde. Wellicht 1 standaard voor de kleinere rondes, 2 voor de grote rondes. De rest mag van mij random zijn, maar de rondes verliezen in mijn ogen zo een beetje hun identiteit. Althans, zover ze dat kunnen in een online spel  uiteraard.