Author Topic: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?  (Read 5681 times)

paultb

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 296
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #30 on: January 15, 2020, 07:31:34 PM »
Het nieuwe seizoen is goed gestart hier. Vorig seizoen had ik een sterkere 3e divisie en dat lijkt nu erg mee te vallen. Mijn beste renner Pascal Cruyff heeft 3 ritzeges geboekt Down Under en kwam slechts 4 seconde te kort voor de eindzege Down Under (vanwege zijn slechte tijdrit). Rens Sonk kwam slechts 1 seconde te kort voor de eindzege. Hij is iets meer tijdrijder maar op heuvel en sprint wat minder dan Cruyff. Achteraf gezien had hij de ronde gewonnen als ik hem 1x kopman had gemaakt, maar ja een verschil van 1 seconde of 4 seconde is nou eenmaal niet in te schatten. En dan had Cruyff waarschijnlijk geen 3 ritzeges geboekt. Down Under is uiteraard wel de ronde die mijn klim-heuvel renners (nu allemaal 22 jaar) het beste ligt, alleen jammer dat de tijdrit er dit seizoen in zat. Ook de Omloop Het Nieuwsblad ging niet onaardig, met Leisy heb ik een 3e plaats gehaald en dat lijkt me ook het maximaal haalbare.

Gevolg van deze zwakkere 3e divisie is wel dat ik waarschijnlijk wel promoveer naar divisie 2, waar ik de vorige 2 seizoenen 7e en 6e in de competitiestand werd. Mijn renners zijn na promotie 23 jaar en waarschijnlijk degradeer ik dan meteen weer uit de 2e divisie en rijden mijn renners op hun 24e in de 3e divisie. Dat is geen helemaal lekkere timing, maar dat is niet te voorkomen als mijn huidige divisie zo zwak blijft en ik volgend seizoen nog geen grote aankopen wil doen.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #31 on: January 15, 2020, 08:20:57 PM »
Waarom zou je volgend seizoen uit dr 2e divisie degraderen? Ik denk dat je alleen al mrt Cruijff genoeg punten moet kunnen halen om er in te blijven. Denk dat je de 2e divisie overschat. Desnoods haal je er 1 of 2 goedkope "oudjes" bij die je kunnen helpen. Een ronderenner die onder de top zit, is betaalbaar en prima voor 2e niveau.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #32 on: January 15, 2020, 09:40:54 PM »
De markt is ook echt raar nu. Vannacht een zilveren ronderenner die best wat kan in de 2e voor 150k weggegaan. Ook genoeg 8/9 sterren klimmers te koop voor onder de 5mil. Die kunnen prima mee in de 2e en vaak ook wel iets in de 1e.

paultb

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 296
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #33 on: January 16, 2020, 07:07:44 PM »
Weer een nieuwe "mijlpaal" gehaald. In de vlak-heuvel etappe waren alle 3 de podiumplekken voor mijn team. Ik denk dat de 1e favoriet iets fout heeft gedaan  :P

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #34 on: January 17, 2020, 12:45:52 PM »
Weer een nieuwe "mijlpaal" gehaald. In de vlak-heuvel etappe waren alle 3 de podiumplekken voor mijn team. Ik denk dat de 1e favoriet iets fout heeft gedaan  :P

Of jij iets goeds!  :)

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #35 on: January 17, 2020, 10:54:42 PM »
Verbeek maakte een klein foutje in de 1e heuvelrit van deze ronde maar hersteld dit weer prima. 3 ritoverwinningen, 2x zilver en een eindoverwinning dit seizoen. Gaat lekker. In het AK gaat het ook goed 6e, 8e en 14e tot nu toe. We moeten nog we iets stijgen voor we tevreden kunnen zijn.

Denver

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 164
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #36 on: January 18, 2020, 12:24:42 PM »
Verbeek maakte een klein foutje in de 1e heuvelrit van deze ronde

Of je concullega was je tactisch te slim af  ;)

Verbeek uiteraard toptalent op heuvels. Toch blij dat hij eens te kloppen is. Dit door een andere Nederlander: Bert Hofstee (was favo 4, zonder mogelijkheid om Verbeek uit te dagen).

Nog veel succes in 2C (maar ook niet te veel  :P  ;) )

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #37 on: January 18, 2020, 06:27:44 PM »
Verbeek maakte een klein foutje in de 1e heuvelrit van deze ronde

Of je concullega was je tactisch te slim af  ;)

Verbeek uiteraard toptalent op heuvels. Toch blij dat hij eens te kloppen is. Dit door een andere Nederlander: Bert Hofstee (was favo 4, zonder mogelijkheid om Verbeek uit te dagen).

Nog veel succes in 2C (maar ook niet te veel  :P  ;) )

Hehe, tja dat krijg je als je met een vrije rol rijdt en hem niet laat rusten. Dan heb je soms pech ;) Je bent lekker bezig, gok dat je in de Tirreno ook flink kan scoren. Zodalijk eens zien of Moresi kan winnen, Tweed de top 3 in kan en Gunnewijk naar de top 5. Zou mooi zijn. Moet Denver toch eens van de eerste plek af kegelen ;)

Denver

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 164
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #38 on: January 18, 2020, 08:43:22 PM »
Ik ga vooral voor overwinningen. In de TA moet dit met Verhoeven zeker (2x) lukken.
Een klassement rijden is geen prioriteit. Ik laat het niet liggen, maar heb er de renners en ook de ervaring niet voor.

Aurora Australis

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 867
  • Australian born, Australian crazed
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #39 on: January 18, 2020, 09:04:21 PM »
De markt is ook echt raar nu. Vannacht een zilveren ronderenner die best wat kan in de 2e voor 150k weggegaan. Ook genoeg 8/9 sterren klimmers te koop voor onder de 5mil. Die kunnen prima mee in de 2e en vaak ook wel iets in de 1e.
That would be my 8 star cobbler (who scored points in Div1 last season & with 43 experience - and only needing sprint training).  And then bronze 25 year olds go for millions.  Weird.
Vtw: the free space was more important to be, so I'm not bothered.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #40 on: January 19, 2020, 08:46:16 PM »
Ik ga vooral voor overwinningen. In de TA moet dit met Verhoeven zeker (2x) lukken.
Een klassement rijden is geen prioriteit. Ik laat het niet liggen, maar heb er de renners en ook de ervaring niet voor.

Ervaring moet je opdoen. Beter gewoon ook proberen een goede taktiek in de ritten neer te zetten waar je het niet verwacht. Heel veel meer zit er niet in het ronderijden :)

Bos

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 187
  • Bos - 2D
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #41 on: January 19, 2020, 09:27:09 PM »
Voor het eerst podium in 1A. Luchtenveld verrast vriend en vijand met zijn 3e plek  :)

Handhaving gaat het denk ik niet worden, maar zo heb ik in ieder geval nog iets laten zien.

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #42 on: January 19, 2020, 10:18:40 PM »
Voor het eerst podium in 1A. Luchtenveld verrast vriend en vijand met zijn 3e plek  :)

Handhaving gaat het denk ik niet worden, maar zo heb ik in ieder geval nog iets laten zien.

Ik vind het prachtig dat je een keer het podium haalt, maar om dan gelijk onze Rafael Szepesi naar de vierde plek te verwijzen vind ik dan weer slechte timing...   :)

Bos

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 187
  • Bos - 2D
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #43 on: January 20, 2020, 12:18:05 AM »
Voor het eerst podium in 1A. Luchtenveld verrast vriend en vijand met zijn 3e plek  :)

Handhaving gaat het denk ik niet worden, maar zo heb ik in ieder geval nog iets laten zien.

Ik vind het prachtig dat je een keer het podium haalt, maar om dan gelijk onze Rafael Szepesi naar de vierde plek te verwijzen vind ik dan weer slechte timing...   :)

Luchtenveld was natuurlijk ook tot op het bot gemotiveerd om zijn oude ploegmaat Szepesi voor te blijven ;)
Misschien wilde Szepesi zelf even oude tijden doen herbeleven en weer de lead-out doen voor zijn vroegere kopman, ik zou ff met hem gaan praten, voordat hij het straks weer doet.

Denver

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 164
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #44 on: January 20, 2020, 07:52:03 AM »
3 overwinningen op een rij in TA, dit is de 7e overwinning in 15 races.
Een duidelijk niveauverschil tussen 1e klasse waar ik slechts 2 overwinningen had in 3 seizoenen.
Wel veel leuker z'n seizoen. Ipv een 25e plaats in 1a, is het nu podium in 2c.