Maar zou dit in een langdurig spel ook een goede klimmer zijn? Of zijn pure klimmers niks meer waard?
Tsja, interessante vraag! Er komen nu veel meer 19-jarige renners op de markt, dus meer keus, dus worden ze beter. En door de veel snellere training gaan ze ook nog eens langer mee. Kortom, het wordt druk aan de top.
Ik denk dat er altijd plaats zal zijn voor pure klimmers, maar dan moeten ze wel zo ongeveer 100 op klimmen, dalen, techniek en conditie hebben. En doordat ze vanaf 24 jaar heel langzaam slechter worden (ongeveer een half niveau per seizoen) moet je toch in hun training blijven investeren.
Er zijn in deze wedstrijdkalender 5 etappes geschikt voor een pure klimmer. Dat kan natuurlijk anders zijn in de volgende seizoenen.
Klimmers met extra zullen sowieso heel belangrijk zijn in dit spel als ik kijk naar de huidige wedstrijdkalender :
pure klim = 5x
heuvelklim = 18x
vlak klim = 5x
klim sprint = 6x
heuvelklim sprint = 3x
TT klim = 2x
Ongeveer, heel snel geteld, maar dit zijn dus wel 39 races van de in totaal 91 races.
Wat betreft als ze 24 jaar zijn :
At init I didn't know if make an slow training at 19 and faster from 20 to 23, but now 19 to 23 is 3x faster than before with same bonus in every skill as normal Cff( no 3x).
At 24 they decrease -0.005 in every training in every skill
Until 31 same decrease , at 31 - 0.01 and , 32, 0.015... , 33 0.02... and rest as now.
Tegen die -0.005 op elke skill is op te trainen, dus een 24jarige wordt echt niet slechter.
Hij wordt zelfs beter als hij volop blijft trainen.
Commentaar op de tekst van die klimmer met 100 op de skills klimmen, dalen, techniek en conditie :
ik ben niet zo van het berekenen maar dit lijkt mij niet haalbaar in dit nieuwe spel. ( in het vorige spel ook al niet

)
Er zal ook veel gekozen worden voor stoppen als de 90 klim gehaald is en dan bijv. heuvels, vlak of sprinten trainen bij een klimmer, zodat die een geschikte renner wordt voor veel etappes met de huidige wedstrijdkalender. Het kan zelfs zonde zijn om hem helemaal naar de 100 op te trainen, want in de 90 trainen gaat heel langzaam.
Uitzondering daarop kan zo een renner als Hazelhoff zijn, omdat de overige skills wel heel laag zijn. Dan moet je wel klimmen blijven trainen. Wel opgemerkt dat ook in een pure klim etappe de skill vlak altijd een beetje meetelt.
Afijn, ik ga nu voor een groot gedeeelte uit van de huidige wedstrijdkalender, dat kan in de volgende seizoenen compleet anders zijn.
edit ; Ik vermoed wel dat met nu ruim over de 40% aan soorten klim races, het onderdeel klimmen het belangrijkste zal blijven.