Tafi is inderdaad een leuke klimsprinter. Het is alleen zo jammer dat er weinig van dat soort ritten zijn en waarschijnlijk wordt hij dan ook nog verslagen door een betere sprinter die net over een berg heen komt (goede sprinter met 50/60 klim). Voor een ronderenner mist hij heuvel of tt en/of kassei. Maar goed, je noemt hem ook geen (potentieel) ronderenner.
En Nieuwendijk is gewoon goed... maar dat wist je al. Dat heb je gezien en daarom ook 1.2M geboden. Overigens hetzelfde als ik voor Verdugo betaalde, maar die moet nog van veel verder komen. Dat heb je soms als je al een tijd naar een specifieke renner zoekt en er eindelijk 1 op de markt verschijnt, dan wil je daar wat extras betalen... zeker als die (goed) in je trainingsschema past.
PSG weet ik niet zo goed. Is een leuke klimheuvelsprinter, dus voor Frankfurt. BEL zegt 'ronderenner'... op termijn kan dat zeker wel, maar dan moet er nog wel wat aan z'n vlak gebeuren. Mijn ervaring is dat dat belangrijker is voor een ronderenner als de sprintstat. Stroetinga won de Vuelta met 6 op sprinten, terwijl dat toch in 5 etappes terugkwam in de GV van de etappe. Jijzelf zegt heuvelklimmer (tenminste, daar scoorde je mee in je huidige divisie), maar ik had wel 5 betere in mijn team... dus voor 1a zal hij daar niet veel verdienen voor je.