Et lille emne, som jeg håber kan bidrage til lidt forumaktivitet - det er nu hyggeligst.
Selv har jeg ikke en eneste rytter, jeg synes er specielt interessant - reelt har jeg kun to jeg tror, der er change for jeg holder - en TT'er og en flad brostener. Er fristet af at gøre ham til Etapeløbsrytter
Men lønnen er nok lige for lav - men får jeg en stærk bjergrytter eller to, ender jeg nok med at prøve.
Hvem er reelt med? Er spændt på at se, hvordan det kommer til at forløbe - frygter lidt, vi er for få, til at spillet giver mening, og osca vil drive det - men vi må se :-)
Den bedste er Moe, der på yderste mandat er på Dream Team:
Kasper Moe Alder : 19 Løn : 812
Udholdenhed : 58 Sprint : 62 Bjerge : 46
Flad vej : 58 Brosten : 67 Teknik : 48Nedkørsel : 23 Bakker : 11 Explosivitet : 0
Tidskørsel : 32 Holdarbejde : 2 Rutine : 0
Til dem der evt. ikke legede så meget med betaen er her mine væsentligste konklusioner:
- u23 bonus er nu til og med 23 år - træning i denne periode, går også MEGET hurtigere - allerede fra de er 24 år falder rytterne i evne, men med samme omfang som tidligere det første alderstrin de første mange år. Rytterne bliver stille og roligt bedre til de rammer 30-31, men de bedste 24-årige kan godt køre med om sjove point i de bedste rækker, og måske vil der også være kategorier, hvor de er bedst i den alder
- Etapeløbene er forskellige fra sæson til sæson, og kan være ret "skøre". GT med 3 enkeltstarter skete mange gange i betaen, og 5 var det højeste jeg så. Jeg så også en GT helt uden bjergløb. Samtidig fylder brosten mere i både ST og GT, er min oplevelse - mens bakke måske fylder lidt mindre - der er også oftere både ST og GT uden samme omfang af bjerge.
- Jeg fik skabt en virkelig sprød etaperytter fra en bakkesprinter med lidt brostensevne men uden explosivitet, udholdenhed, teknik og bjerge. Trænede ham fra 30 i bjerge fra starten, til til sidst at ramme næsten 90 i bjerge, og havde 60+ i alle evner, ud over exp. og holdarbejde - han var på DT. Min pointe er, at en eks. bakkesprinter uden explosivitet kan være værd at overveje som etapemand - hvis lønnen er høj i hvert fald, deraf også mine tanker med Moe. Træningen går pænt stærkt :-)
- Der kan rammes 90 som tidlig 20-årig, skulle jeg mene (kræver måske talent) - og dermed dobbelt 90 allerede som 21-årig. Der kan opnås ca. 7 u23 pop i 90'erne i første evne, skulle jeg mene, og også en sjat i anden evne. Generelt er rytterne lige en god snert bedre.
- Draft er helt væk, ligesom world challenge mv. Landshold kommer nok igen her efter første sæson - mit indtryk er, at planen er kun at have et ungdomslandshold, nu må vi se.