Ik heb minder materiaal in elk geval. Hoe zit je ploegleider qua teamgeest en stimuleren? Ander dingetje? Hoe zit met gezondheid en vorm?
Ik heb ook goed materiaal (BH ; 28 sterren in totaal).
Wat betreft personeel ; ook hier worden er verschillende keuzes gemaakt. Ook bij zeer ervaren managers verschillende keuzes.
Persoonlijk vind ik een hele hoge motivatie enorm belangrijk bij een
ploegleider.
Ik zie dat Hakkie een andere keuze daarin maakt. Wie van ons tweeën de beste keuze heeft gemaakt, weet ik niet. Ik weet alleen dat ik een andere keuze maak.
De skill teamgeest stelt veel minder voor. Eigenlijk houdt dat in dat een renner er een kleine bonus bij kan krijgen op het vlakke.
En ik denk dat het ook een beetje een positief effect heeft op het samenrijden tussen knecht en kopman, maar deze gedachte van mij is zelfverzonnen n.a.v. de naam van de skill.
De overige skills van de ploegleider spreken voor zich. Ik heb gekozen voor een ploegleider die goed is in 1-dags koersen én in kleine rondes. Vlak voordat de Giro begint, wissel ik van ploegleider.
Ploegarts en
masseur ; 195 recuperatie vind ik belangrijk in deze start-situatie.
De skills stimuleren en trainingskamp zijn er om beter te koersen. TK is natuurlijk alleen actief als de renner TK heeft.
Een goede vorm is heel belangrijk voor het koersen. Vandaar dat ik gekozen heb voor +7 vorm. Als het nodig is, dan switch ik laat in het seizoen naar +8 vorm zodat mijn renners steeds met 100 vorm rijden, ook na 25 races.
Vorm is véél belangrijker dan gezondheid.
Mecanicien ; Alleen de skill afstellen heeft een hele kleine invloed op het koersen. Die is bij mij altijd zo hoog mogelijk.
Persoonlijk vind ik afstellen belangrijker dan hoog op ontwikkeling, wat natuurlijk ook een effect op het koersen kan hebben doordat het materiaal beter kan worden. Het liefst heb ik dat ook zo hoog mogelijk, en dan materiaalpech net hoog genoeg zodat je renners niet steeds materiaalpech hebben. ( = +11, ik hanteer altijd +21 voor de zekerheid, slechte ervaringen met net boven de 11 )
In de FAQ staat veel meer informatie over personeel. Dit is hoe ik er tegen aankijk, en nogmaals, iedereen maakt andere keuzes.
Ik zal mijn personeel wel even posten zodat je kan zien welke keuzes ik gemaakt heb, en eventueel om te vergelijken.
Daarbij opgemerkt dat ik na een paar dagen pas een team heb aangemaakt en er een tijd niets te vinden was qua personeel. Nadat Oska dit gefixed had een paar dagen voor het seizoen begon, was er wel goed personeel te krijgen. Maar veel tijd kon en heb ik daarin niet in gestoken, dus mijn personeel had beter gekund. Ik ben niet echt tevreden, maar de oorzaak was geen tijd en geen zin om steeds te speuren naar echt goed personeel. Vergeleken met nu had ik het in het oude spel beter voor elkaar.
Maar wel de
mijns inziens goede keuzes gemaakt qua skills, alleen hadden die allemaal een aantal puntjes hoger mogen zijn.