Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77131 times)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Koersen S1: allemaal in de derde divisie
« Reply #195 on: March 31, 2019, 05:12:06 PM »
Ja, Koorevaar reed natuurlijk met 100/100 aan gezondheid en vorm.

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #196 on: March 31, 2019, 05:28:49 PM »
Hoe de kanarie kunnen die jongens winnen, haha. Alsof mijn divisie veel zwaarder is... :P

Terje Vollan   Leeftijd : 19   Salaris : 811
Conditie : 24   Sprinten : 31   Klimmen : 32
Vlak : 60   Kasseien : 31   Techniek : 11
Dalen : 64   Heuvels : 66   Explosiviteit : 56
Tijdrijden : 9   Knechten : 24   Ervaring : 0

Werd 8e! Haha, had bij jullie dan wellicht ook wel gewonnen?

Ik denk dat de lage conditie en techniek hem genekt heeft!!

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #197 on: March 31, 2019, 06:07:30 PM »
Ik heb minder materiaal in elk geval. Hoe zit je ploegleider qua teamgeest en stimuleren? Ander dingetje? Hoe zit met gezondheid en vorm?

Ik heb ook goed materiaal (BH ; 28 sterren in totaal).

Wat betreft personeel ; ook hier worden er verschillende keuzes gemaakt. Ook bij zeer ervaren managers verschillende keuzes.

Persoonlijk vind ik een hele hoge motivatie enorm belangrijk bij een ploegleider.
Ik zie dat Hakkie een andere keuze daarin maakt. Wie van ons tweeën de beste keuze heeft gemaakt, weet ik niet. Ik weet alleen dat ik een andere keuze maak.
De skill teamgeest stelt veel minder voor. Eigenlijk houdt dat in dat een renner er een kleine bonus bij kan krijgen op het vlakke.
En ik denk dat het ook een beetje een positief effect heeft op het samenrijden tussen knecht en kopman, maar deze gedachte van mij is zelfverzonnen n.a.v. de naam van de skill.
De overige skills van de ploegleider spreken voor zich. Ik heb gekozen voor een ploegleider die goed is in 1-dags koersen én in kleine rondes. Vlak voordat de Giro begint, wissel ik van ploegleider.

Ploegarts en masseur ; 195 recuperatie vind ik belangrijk in deze start-situatie.
De skills stimuleren en trainingskamp zijn er om beter te koersen. TK is natuurlijk alleen actief als de renner TK heeft.
Een goede vorm is heel belangrijk voor het koersen. Vandaar dat ik gekozen heb voor +7 vorm. Als het nodig is, dan switch ik laat in het seizoen naar +8 vorm zodat mijn renners steeds met 100 vorm rijden, ook na 25 races.
Vorm is véél belangrijker dan gezondheid.

Mecanicien ; Alleen de skill afstellen heeft een hele kleine invloed op het koersen. Die is bij mij altijd zo hoog mogelijk.
Persoonlijk vind ik afstellen belangrijker dan hoog op ontwikkeling, wat natuurlijk ook een effect op het koersen kan hebben doordat het materiaal beter kan worden. Het liefst heb ik dat ook zo hoog mogelijk, en dan materiaalpech net hoog genoeg zodat je renners niet steeds materiaalpech hebben. ( = +11, ik hanteer altijd +21 voor de zekerheid, slechte ervaringen met net boven de 11 )

In de FAQ staat veel meer informatie over personeel. Dit is hoe ik er tegen aankijk, en nogmaals, iedereen maakt andere keuzes.

Ik zal mijn personeel wel even posten zodat je kan zien welke keuzes ik gemaakt heb, en eventueel om te vergelijken.
Daarbij opgemerkt dat ik na een paar dagen pas een team heb aangemaakt en er een tijd niets te vinden was qua personeel. Nadat Oska dit gefixed had een paar dagen voor het seizoen begon, was er wel goed personeel te krijgen. Maar veel tijd kon en heb ik daarin niet in gestoken, dus mijn personeel had beter gekund. Ik ben niet echt tevreden, maar de oorzaak was geen tijd en geen zin om steeds te speuren naar echt goed personeel. Vergeleken met nu had ik het in het oude spel beter voor elkaar.
Maar wel de mijns inziens goede keuzes gemaakt qua skills, alleen hadden die allemaal een aantal puntjes hoger mogen zijn.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #198 on: March 31, 2019, 06:13:08 PM »
Ik heb minder materiaal in elk geval. Hoe zit je ploegleider qua teamgeest en stimuleren? Ander dingetje? Hoe zit met gezondheid en vorm?

77 en 59.

Ah, gezondheid 96 en vorm 91. Daar valt wat te behalen nog haha. Hoe doen jullie dat met gezondheid? Geven jullie er trainingen voor op? Of alleen voor hele doorslaggevende wedstrijden? Ik heb 160+ herstelvermogen in m'n personeel, dus laat renners pas rusten bij 82 gezondheid.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #199 on: March 31, 2019, 06:21:04 PM »
Ja, dit is dus mijn personeel:

in tegenstelling tot wat Vos denkt geen keus tussen teamgeest en motivatie, maar de keus voor een ploegleider met hele hoge kleine rondes en ook relatief hoog op die beide stats. Wel in het achterhoofd houdend dat teamgeest waarschijnlijk goed is voor sprinters en ik met 3 goede sprinters het spel begon.

Ik twijfel nog of ik ga wisselen voor de klassiekers. Bij de beta deed ik dit wel. Ik wissel sowieso voor de giro, dus die relatief hoge stat op grote rondes is eigenlijk zonde (maar er was toen ik zocht niks anders). Je ziet dat ik plus 10 aan vorm heb. Mijn renners kunnen dus 52 wedstrijden rijden met acceptabele vorm. Gezien de afhankelijkheid van goede pulls wel belangrijk.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #200 on: March 31, 2019, 06:23:10 PM »

77 en 59.

Ah, gezondheid 96 en vorm 91. Daar valt wat te behalen nog haha. Hoe doen jullie dat met gezondheid? Geven jullie er trainingen voor op? Of alleen voor hele doorslaggevende wedstrijden? Ik heb 160+ herstelvermogen in m'n personeel, dus laat renners pas rusten bij 82 gezondheid.

Als ik favorieten heb laat ik ze rusten, zeker bij renners als Koorevaar die op termijn toch niet goed genoeg zijn. Mijn sprinters rusten niet elke keer.

Edit: natuurlijk niet als hij 98 gezondheid heeft, Koorevaar had dacht ik 92 gezondheid.
« Last Edit: March 31, 2019, 06:31:03 PM by Hakkie2 »

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #201 on: March 31, 2019, 06:28:54 PM »
In principe rusten mijn renners pas bij 87.
Daarop wordt een enkele keer een uitzondering gemaakt. Bijv. J.Fagan mocht rusten voor de Strade Bianche die hij won.
Zijn neef C.Fagan is té goed om te laten rusten in de 3e divisie, hij traint sowieso altijd door tot mijn omslagpunt (=87), ongeacht of hij kan winnen of niet, dit is maar de 3e divisie en trainingen zijn superbelangrijk.
Bij de renners die toch ontslagen gaan worden en af en toe mogen koersen, die laat ik wel vaker rusten, maar ook pas bij 91 of zo, want ik heb liever die ene training erbij wat ze beter maakt dan die 9 gezondheidspunten. Een voorbeeld ; 95 gezondheid of 100 gezondheid maakt nauwelijks verschil in het koersen. 95 is meer dan genoeg, zeker in de 3e divisie. In 1A is dat een ander verhaal vanwege de veel grotere en betere concurrentie. Toch, als eventueel mijn team promoveert, dan zullen ook volgend seizoen in 1A mijn renners bijna niet rusten, en de echt goede renners pas bij het omslagpunt. Training is enorm belangrijk in deze situatie. Uiteraard als ik volgend seizoen een favoriet heb voor het WK, echt wel dat hij dan gewoon met 100/100 rijdt.
Vorm is véél belangrijker voor het koersen. Daar waar bij gezondheid 95 of 100 bijna niets uitmaakt, is dat bij vorm een enorm verschil.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #202 on: March 31, 2019, 06:32:21 PM »

77 en 59.

Vorm 91 is trouwens wel heel laag, bewust gekozen voor zo'n lage vorm?

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #203 on: March 31, 2019, 06:39:57 PM »
Je ziet dat ik plus 10 aan vorm heb.
Dit heb ik ook overwogen, en niet vanwege dat ze dan ook heel veel kunnen koersen met goede vorm, maar meer nog vanwege het feit dat een rekruut meteen in topvorm is bij zijn 1e race, wat zeker een groot verschil maakt in de uitslag.
Helaas, zulk personeel kon ik niet vinden. Het lukte mij zelfs niet om +8 vorm te vinden, wat ik het liefst had gehad.
Vorm is natuurlijk wel minder belangrijker in de 3e divisie (dan in 1A) vanwege de huidige grote verschillen in stats van de renners, en het geringe aantal concurrenten. Plus dat het in mijn divisie soms op een aflevering van MASH lijkt in sectie 1, ongeveer de helft van de renners is ongezond en/of niet in vorm.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #204 on: March 31, 2019, 06:45:03 PM »
Dat het regelen van goede randvoorwaarden helpt kan ik nu ook goed zien. Ik kan nu de top 5s van mijn divisie in nieuws zien. Ik sta er 0 keer tussen. Maar ik sta inmiddels 1100 punten voor op de nummer 2 (heb 5300 punten) en heb al 4 zeges, 2 tweede en 3 derde plaatsen. Mijn renners zijn dus niet het beste aan GV, maar met de randvoorwaarden er bij wel regelmatig in koers.

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #205 on: March 31, 2019, 06:53:59 PM »
Wat kost het ontslaan van personeel? :)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #206 on: March 31, 2019, 06:57:11 PM »
Yep, same here, ook geen renners bij die top vijven, C.Fagan stond maar 1 dag als 5e bij kasseien.
Ook wel logisch, want hij traint klimmen.
Maar wel hele goede resultaten.
Dat kan ook komen doordat er veel (ervaren) managers zijn die hun renners altijd door laten trainen.
Ik overweeg ook om mijn enige goede renner vanaf race 41 te laten zakken naar de 50 gezondheid.
Het ligt er aan hoe mijn team er voor staat, promotie kan een doelstelling worden en dan moet hij (met pijn in mijn hart) maar een paar keer extra rusten. De overige redelijke renners, tja, die hebben pech qua trainingen, want ze hebben een manager die het teveel fun vind om te koersen, dus afdalen naar 50 gezondheid zit er voor hun niet in.  ;)
Wat trouwens niet zo heel veel scheelt qua trainingen, en de kans megagroot is dat ze op hun 24e niet meer in mijn team zitten.

wacco

• Full Member
    • View Profile
« Reply #207 on: March 31, 2019, 07:00:12 PM »
Dat het regelen van goede randvoorwaarden helpt kan ik nu ook goed zien. Ik kan nu de top 5s van mijn divisie in nieuws zien. Ik sta er 0 keer tussen. Maar ik sta inmiddels 1100 punten voor op de nummer 2 (heb 5300 punten) en heb al 4 zeges, 2 tweede en 3 derde plaatsen. Mijn renners zijn dus niet het beste aan GV, maar met de randvoorwaarden er bij wel regelmatig in koers.

Denk ook wel tactieken en renners die er net onder zitten hoor. Anders is teamgeest MEGA belangrijk

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #208 on: March 31, 2019, 07:02:26 PM »

Denk ook wel tactieken en renners die er net onder zitten hoor. Anders is teamgeest MEGA belangrijk

Nee, 100 vorm is mega belangrijk. 100 of 91 vorm scheelt denk ik meerdere GV punten.
En 100 op kleine rondes is natuurlijk ook zeer belangrijk. En mijn team rijdt dus op al redelijk opgewaardeerde De Rosa's.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #209 on: March 31, 2019, 07:04:21 PM »
Wat kost het ontslaan van personeel? :)
Dat vroeg ik mij ook af, want het kost nu veel minder dan voorheen. 3x minder, zoiets.
Het bedrag dat bij ontslaan staat, dat kost het. Je kan het checken door ontslaan aan te klikken, want dan krijg je een tekst met zoiets als "ontslaan kost ....(bedrag), ben je er zeker van dat je hem wilt ontslaan", en dan geen ja aanklikken natuurlijk, ander is hij weg.
Ik durf al niet eens op het woord ontslaan te klikken, zometeen is dat veranderd of is er een bug, en dan ben ik het personeelslid kwijt en bijna 100k armer en dan bijna blut. Ik laat het aan waaghalzen over om het te checken. In principe is het bedrag voor het ontslaan, het bedrag wat er bij staat, in dit geval 10x het salaris van het personeelslid. Voorheen was dat een veel hoger bedrag, en des te verder in het seizoen, des te lager dat bedrag werd. Maar zelfs op het einde van het seizoen waren de ontslagkosten niet zo laag als nu. Merkwaardig / apart, deze situatie. Misschien heeft Oska dit veranderd.