Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77108 times)

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #795 on: May 08, 2019, 07:10:17 PM »
Weer een doel gehaald: alle tijdritten verslagen door Peebo, behalve de belangrijkste   8)

V Eindoverwinning in 3a --> promotie naar 1a
X Landenklassement
V Alle drie de GT's winnen, met 3 verschillende renners
   Individueel rennersklassement met vdWetering
V WK Tijdrijden met Godrie
   WK Wegwedstrijd met Van Vliet
« Last Edit: May 08, 2019, 07:28:41 PM by GinneR »

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #796 on: May 08, 2019, 07:12:24 PM »
Redelijk tevreden over Lombardije. Heb er geen goede renners voor, maar toch nog 300+ punten. M'n concurrent scoort er 800+ (hij wint o.a.). Voorsprong is geslonken naar 800 punten. Nu het WK. De tijdrit kan ik gebruiken om de voorsprong weer uit te bouwen. Met 51 ingeschreven renners staan de mijne 1e, 5e en 6e favoriet. De eerste van m'n directe concurrent staat 7e favoriet. Uiteraard rijden mijn toppers met TK-bonus.

Spannennnnnd...

Un - f*cking - believable!

Egea wereldkampioen tijdrijden, Manrique 2e, Salvador 3e. Een 1-2-3'tje. Rosseland wordt 20e. 2600 punten. BAM. M'n concurrent pakt er maar 410. Voorsprong is nu 3000 punten. Dit kan niet meer mis. M'n achterstand op nr.2 is zelfs maar 180 punten, op nr.1 550. Zou er een mirakel aanzitten, haha. Maar 1a, here we come.

Vos, schitterend. Jouw tip om deze TT-truc toe te passen heeft fantastisch uitgepakt. We wisten dat het hierop ging aankomen, dus dit is helemaal top. Volgend jaar degradeert ik vast weer, maar Magnussen mag podium gaan proberen te rijden op de wielerbaan van Roubaix. Alles op alles! Ha!

Tot zover dit buitengewoon euforisch bericht, hahaha!

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #797 on: May 08, 2019, 07:47:59 PM »
Proficiat aan alle wereldkampioenen!!
Dekeyzer kon zijn favorietenrol ook waarmaken en reed  naar winst ondanks materiaalpech in de finale sector.  :)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #798 on: May 08, 2019, 08:09:46 PM »
De concurrent om de eindzege in 3b komt niet opdagen op het WK tijdrijden. Dat maakt de voorsprong 1300 punten. Hij heeft nu de 2e en 4e favoriet, maar mijn kopman kan de 4e en 5e favoriet uitdagen, dus ik moet wel punten kunnen scoren.

Tomas

• Full Member
  • Teamclaes 3e
    • View Profile
« Reply #799 on: May 08, 2019, 08:44:39 PM »
Wat is de TT tip

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #800 on: May 08, 2019, 08:47:04 PM »
Wat is de TT tip

Niets, TT heeft geen tactiek. Dus alleen de standaard randvoorwaarden goed hebben en een goede tijdrijder opstellen.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #801 on: May 08, 2019, 08:58:32 PM »
Wat is de TT tip

Als je refereert aan de TT-truc die ik noemde: ik heb 3 goede tijdrijders gekocht de afgelopen 2 weken, goed betaalbaar (omdat ik er al vroeg mee begon), deze verder getraind en nu heb ik daar heel veel punten mee gescoord. Die heb ik nodig omdat ik wil promoveren naar 1a en ik veel punten voorsprong moest nemen op m'n concurrent. Dat lijkt met 3000 punten voorsprong wel gelukt. Maar niet te vroeg juichen, haha.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #802 on: May 08, 2019, 11:54:02 PM »
Wat is de TT tip

Als je refereert aan de TT-truc die ik noemde: ik heb 3 goede tijdrijders gekocht de afgelopen 2 weken, goed betaalbaar (omdat ik er al vroeg mee begon), deze verder getraind en nu heb ik daar heel veel punten mee gescoord. Die heb ik nodig omdat ik wil promoveren naar 1a en ik veel punten voorsprong moest nemen op m'n concurrent. Dat lijkt met 3000 punten voorsprong wel gelukt. Maar niet te vroeg juichen, haha.

Simpel maar heel efficiĆ«nt inderdaad. Mijn aankoop van 90k kon ik op tijd op TK sturen en werd wereldkampioen. Mijn andere 2 aankopen kostten 100k en 200k en zonder TK werden zij 6e en 2e. Prima investeringen dus, hebben zich eigenlijk al terug verdiend (prijzengeld + bonusgeld per punt einde seizoen) en zorgen er in mijn geval mede voor dat ik zeer waarschijnlijk Nederlands Kampioen word.  :)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #803 on: May 09, 2019, 12:33:07 AM »
WK tijdrijden :
De goede tijdrijders in mijn divisie zijn allemaal in trainingsmodus.
Dus weer een mooie kans voor mijn enige tijdrijder, niet-favoriet Vives.
Het lukt hem zelfs om zonder TK wereldkampioen te worden.  8)
Zijn 6e overwinning van dit seizoen.

De overige SPORTLIFE-geselecteerden scoorden ook veel punten met een 8e, 10e, 11e en 24e plaats.
Vooral de 10e plaats van klimmer (+TT) Nieuwendijk is goed, het was zijn debuut voor mijn team dus niet in topvorm, ook mocht hij niet rusten en reed met hele lage gezondheid, die ene training was belangrijker dan het geld. Sterker nog, om hem tevreden te houden en zijn lage gezondheid en vorm te compenseren heb ik hem voor de fun TT-TK bonus gegeven.  :)

edit : even kort off topic, wat een enorme domper, die wedstrijd duurde 30 seconden te lang.  :'(
« Last Edit: May 09, 2019, 12:37:40 AM by Vos »

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #804 on: May 09, 2019, 06:57:10 AM »
Zeer tevreden!!! 2 wereldkampioenen in onze rangen, na Dekeyzer gisteren in de tijdrit won Igaunis vandaag de wegrit!!
Al was het niet de bedoeling te promoveren naar 1A maar een 4e plaats in de divisie is toch een beetje zuur!
Geen geklaag,we hebben lekker getraind en nu eens kijken wat we waard zijn in 2e divisie!Veel succes iedereen in seizoen 2.
Nu eerst een feestje en dan enkele dagen recupereren

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #805 on: May 09, 2019, 07:45:34 AM »
Hier ook 2 wereldkampioenen! En passant zijn we na de laatste wedstrijd ook het team met de meeste behaalde punten van heel CFF. Toch mooi!  :D

Off-topic: een beetje gespeeld als Tottenham Hotspur... Hele wedstrijd achter staan om in de slotseconden toch de overwinning te grijpen. :P  :P
(Was wel echt heel zuur gisteren voor alle ajax-fans...)
« Last Edit: May 09, 2019, 07:48:19 AM by WinterIsComing »

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #806 on: May 09, 2019, 07:52:35 AM »
Gefeliciteerd aan alle wereldkampioenen, divisiekampioenen en natuurlijk aan Nederlands kampioen WiC en Australisch kampioen Vos!

Geen wereldkampioenen, wel divisiekampioen. Grappig was wel dat mijn renner de hele rit in het wiel van mijn concurrent om plek 1 leek te rijden. Beide vallen we dan ook tegen in deze laatste rit.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #807 on: May 09, 2019, 08:39:19 AM »
En de laatste 2 doelen ook gehaald: Van Vliet wordt wereldkampioen dankzij knecht Afonso en vdWetering wint het individuele puntenklassement.

V Eindoverwinning in 3a --> promotie naar 1a
X Landenklassement
V Alle drie de GT's winnen, met 3 verschillende renners
V Individueel rennersklassement met vdWetering
V WK Tijdrijden met Godrie
V WK Wegwedstrijd met Van Vliet

B.E-L

• Sr. Member
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
« Reply #808 on: May 09, 2019, 08:44:07 AM »
Gefeliciteerd allemaal! Mijn seizoen is helaas niet zo afgelopen als ik zou willen. 2 weken geleden stuurde ik mijn renners op trainingskamp om in de laatste 3 races mijn achterstand van 1300 punten op de nummer 3 goed te maken. Ik had alleen niet ingecalculeerd dat mijn concurrent zo goed zou presteren in de Vuelta waardoor mijn achterstand opliep tot 5000 punten. Ik heb mijn achterstand nog wel terug kunnen brengen naar 1800 punten maar helaas niet goed genoeg om te promoveren naar divisie 1a.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #809 on: May 09, 2019, 08:54:31 AM »
WK op de weg :
Een mooie 2e plaats voor (6e of 7e fav.) Gregorio die 3 seconden tekort kwam om mee te sprinten voor de wereldtitel.
Knecht Seneca was net niet goed genoeg om er in s4 nog bij te zitten, anders was de 2e wereldtitel voor mijn team waarschijnlijk wel gelukt.
Seneca finisht als 11e en vrije rol renner Paul die alleen voor deze race recent was aangekocht voor 27k, finisht als 9e.
En de twee heuvelklimmers sprokkelen ook nog wat puntjes ; 26e en 29e.

Seizoens evaluatie :
SPORTLIFE   37.949 punten  30 15  12
Promotie naar 1A, Australisch kampioen, divisie 3h kampioen, en zelfs 3e in de seizoensranking.
C.Fagan ; individueel divisie 3h kampioen, en eindoverwinningen in Itzulia en de Vuelta.
Andere renners behaalden 4x het podium in diverse rondes, o.a. 2e in de Tour de France.
En er waren dus 30 overwinningen dit seizoen, waaronder het wereldkampioenschap tijdrijden van Vives.

Iedereen proficiat met de wereldtitels, kampioenschappen, promotie en andere voortreffelijke prestaties.
In het bijzonder Nederlands kampioen WiC gefeliciteerd, want zijn team wordt zelfs 1e in de seizoensranking !  8)
Dankzij een hele sterke eindspurt, het verschil is maar 96 puntjes. Hij had wel de blessure tijd nodig voor deze prestatie.  :P
« Last Edit: May 09, 2019, 08:56:04 AM by Vos »