Het 5e seizoen (het 4e voor NT) zit er alweer op. We eindigen op plaats 8 met 1115 pt.
Dit is ongeveer zoals de voorbije seizoenen:
s2 7e plaats 1110pt
s3 12e plaats 770pt
s4 6e plaats 1190pt
s5 8e plaats 1115pt
race 1: heuvels => 0 pt. Hier hebben we absoluut geen geschikte renners voor. De meeste landen hebben al lang een gouden heuvelaar, terwijl wij slechts zilveren hebben.
race 2: klimmen => 30 pt. Ook hier hebben we geen toppers in onze selectie.
race 3: sprinten => 150 pt, plek 7 voor Verhoeven. Elk seizoen opnieuw hoop ik (ook voor mijn eigen team) op de overwinning, maar het komt er niet van. Al verschillende tactieken geprobeerd, maar nog niet het gehoopte resultaat. Ik merk ook dat andere landen (lees Nederland) ook nog zoekende zijn naar de juiste tactiek.
race 4: TT => 60 pt. Niets aan te doen wegens geen tactiek. De voorbije seizoenen behaalden we hier betere resultaten. Misschien worden onze TT niet meer optimaal getraind. Sommige zaten ook al heel jong aan hun 100 op tt en konden dus niet meer snel verbeteren. Ook jammer van het mislopen van de U24 bonus.
race 5: RvV => 515 pt en 3e plaats. Traditioneel onze sterkste race van het seizoen. Doordat we meerdere toppers hebben, heb ik gekozen voor meerdere vrije rollen. Uiteindelijk 5 renners in de punten, maar jammergenoeg geen overwinning. Je moet natuurlijk keuzes maken.
race 6: vlak/heuvel => 270 pt, plaats 7 en 8. Persoonlijk ben ik hier het meest tevreden over. 2 seizoenen geleden kwam deze race ook op de kalender en scoorden we niets. Zoals ik al aangaf, is onze heuvelselectie niet goed. Daardoor een iets wat speciale tactiek die gelukkig goed uitgepakt heeft.
race 7: kassei => 90 pt. Hier hebben we punten laten liggen. Kopman werd op s1 gelost en kreeg geen aansluiting meer na het vlakke stuk in s2. Vrije rol Degrande scoort gelukkig toch nog enkele punten.
Zoals elk seizoen zijn er geslaagde races en minder geslaagde races. Maar over het algemeen wel tevreden over dit seizoen. Hopelijk zijn de andere Belgische managers ook positief en kan ik rekenen op jullie stem.
Er zijn opnieuw 4 kandidaten. Spannend.