Author Topic: [NEDERLAND] Nationale wedstrijden  (Read 60564 times)

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: [NEDERLAND] Nationale wedstrijden
« Reply #300 on: May 25, 2020, 11:16:03 PM »
Rit 7
De laatste rit van het seizoen alweer. Tot nu toe nog niet gegaan zoals ik gehoopt had. Nog geen enkele overwinning bijvoorbeeld. Daar moet wel verandering in komen nog. De witte wegen in Italie worden het decor voor de laatste rit. We staan 135 punten achter de Noren. Die inhalen gaat bijna ondoenlijk worden. Zij hebben een aantal beresterke renners. De Australiers lijken niet een heel sterke selectie te hebben maar er zit nog gevaar daar achter. De Belgen zijn van oudsher een sterk land op de steentjes. Zo ook in CFF. Dit seizoen alleen al in 1a stonden VandenBerg en Pierre samen op het podium. Iets wat de afgelopen seizoenen niet uniek was. In seizoen 7 was het hele podium Belgisch en reed Pyfferoen nog naar een 6e plek. Met Pierre, VandenBerg en Anneessens, Pyfferoen in de gelederen zijn dat de torenhoge favorieten. Maar er gebeuren altijd onverwachte dingen in de nationale teams ;)

De selectie
Selectie   Name   GV   Age   Team
1   Noah Nelisse   86,24   27   Cabrasverdes
2   Arjen Rutte   85,80   27   Combuijs
3   Julius Maalderink   84,94   27   Combuijs
4   Eelco VanDerLaan   84,09   26   Fountain
5   Nick Haringa   83,98   24   Zatarra
6   Tommie VanDerVaart   83,82   27   Cycling101
7   Dries Verhulst   83,65   25   LaGuardia
8   Boudewijn De Graaf   83,36   27   Gloucester
9   Robin Crone   83,25   27   EuskaPiero

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #301 on: May 31, 2020, 09:24:08 PM »
Toch een teleurstellend seizoen. Kwam er de hele tijd niet lekker in en alles viel net een andere kant op. Helaas! Volgend seizoen misschien beter ;)

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #302 on: June 08, 2020, 02:05:19 PM »
In de eerste race van het seizoen behaalt Makaay een mooie 2e plaats. Misschien zat de overwinning er ook in, maar we hebben redelijk conservatief gereden (7 energiepunten). Tevreden dus over de kopman. Over de vrije rol minder tevreden. Iets teveel risico genomen met Verbeek waardoor hij niet bij de Spanjaarden Macia en Martorell in de buurt staat, maar pas op plek 28.

GMV

• Full Member
  • GMV_Cycling (2a)
    • View Profile
« Reply #303 on: June 22, 2020, 09:31:38 AM »
Mooie overwinning!

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #304 on: June 22, 2020, 09:47:43 AM »
Mooie overwinning met de meest succesvolle renner, Rico.  8)
Hoewel dit "nog maar" de 2e NT overwinning van Bentinck is, dus knap gekoerst.
Ook Spammie proficiat ; voortaan even tegen je renner zeggen dat hij zijn Australische teamgenoot in zijn wiel moet meenemen in sectie 2. ;)
Die op één of andere vage manier als 111e (!) finisht met een 10015 tactiek.
Ik heb wel eens vaker hele aparte NT sprint races meegemaakt, maar zo een extreem slechte uitslag voor een kopman heb ik niet eerder gezien.
« Last Edit: June 22, 2020, 09:49:27 AM by Vos »

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #305 on: June 22, 2020, 02:23:02 PM »
Bedankt Vos, maar ik moet zeggen dat er niet heel veel credits naar de bondscoach hoeven te gaan voor deze overwinning. Bentinck is gewoon een ijzersterke kopman en bij Nederland heeft hij ook nog een heel leger aan sterke helpers om zich heen. 

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #306 on: June 22, 2020, 02:41:52 PM »
Gefeliciteerd Rico en Spammie.  :)

@Vos: voordeel van het slechte resultaat, is wel dat je in de volgende rit een reuzensprong kunt maken. Zou wel uniek zijn, maar in dit geval niet onvoorstelbaar, om in de 4e NT-rit (er zijn dus al heel wat punten verdeeld) een jump te maken van plek 19 naar een podiumplek. Tijdritten liggen de Aussies doorgaans wel.

Succes allebei in het vervolg!

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #307 on: June 22, 2020, 09:49:34 PM »
Thanks WiC.
En inderdaad, die jump is wel te verwachten, ook in vorige seizoenen het geval bij Australië.

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #308 on: June 28, 2020, 09:13:43 PM »
Oeps, als je geen renners inschrijft, wordt het natuurlijk nog een stuk lastiger...

Ik zou wel excuses aan kunnen voeren, maar de 9 beste tijdrijders selecteren is natuurlijk niet een al te tijdrovende klus...

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #309 on: June 28, 2020, 09:27:37 PM »
Oeps, als je geen renners inschrijft, wordt het natuurlijk nog een stuk lastiger...

Ik zou wel excuses aan kunnen voeren, maar de 9 beste tijdrijders selecteren is natuurlijk niet een al te tijdrovende klus...

Ai! Neem een voorbeeld aan Australië: 1, 2, 3, 8, 10 en 16... Ze gaan van de 19e naar de 1e plaats... En jij schrijft niet in  :) .

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #310 on: June 29, 2020, 12:08:10 PM »
Zonde! Nu ben je natuurlijk verplicht om de rest van het seizoen de stenen uit de straat de fietsen.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #311 on: June 29, 2020, 03:43:03 PM »
Zonde! Nu ben je natuurlijk verplicht om de rest van het seizoen de stenen uit de straat de fietsen.

Ja, is direct ook weer een stuk lastiger voor de achtervolgers...

Bos

• Full Member
  • Bos - 2D
    • View Profile
« Reply #312 on: June 29, 2020, 05:23:31 PM »

Goedmaken met lijstjes zou ik zeggen, we zitten ook alweer halverwege het seizoen ;)

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #313 on: June 29, 2020, 09:43:17 PM »
Goed punt, ook de 19-jarigen er los bijgezet.

Zal alles nog een keer updaten aan het einde van het seizoen, veel eerder lijkt me niet zo interessant.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #314 on: July 11, 2020, 09:55:13 PM »
Ik hoop niet dat Rico weer vergeet een selectie te maken, nu voor de eerste klimheuvelrit voor landenteams. Tristan Prins staat al klaar met zijn koffertje... Hij heeft ook WhatsApp, Rico...