Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77139 times)

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Koersen S1: allemaal in de derde divisie
« Reply #330 on: April 05, 2019, 09:59:03 AM »
Ik ben vlak voor Catalonya begonnen met koersen. We staan na rit 4 plots aan de leiding, daar zijn we blij mee. Als we in de algemene stand omhoog kijken hebben we nog een grote weg te gaan. Momenteel bezetten we plek 20 in mijn divisie. Ik weet niet wat voor mij nog realistisch is qua doelstellingen, maar we doen ons best om zo hoog mogelijk te eindigen. Daarom heb ik wat versterkingen binnen gehaald.

Heb je voor Catalonië dan bewust niet gekoerst of gewoon inactief?

Succes! In ieder geval tof dat je dan nu 1e in het AK van Catalonië staat. Wellicht valt er dan wel e.e.a. te halen nog :).

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #331 on: April 05, 2019, 10:00:37 AM »
Het zou mooi zijn als Hals, na de 5e plaats in P-N ook in Catalonië een top-10 notering kan neerzetten. Het is niet onmogelijk, denk ik, maar er moeten nog wel wat minuten worden goedgemaakt dan :).

Als ik de huidige stand in het AK pak, daar de rituitslag van etappe 2 bij op tel en een nieuwe AK-stand fabriceer, staat Hals 9e :P.

Maargoed, parcours is anders (meer in het voordeel van Hals, maar misschien ook wel minder tijdsverschillen als gevolg?) en tactieken kunnen ook anders zijn natuurlijk. Zegt dus helemaal niks, haha.

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #332 on: April 05, 2019, 10:03:13 AM »
Ik ben vlak voor Catalonya begonnen met koersen. We staan na rit 4 plots aan de leiding, daar zijn we blij mee. Als we in de algemene stand omhoog kijken hebben we nog een grote weg te gaan. Momenteel bezetten we plek 20 in mijn divisie. Ik weet niet wat voor mij nog realistisch is qua doelstellingen, maar we doen ons best om zo hoog mogelijk te eindigen. Daarom heb ik wat versterkingen binnen gehaald.

Welkom op het forum! Fan van Tarantino me dunkt!!
Je hebt enkele topklimmers in je team en de meeste klimritten moeten nog komen! Een plaats bij de top15 in je divisie en promotie naar 2e divisie moet zeker lukken!! Veel succes!! ;)

Inglourious_Bastards

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #333 on: April 05, 2019, 10:15:05 AM »
Heb je voor Catalonië dan bewust niet gekoerst of gewoon inactief?

Succes! In ieder geval tof dat je dan nu 1e in het AK van Catalonië staat. Wellicht valt er dan wel e.e.a. te halen nog :).
Deels allebei. Niet veel tijd gehad en ik wilde graag dat de randvoorwaarden goed zouden zijn.

Welkom op het forum! Fan van Tarantino me dunkt!!
Je hebt enkele topklimmers in je team en de meeste klimritten moeten nog komen! Een plaats bij de top15 in je divisie en promotie naar 2e divisie moet zeker lukken!! Veel succes!! ;)
Met een aantal renners ben ik zeer content. Een plaats bij de eerste 15 moet geen enkel probleem zijn, praktisch gezien ben ik dat al bijna. Ik zou het tof vinden als promotie naar de eerste divisie te bewerkstelligen is.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #334 on: April 05, 2019, 10:39:45 AM »
Vreemde reactie van Hakkie, ik neem aan dat hij het heel anders bedoelt dan hij het opschrijft, want zoals het nu geschreven staat klopt niet.
Behalve dan
Natuurlijk zijn er dan ritten waar je aan 12 EP niet genoeg lijkt te hebben (pure klimritten, met name)

Er zijn namelijk heel veel ritten waarin je alle 12 EP nodig hebt.
In 1A wordt er zelfs heel vaak niet met 5 EP gefinished.
Als er veel vlak in een rit zit, dan heb je die 12 EP niet nodig, en dan klopt de reactie van Hakkie wel, ik neem aan dat hij dat bedoelt.

Ik wilde alleen onderstrepen dat met 12 EP rijden nooit een doel is, gezien de vraag "of is dit zo'n rit waar je je 12 EP moet gebruiken".

Je MOET nooit 12 EP gebruiken. Als het lukt om met minder EP te rijden (en een 5 te finishen dan natuurlijk) is dat ALTIJD beter.

Natuurlijk is dat in een hoop ritten onhaalbaar. Maar toch, het denken moet zijn: hoe kom ik zo zuinig mogelijk bij het begin van s5. En inderdaad, zo zuinig mogelijk kan 10 EP inzetten betekenen, dan heb je maar 2 EP over voor sectie 5. Maar dan nog: redeneer van zo zuinig mogelijk naar s5 gaan en wel in sectie 4 bij de voorsten zitten (tussendoor mag je eventueel gelost zijn, geen probleem).

B.E-L

• Sr. Member
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
« Reply #335 on: April 05, 2019, 10:41:36 AM »
Welkom op het forum Inglourious_Bastards. Als ik deze naam zie heb ik gek genoeg niet gelijk de associatie met Tarantino, maar eerder aan de goede oude tijd binnen het spel footstar.  ;D 

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #336 on: April 05, 2019, 10:50:28 AM »
Inglourious_Bastards ; welkom en succes !  8)  (ik heb een vermoeden^^ maar dat kan te vergezocht en onjuist zijn)

BLOEM ; thanks !  8)

Zatarra ; ook thanks en prima wbt mentor, de eer heb ik niet nodig, dat haal ik uit het feit dat jij dit spelletje met plezier speelt.
Enne, niet té goed worden zodat jouw team al op korte termijn alles wint van mijn team, ok ?  ;)

Hakkie ; een duidelijke en goede tekst van jou. Ik vermoedde/wist al dat jij het zo bedoelde, en mijn reactie was meer voor niet zo ervaren managers want die hadden jouw tekst verkeerd kunnen lezen.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #337 on: April 05, 2019, 11:03:33 AM »
Vreemde reactie van Hakkie, ik neem aan dat hij het heel anders bedoelt dan hij het opschrijft, want zoals het nu geschreven staat klopt niet.
Behalve dan
Natuurlijk zijn er dan ritten waar je aan 12 EP niet genoeg lijkt te hebben (pure klimritten, met name)

Er zijn namelijk heel veel ritten waarin je alle 12 EP nodig hebt.
In 1A wordt er zelfs heel vaak niet met 5 EP gefinished.
Als er veel vlak in een rit zit, dan heb je die 12 EP niet nodig, en dan klopt de reactie van Hakkie wel, ik neem aan dat hij dat bedoelt.

Ik wilde alleen onderstrepen dat met 12 EP rijden nooit een doel is, gezien de vraag "of is dit zo'n rit waar je je 12 EP moet gebruiken".

Je MOET nooit 12 EP gebruiken. Als het lukt om met minder EP te rijden (en een 5 te finishen dan natuurlijk) is dat ALTIJD beter.

Natuurlijk is dat in een hoop ritten onhaalbaar. Maar toch, het denken moet zijn: hoe kom ik zo zuinig mogelijk bij het begin van s5. En inderdaad, zo zuinig mogelijk kan 10 EP inzetten betekenen, dan heb je maar 2 EP over voor sectie 5. Maar dan nog: redeneer van zo zuinig mogelijk naar s5 gaan en wel in sectie 4 bij de voorsten zitten (tussendoor mag je eventueel gelost zijn, geen probleem).

Dit was mij helemaal duidelijk, hoor :-). Mijn vraag was wellicht ook niet duidelijk genoeg. Ik bedoelde de vraag als 'of is dit zo'n rit waar je 7 EP nodig hebt om veilig aan de voet van de slotklim te komen?' :P.

Thanks voor je antwoord in ieder geval. Denk dat de tactiek goed staat voor vanavond, we gaan 't zien!

B.E-L

• Sr. Member
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
« Reply #338 on: April 05, 2019, 01:10:30 PM »
Ik zien pas dat Zilverberg op plek 7 staat ik het AK. Toch best knap met 18 sprint en 33 klimmen  ;D

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #339 on: April 05, 2019, 06:57:25 PM »
Nou, m'n renners zitten al op de Tacx :P. Ben benieuwd!

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #340 on: April 05, 2019, 07:08:31 PM »

Van Amerongen: Joker. Matiger klimmer met sprint én TT, maar aan z'n vlak moet nog worden gewerkt. Eens kijken of hij in de toekomst het kopmanschap voor dergelijke rondes kan dragen. Hij heeft een klim-trainingskamp gehad.

Test geslaagd   :D

Van Amerongen wordt tweede :o in het eindklassement, 50 seconden voorsprong op de nummer 3.
Alleen tegen de nummer 1 viel niet op te boksen: 1m50 achterstand op ploegmaat Jansma 8)

Inglourious_Bastards

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #341 on: April 05, 2019, 07:13:58 PM »
Een bizarre uitslag in ons voordeel. We reden 10005. Al snel moest een grote groep lossen in sectie 1, terwijl wij er zonder kleerscheuren doorheen kwamen. Daarom is onze eerste rit-overwinning een feit, tevens hadden we 4 mannen in de top 7 uitslag. Johnston wint Catalonie en we zetten een grote stap dichterbij in het AK qua punten. We zijn dus bijzonder tevreden! :)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #342 on: April 05, 2019, 07:59:55 PM »
Tweede in de etappe, tweede en vierde in het klassement.

Ronde geslaagd: 2 etappewinsten, 2 tweede plaatsen in etappes en nummer 2 en 4 in het eindklassement. We naderen de 10.000 punten. Als het goed is dat einde van dit seizoen al 1 miljoen waard (al ging dat in de beta mis en zo liep ik iets van 9.000.000 mis, dacht ik).
« Last Edit: April 05, 2019, 08:04:52 PM by Hakkie2 »

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #343 on: April 05, 2019, 08:49:43 PM »
slot etappe Tirreno :
Zoals verwacht kan Byers de schade beperken en hij zakt maar één plaatsje in het AK.
Dus een onverwacht goede eind-AK-notering : 5e.
Het seizoensklassement is bijna ongewijzigd na deze kleine ronde.

Ik zie dat in divisie 3d de renner van Zatarra (Hals) 2e wordt in deze slot etappe.
Het zou kunnen dat de beoogde knecht (Ingvaldsen) per ongeluk in een vrije rol reed,
want die renner was steeds bij zijn kopman en kreeg 0x handjes.
En Ingvaldsen zou toch minimaal 1x handjes moeten krijgen vanwege het lanceren van zijn kopman in s5.
Dus, Zatarra, ik ben nieuwsgierig of je Ingvaldsen in een knechtenrol hebt laten rijden ?
Zo niet, en het was een foutje, dan zou Hals deze etappe makkelijk gewonnen hebben.
Maar 2e en 16e zijn natuurlijk mooie uitslagen.
« Last Edit: April 05, 2019, 08:52:18 PM by Vos »

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #344 on: April 05, 2019, 08:59:28 PM »
slot etappe Tirreno :
Zoals verwacht kan Byers de schade beperken en hij zakt maar één plaatsje in het AK

Byers kan de schade beperken? Hoezo, hij is 7 dagen te laat voor deze etappe...   :)