Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77142 times)

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Koersen S1: allemaal in de derde divisie
« Reply #390 on: April 09, 2019, 12:58:50 PM »
Toch lekker als je de avond ervoor een sponsordeal krijgt aangeboden die je de volgende ochtend direct kunt incasseren: We moesten top9 halen in etappe 4 van Itzulia voor een slordige 75k. Met een 4e plek voor vdWetering is dat makkelijk binnengetikt.  8)

B.E-L

• Sr. Member
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
« Reply #391 on: April 09, 2019, 03:29:28 PM »
Kasseirenner Rutte is topfavoriet voor vanavond   :-X :o ;D

Arjen Rutte   Leeftijd : 19   Salaris : 859
Conditie : 65   Sprinten : 47   Klimmen : 26
Vlak : 65   Kasseien : 61   Techniek : 70
Dalen : 32   Heuvels : 50   Explosiviteit : 21
Tijdrijden : 9   Knechten : 19   Ervaring : 1

Apart  ;D kan geen heuvels rijden, kan niet klimmen en kan niet sprinten  ;D

Mijn renner heeft geen klimmen en geen vlak, maar staat toch als 5e favoriet  ;D

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #392 on: April 09, 2019, 06:47:46 PM »
Kasseirenner Rutte is topfavoriet voor vanavond   :-X :o ;D

Arjen Rutte   Leeftijd : 19   Salaris : 859
Conditie : 65   Sprinten : 47   Klimmen : 26
Vlak : 65   Kasseien : 61   Techniek : 70
Dalen : 32   Heuvels : 50   Explosiviteit : 21
Tijdrijden : 9   Knechten : 19   Ervaring : 1

Apart  ;D kan geen heuvels rijden, kan niet klimmen en kan niet sprinten  ;D

Mijn renner heeft geen klimmen en geen vlak, maar staat toch als 5e favoriet  ;D

Wat een concurrentie in jullie divisies  :P

Denk dat je ook kunt stellen dat er in dit soort ritten veel stats een aandeel hebben in de GV. Dan is iemand met 859 salaris (waarvan slechts 9 op tijdrijden die niet meetelt) al snel een goede renner.  ::)

Het is daarnaast ook wel een rit, waarbij GV niet alleszeggend is. Met een goede tactiek en een beetje geluk kun je wellicht gebruik maken van het profiel en de ondergrondbonus op de zwaarste sectie. Een renner als Rutte kan daar zo maar eens slachtoffer van worden.
« Last Edit: April 09, 2019, 06:49:24 PM by WinterIsComing »

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #393 on: April 09, 2019, 07:06:23 PM »
 3 op een rij

Na de Tirreno met vdWetering, Catalonië met Jansma, nu ook Baskenland gewonnen met opnieuw VdWetering  8)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #394 on: April 09, 2019, 07:19:09 PM »

Proficiat GinneR !  8)
Ook bij SPORTLIFE is deze ronde gewonnen, zelfs met een dikke voorsprong van 1:18", olé !  :)
C.Fagan werd goed geholpen naar de finish (uitslag 18e) en ook wel terecht dat hij Itzulia wint met zijn 2 etappe zeges.
Thompson en Batussov scoren ook nog AK-puntjes (11e en 19e) hoewel ze heel vaak in een knechtenrol reden.
En vanwege deze resultaten staat SPORTLIFE nu 1e in het SK.  8)

Op naar de klassiekers, te beginnen bij de kasseien van Paris-Roubaix !

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #395 on: April 09, 2019, 07:23:49 PM »
Dankje Vos, jij ook gefeliciteerd met het goede presteren van Fagan!!

Wat bedoel je met "1e in het SK"?

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #396 on: April 09, 2019, 07:24:15 PM »
Op naar de klassiekers, te beginnen bij de kasseien van Paris-Roubaix !

Daar dromen we al weken over met z'n allen. Tenminste, de mannen bij Zatarra. Morgen gaan we onze eerste monument scoren, dat kan haast niet anders. Met 37 ingeschreven renners staan we 1, 2, 3, 4 en 6 bij de favorieten. Nu kunnen we daar natuurlijk nog geen garanties aan ontlenen, maar dat er wat in 't vat zit, ligt wel voor de hand. Één kasseien-team in de divisie moet z'n renners nog inschrijven. Dat zal wat verschuivingen teweeg brengen, maar de verwachting is dat Magnussen met kop en schouders op #1 bij de favorieten blijft staan.

Jammer dat de sponsoren zich niet in ons team hebben verdiept, want tot de laatste aangeboden deal niks over Parijs-Roubaix gehoord.

Magnussen, Sele, Vangen, Svendsen en McClure zijn vast met de warming-up begonnen!

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #397 on: April 09, 2019, 07:28:30 PM »
Dankje Vos, jij ook gefeliciteerd met het goede presteren van Fagan!!

Wat bedoel je met "1e in het SK"?

Dank je GinneR.  :)
SK = seizoensklassement van 3e divisie h
« Last Edit: April 09, 2019, 07:32:52 PM by Vos »

Inglourious_Bastards

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #398 on: April 09, 2019, 09:02:10 PM »
Ronde van Itzulia hebben we ook gewonnen. Rik Usov had anderhalve minuut voorsprong op de nummer 2. Al onze renners zijn in de top 20 geeindigd, waardoor we veel punten hebben gescoord in het totaalklassement. We zijn nog slechts 800 punten verwijderd van plek 2 in het AK. Dat gaat lekker vlotjes zo.

Valderend

• Full Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #399 on: April 09, 2019, 09:05:44 PM »
Lekker GinneR! Had Stokvis een beetje rust gegund ;)
Overwinning in de laatste rit, 2e in het AK. Levert weer aardig wat centjes op!
Nu eens bedenken of ik ze vanavond al ga spenderen...

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #400 on: April 10, 2019, 07:03:55 AM »
1245 punten in Parijs-Roubaix. Prima, natuurlijk, maar er had meer in gezeten. Magnussen wint, maar slecht nipt. Had meer overmacht verwacht...

En dan 4 renners van een ander team die blijkbaar met hele goede tactiek reden, maar mijn vrije rol renners (03045) worden 6e, 7e en 8e. Terwijl Sele 2e favoriet was en Vangen ook boven zeker 2 van die renners stond. Ik baal er een beetje van. Wellicht ligt het aan het personeel of het materiaal, maar zo slecht is dat niet.

Nou goed, maar even nagenieten van de overwinning en de 1245 punten. Dat is sowieso ook lekker, natuurlijk.

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #401 on: April 10, 2019, 07:07:27 AM »
Parijs - Roubaix was een spannende koers voor mij. Niet alleen omdat het de eerste kassei-vlak in tijden was, en dus het debuut van Spekenbrink en Vonk was. Bovendien stond er een sponsordeal van 206k op het spel; daarvoor moest ik vierde worden.

Uiteindelijk rijdt Vonk (4e favoriet) zich los van de rest van het peloton in sectie vier. Spekenbrink zit in de achtervolgende groep. Resultaat: overwinning, derde plek, 1010 punten en ongeveer 2 ton prijzengeld.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #402 on: April 10, 2019, 07:58:46 AM »
Ook hier Parijs-Roubaix gewonnen (met de te koop staande Rutte):

Arjen Rutte   Leeftijd : 19   Salaris : 859
Conditie : 65   Sprinten : 47   Klimmen : 26
Vlak : 65   Kasseien : 61   Techniek : 70
Dalen : 32   Heuvels : 50   Explosiviteit : 21
Tijdrijden : 9   Knechten : 19   Ervaring : 2
Prijs : 100 000   Resterende dagen : 1   Geracet : 10

Daarnaast ook nog een derde plek.

Sponsordoelen krijg ik alleen voor koersen die geweest zijn of voor de Vuelta, helaas heb ik die dus nog niet.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #403 on: April 10, 2019, 09:30:31 AM »
Proficiat met de Parijs Roubaix overwinningen, Zatarra, Spammie en Hakkie.  8) 8) 8)

Bij SPORTLIFE ging deze klassieker ook schitterend, en dan met een renner die de favorieten niet kon uitdagen.
En dat was J.Fagan, die samen met 3 IKIBASQUE-renners (1e, 3e en 4e favoriet) de Roubaix-Vélodrome op kwamen rijden om met zijn vieren te sprinten voor de overwinning.
J.Fagan had geen schijn van kans tegen zo een overmacht, maar finisht toch meer dan uitstekend als 3e, en dus een podiumplaats.  8)
De nog niet in topvorm verkerende Stablinksi deed het ook voortreffelijk in een vrije rol, hij kwam binnen op een 9e plaats.
Knecht Hamilton deed zijn werk prima met 4x handjes en lanceerde zijn kopman maximaal in/naar s4 waar toen al de uiteindelijke kopgroep werd gevormd. Hamilton liet zich in s5 uitbollen want hij had geen energie meer over en finishte als 26e.

Al met al heel tevreden over deze tactisch zeer goede race. Op naar de heuvelklassiekers !^^
Ik zie dat daar weer dezelfde situatie is, namelijk mijn beste renner kan de favorieten niet uitdagen.
Maar ook nu verwacht ik een goed resultaat, want Montgomery is de allereerste renner van mijn team die met TK bonus rijdt.
En dat heeft hij ook wel nodig want zo goed is hij niet, en ik heb de indruk dat de concurrentie groot en heel goed is in deze discipline.

Valderend

• Full Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #404 on: April 10, 2019, 09:48:29 AM »
Ook hier een overwinning, vrije rol van Groningen (3e favoriet) valt dan weer vies tegen. Wordt eraf gereden in S2 en krijgt in S4 materiaalpech.

Helaas ook naast een nieuwe aankoop gegrepen, Espirito wordt voor 1,2M verkocht. Had er boven kunnen zitten maar zou bij mij geen perfecte training afwerken.