Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77143 times)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Koersen S1: allemaal in de derde divisie
« Reply #405 on: April 10, 2019, 10:18:42 AM »
Ook proficiat met deze mooie klassieker overwinning, Foeke/Wiene !  8)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #406 on: April 10, 2019, 11:15:35 AM »
En vergeet Combuijs niet, die met Maalderink ook nog eens een CFF-record rijdt in de mooie divisie 3g, waar 3 teams strijden om de koppositie.  :)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #407 on: April 10, 2019, 11:54:59 AM »
Ok, Combuijs ook zeker proficiat met deze mooie klassieker overwinning !  8)

Combuijs en WiC ; even ietsje meer punten halen, want dan kan mijn team Australisch kampioen worden.  ;)
Jullie staan vlak onder de Australische divisie-nummer 1 met maar 217 en 21 puntjes verschil.
Ik zet in op Combuijs, want dat Australische team is natuurlijk extra gemotiveerd tegen zo een Australische vluchteling als WiC.  :P ;) :))

Maar misschien maakt het niet uit, want er staat nog een ander Australisch team 1e in zijn divisie, Antequera.
Wat dat betreft doet Australië het momenteel en in verhouding zelfs beter dan Nederland ;
Nederland 4x 1e van de 33 teams en Australië 3x 1e van de 14 teams.
Eigenlijk zou ik de in-actieve teams niet mee moeten tellen, maar dat is te tijdrovend.

En in Nederland heel veel teams die goed presteren en momenteel vlak onder de nummer 1 positie staan.
Zoals het er nu uitziet betekent dat maar liefst 10 Nederlandse teams in 1A volgend seizoen. (=20% van alle 1A teams !)
Namelijk 9x top3, en 1x 4e en dat is AJ dus dat zal wel lukken ondanks dat hij hele goede tegenstand heeft in zijn divisie.
En er kunnen nog meer Nederlandse teams promoveren naar 1A, want nog 5 NL-teams staan in de top10 van hun divisie en de meeste punten zitten nog in dit spelletje. En vanwege die vele punten die er nog te scoren zijn dit seizoen (o.a. alle 3 de grote rondes) is het nu eigenlijk nog niet te beoordelen vanwege mogelijk grote verschuivingen in de divisies.
Maar toch leuk om dit even te bekijken.
Een met Nederland vergelijkbaar iets groter CFF land als Italië (42) kan ook veel toekomstige 1A deelnemers hebben.
Dat geldt natuurlijk ook voor het supergrote CFF land Spanje (100).

Ter info, alle 19 landen inclusief in-active teams ;

100  Spanje   
42  Italië   
33  Nederland
30  Portugal
24  Frankrijk
24  Hongarije
22  België
22  Noorwegen
22  USA
20  Colombia 
18  Estland
18  Groot Brittanië 
17  Denemarken   
15  Duitsland   
14  Australië
12  Zwitserland
10  Letland
10  Rusland
8  Oekraïne

Een paar opmerkelijke verschillen met de vorige CFF versie. Maar deze tekst is al lang dus laat ik daar niet op ingaan. :)^^
« Last Edit: April 10, 2019, 12:06:56 PM by Vos »

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #408 on: April 10, 2019, 12:40:45 PM »
Ik doe mijn best, maar Tourmalet en Combuijs hebben voor de meeste ritten en rondes toch wel beter rennersmateriaal. Hopelijk kan ik het verschil maken op het moment dat zij hun renners qua gezondheid terug laten lopen tot 50, wat met het oog op de toekomst wel de beste manier van spelen is. Die beperking heb ik met een stuk minder renners, want ik kan de meeste gewoon lekker opbranden omdat ze richting toekomst toch te weinig potentieel hebben. Zal nog even spannend blijven, wat het ook allemaal wat leuker maakt.  :)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #409 on: April 10, 2019, 01:00:32 PM »
Yep, in die situatie zit ook mijn team. Toch nog een voordeel dat ik bijna alleen maar bagger pullde.  :D
En het kleine aantal klimheuvelaars dat mag blijven, die hebben allemaal een hele slechte vlak van onder de 10.
Dus nauwelijks van waarde in de grote rondes, zelfs in de heuvelklim klassiekers zijn ze nu nog niet echt goed.
Eigenlijk moet ik nu al gaan snoeien in mijn heuvelklim-opleiding, een beetje vol met 11 renners waarvan er een aantal volgend seizoen niet gaan halen. Wel al 2 op TK gestuurd, als ik ze opbrandt dan doe ik het goed ook.  ;)
edit ; die TK is nodig ook, want anders worden ze helemaal weggereden door de veel betere concurrentie.
« Last Edit: April 10, 2019, 01:03:35 PM by Vos »

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #410 on: April 10, 2019, 01:33:51 PM »
Hmmm, ik zie de 5e favoriet van de AGR te koop staan, hij heeft TK bonus en een paar volle GV punten meer dan mijn kopman.
Dus de verwachting van / hoop op een goed resultaat in AGR is nu wel wat minder geworden.
De nummers 2 en 3 in mijn divisie die vlak onder mijn team staan, die hebben ieder 2 favorieten voor de AGR.

Dus na deze 3 heuvelklassiekers zullen ze vermoedelijk dik voor staan in het SK van divisie 3h.
Een 3e plaats SK gaat waarschijnlijk de doelstelling worden, want ik heb de hoop opgegeven om nu nog een goede jeugdopleiding te krijgen. Uiteraard mag de mini-opleiding van een paar goede pulls en een paar goede aankopen dit en aankomend seizoen blijven en wordt er gewoon 100% klimmen getraind.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #411 on: April 10, 2019, 02:10:43 PM »
Ik doe mijn best, maar Tourmalet en Combuijs hebben voor de meeste ritten en rondes toch wel beter rennersmateriaal. Hopelijk kan ik het verschil maken op het moment dat zij hun renners qua gezondheid terug laten lopen tot 50, wat met het oog op de toekomst wel de beste manier van spelen is. Die beperking heb ik met een stuk minder renners, want ik kan de meeste gewoon lekker opbranden omdat ze richting toekomst toch te weinig potentieel hebben. Zal nog even spannend blijven, wat het ook allemaal wat leuker maakt.  :)

Ja, ik heb inderdaad geweldig gevarieerd rennersmateriaal gekregen (niet getraind...). De gezondheid van de kasseibeukers en kasseiheuvelaars zal inderdaad naar 50 gaan (ik moet nog even uitrekenen vanaf wanneer dat is...), maar de meeste puntenpakkers (heuvelaar Bemelmans en klimmers/ronderenners de Cleer en Prins) trainen toch al op 70%, dus die branden we echt niet op tot 50 gezondheid. Hoewel, al die Magnumflessen Combuijs Honingbier kunnen toch niet echt goed zijn voor je gezondheid...

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #412 on: April 10, 2019, 02:26:36 PM »
dus die branden we echt niet op tot 50 gezondheid. Hoewel, al die Magnumflessen Combuijs Honingbier kunnen toch niet echt goed zijn voor je gezondheid...
Duidelijk een gevalletje van teveel Magnumflessen Combuijs Honingbier.  :P :))
In het schuingedrukte staat namelijk een grote tegenstelling ;
je renner halverwege het seizoen af laten zakken naar 50 gezondheid is namelijk het tegenovergestelde van je renner opbranden.

Maar deze informatie is goed om te weten ; ik zal er nu maar van uitgaan dat het Australisch kampioenschap niet gaat lukken dit seizoen.
Oorzaak = het beroemde en tevens beruchte Combuijs Honingbier.  :-*
Ik kom op het eind van het seizoen wel even langs in de CombuijsBijenkorfBar om de teleurstelling weg te spoelen.^^
« Last Edit: April 10, 2019, 02:28:35 PM by Vos »

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #413 on: April 10, 2019, 03:03:26 PM »
Ik kom op het eind van het seizoen wel even langs in de CombuijsBijenkorfBar om de teleurstelling weg te spoelen.^^

De Combuijs Bijenkorf bar? Die houden we er in!  8)

GMV

• Full Member
  • GMV_Cycling (2a)
    • View Profile
« Reply #414 on: April 10, 2019, 03:30:19 PM »
Zou dat uiteindelijk wel zoveel uitmaken? Doordat er veel minder wedstrijden zijn scheelt, mits het personeel goed op orde is, volgens mij maar 1 training met als je blijft rijden.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #415 on: April 10, 2019, 03:33:21 PM »
Zou dat uiteindelijk wel zoveel uitmaken? Doordat er veel minder wedstrijden zijn scheelt, mits het personeel goed op orde is, volgens mij maar 1 training met als je blijft rijden.

Met rusten herstel ik 16 in gezondheid, dus het maakt in principe 2 trainingen uit. (3x16 vs 1 x50).

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #416 on: April 10, 2019, 04:31:01 PM »

Het scheelt maximaal 3 trainingen dacht ik. Dat is op 4 jaar nog maar 12 trainingen. En dat maximaal. De meesten zal het 2 trainingen of minder schelen. Dat is te verwaarlozen, volgens mij (pulls uit de tweede week zijn ook niet plots waardeloos). Een juist trainingsschema en vooral talent is veel belangrijker.

Het wordt natuurlijk anders als je renners ook laat rusten voor de wedstrijden.
« Last Edit: April 10, 2019, 04:34:54 PM by Hakkie2 »

Valderend

• Full Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #417 on: April 10, 2019, 07:07:57 PM »
Oeps vergeten in te schrijven voor onze eigen klassieker!
Nja wil eigenlijk 4e worden. Dus erg is het niet.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #418 on: April 10, 2019, 07:12:42 PM »
Hmmm... 4 man in de punten met meer dan 800 punten samen. Maar toch is 500 punten met 1 renner leuker, maar dat zat er niet in met Moser aan de start. We moesten het doen met de andere 2 podiumplaatsen.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #419 on: April 10, 2019, 07:22:40 PM »
Derde geworden met heuvelklimmer Sikkens, die geen favoriet was en ook geen favorieten kon uitdagen. Onverwacht en dus best blij mee  :D