Ok, Combuijs ook zeker proficiat met deze mooie klassieker overwinning !

Combuijs en WiC ; even ietsje meer punten halen, want dan kan mijn team Australisch kampioen worden.

Jullie staan vlak onder de Australische divisie-nummer 1 met maar 217 en 21 puntjes verschil.
Ik zet in op Combuijs, want dat Australische team is natuurlijk extra gemotiveerd tegen zo een Australische vluchteling als WiC.

Maar misschien maakt het niet uit, want er staat nog een ander Australisch team 1e in zijn divisie, Antequera.
Wat dat betreft doet Australië het momenteel en in verhouding zelfs beter dan Nederland ;
Nederland 4x 1e van de 33 teams en Australië 3x 1e van de 14 teams.
Eigenlijk zou ik de in-actieve teams niet mee moeten tellen, maar dat is te tijdrovend.
En in Nederland heel veel teams die goed presteren en momenteel vlak onder de nummer 1 positie staan.
Zoals het er nu uitziet betekent dat maar liefst 10 Nederlandse teams in 1A volgend seizoen. (=
20% van alle 1A teams !)
Namelijk 9x top3, en 1x 4e en dat is AJ dus dat zal wel lukken ondanks dat hij hele goede tegenstand heeft in zijn divisie.
En er kunnen nog meer Nederlandse teams promoveren naar 1A, want nog 5 NL-teams staan in de top10 van hun divisie en de meeste punten zitten nog in dit spelletje. En vanwege die vele punten die er nog te scoren zijn dit seizoen (o.a. alle 3 de grote rondes) is het nu eigenlijk nog niet te beoordelen vanwege mogelijk grote verschuivingen in de divisies.
Maar toch leuk om dit even te bekijken.
Een met Nederland vergelijkbaar iets groter CFF land als Italië (42) kan ook veel toekomstige 1A deelnemers hebben.
Dat geldt natuurlijk ook voor het supergrote CFF land Spanje (100).
Ter info, alle 19 landen inclusief in-active teams ;
100 Spanje
42 Italië
33
Nederland 30 Portugal
24 Frankrijk
24 Hongarije
22
België 22
Noorwegen 22 USA
20 Colombia
18 Estland
18 Groot Brittanië
17 Denemarken
15 Duitsland
14
Australië 12 Zwitserland
10 Letland
10 Rusland
8 Oekraïne
Een paar opmerkelijke verschillen met de vorige CFF versie. Maar deze tekst is al lang dus laat ik daar niet op ingaan.

^^