19 årige danskere: 41
Kvantitet er ikke alt, men det går fint fremad. 2,78 pct. af alle ryttere i spillet er pt. danskere - det må gerne komme op :-) Jeg skriver mest dét tal for evt. at kunne følge op på det senere (nok ikke denne sæson dog).
Men bliv ved med at trække, så vi kan få nogle stærke årgange, og vi kan få penge i kasserne
I aften gælder det sprint - Valdemar burde faktisk være trænet i brosten, synes jeg. Men det ser fint ud. Vi har rigtigt fin bredde - i sidste uge talte jeg lidt om, at jeg vil mene rytterne bør være 80+ i mindst en sideevne nu - denne gang har 4 ryttere 90+ i sprint, og 80+ i flad vej, og de sidste 3 21-årige er tætte på det niveau også.
Jeg kunne sagtens finde flere habile ryttere blandt de 21 også, men jeg synes både Kristjan og Ricky fortjener en plads. Men det faktum at der er under 1,5 GV-point fra bedste til syvende bedste dansker siger en del om bredden - men måske også, at vi savner det crack, der kan køre om medaljer.
Målet er at køre noget fornuftigt hjem med kaptajnen, og se om vi ikke kan få flere i pointene. Nystrøm bliver kaptajn som følge af vindikon (en pind på etapen), samt bedre sektionsbonuser.
Valdemar Krone 21 76,40 Oska
Alexander Kirk 21 76,21 TeamSolex
Nicholas Nyström 21 76,19 QuintoYtapa
Dirch Nissum 21 75,93 TeamTimidus
Søren Mariager 21 75,56 TeamSolex
Arthur Thorsfeldt 21 75,49 TeaMetal
Matthias Frydenvang 21 75,20 ProSCycling
(...)
Kristján Marcussen 20 71,01 ProSCycling
Ricky Sørensen 20 70,27 OSLB