Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77146 times)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Koersen S1: allemaal in de derde divisie
« Reply #450 on: April 13, 2019, 07:36:33 PM »
etappe 4 Romandie :
4e favoriet Lucas moest het zonder hulp doen, gelukkig reed hij met een vossetactiek^^, resultaat ; overwinning !
Gestegen naar de 3e plaats in het AK. Nog steeds op 2:07" want de nieuwe klassementsleider finishte ook in de kopgroep van 4 renners.
Helaas is Lucas totaal niet geschikt voor de slot etappe.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #451 on: April 14, 2019, 09:13:12 AM »
4 op een rij  8)

Aaron VanDeWetering 1º Tirreno Adriatico Seizoen 1

Ton Jansma 1º Volta Catalunya Seizoen 1
Eddy VanAmerongen 2º Volta Catalunya Seizoen 1

Aaron VanDeWetering 1º Itzulia Seizoen 1

Eddy VanAmerongen 1º Tour Romandie Seizoen 1
Maarten Hoekstra 2º Tour Romandie Seizoen 1

En dan te bedenken dat Hoekstra dus gewoon Romandië kon winnen, als ik de laatste etappe niet alles op Van Amerongen had gezet.

Maarten Hoekstra   Leeftijd : 19   Salaris : 826
Conditie : 69   Sprinten : 22   Klimmen : 76
Vlak : 50   Kasseien : 35   Techniek : 10
Dalen : 41   Heuvels : 20   Explosiviteit : 10
Tijdrijden : 62   Knechten : 43

Heb zo'n idee dat onze divisie weinig rondeteams kent.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #452 on: April 14, 2019, 11:11:04 AM »
Netjes GinneR! Je neemt ook plek 1 in het landenklassement van me over.

Ik zelf won wel de slotrit. Uiteindelijk plek 4 en 8 in het klassement.

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #453 on: April 14, 2019, 11:39:44 AM »
De Ronde van Romandië wordt (ondanks wat weinig overwinningen) toch wel een succes. In alle ritten is het podium behaald (Spekenbrink (2) in rit 1, Bogarde (3) in rit 2, Ramp in rit 3 (1) en 4 (3), Bouma (2) en Spekenbrink (3) in rit 5), er wordt een dagzege behaald (etappe 3) en een vijfde plaats in het algemeen klassement. Blij mee.

Vandaag volgens mij de 'oude' Rund um den Henninger Turm. Interessante rit. We gaan voor ongeveer 800 punten deze rit.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #454 on: April 14, 2019, 02:04:19 PM »
Tour Romandie :
Zoals verwacht was Lucas niet geschikt voor de slot etappe, en hij kreeg ook nog pech in de finale en finishte als 66e.
Dat pechgevalletje kost hem waarschijnlijk 2 plaatsen in het AK.
Ondanks dat, toch zeer content met zijn eindklassement ; 7e AK.
En sowieso heel tevreden over deze ronde die veel succesvoller was dan ik vooraf verwacht had, met o.a. 2 etappe overwinningen.

Heel veel zin in Eschborn-Frankfurt want ik ben benieuwd hoe mijn heuvelklimmers het daar gaan doen.
Ze zijn allemaal (nog) niet echt geschikt voor deze klassieker, vanwege een extreem lage vlak en ook al geen sprint.
Maar ik herinner me nog van de 2x in de beta versie dat dit toch een echte race voor heuvelklimmers is en dat het wel meevalt hoeveel vlak en sprint meetellen. Dit wordt bevestigd door de enige renner van mijn team (Thompson) die een favoriet kan uitdagen, hij heeft 6 vlak en 14 sprint. Ik zie dat sprint toch 2 sterren krijgt in deze race ; Thompson zijn geweldige explo van 70 versterkt natuurlijk zijn sprint skill, daarentegen heeft hij maar 15 op techniek, en voor de volledigheid 48 op knechten.

En nog meer zin in morgenochtend als de Giro d'Italia begint.  8)
Zeker niet het gedroomde team dat daar aan de start staat, zoals geen ronderenner.
Maar misschien toch wel een leuk team, daarover later meer, en die grote rondes zijn altijd fun.  :)

Inglourious_Bastards

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #455 on: April 14, 2019, 03:02:50 PM »
Lekker aan het domineren Ginner. Wij doen ook ons best om onze stempel te zetten. In het AK werden we 2, 4, 5, 8 en 13. Degene die eerste werd in onze divisie stond echter geen maat op. Een renner die anderhalve minuut op mijn beste renner won. Ik denk dat ik renner heel graag zou willen hebben.

We zijn Nibbixwood genaderd tot slechts 200 punten en staan 2e. Na vanavond hopen we 1e te staan, zo niet hebben we de Giro nog voor ons.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #456 on: April 14, 2019, 05:18:55 PM »
Ook lekker bezig Inglourious!! Mooie inhaalrace, na het missen van het begin van het seizoen.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #457 on: April 14, 2019, 05:45:21 PM »
Hmmm, hele andere favorieten nu, een paar klimheuvelteams hebben zich pas laat ingeschreven.
Geen van mijn renners kan nu een favoriet uitdagen. Tactisch valt er wel wat te halen in deze race, hoop ik.

Tomas

• Full Member
  • Teamclaes 3e
    • View Profile
« Reply #458 on: April 14, 2019, 05:59:44 PM »
Ik doe vandaag eerste rit met grote verwachtingen met een mooie tactiek

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #459 on: April 14, 2019, 07:03:59 PM »
Ik doe vandaag eerste rit met grote verwachtingen met een mooie tactiek

Hoi, en welkom! Wat is jouw team?

Romandië was waardeloos hier. Geen noemenswaardige dingen bereikt. Baggerzooi, haha. De Giro is leuk met was kasseitjes erin, maar ook hier een gebrek aan een echte ronderenner. We zien wel.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #460 on: April 14, 2019, 08:12:52 PM »
 Sikkens wordt netjes 2e in deze Rund um den Henninger Turm. Best tevreden mee.

Dan de Giro d'Italia.

Geen idee wat ik er van moet verwachten. Een echte klassementsrenner ontbreekt een beetje, maar ik heb wel 2 klimmers en een toekomstige ronderenner die nu nog niet klaar is. Kijken hoe ver die komen.

De eerste renner die mee gaat is misschien wel de parel van het team, Bart Nolten. Eigenlijk een pure klimmer, maar een heuveltje kan hij ook wel aan. Zal helaas teveel verliezen in de vlakkere ritten. Naast hem, als mede-kopman, komt Maarten Sikkens. Als pure klimmer een stuk minder dan Nolten, maar wel een hele goede heuvelklimmer met een heerlijke stat op vlak. De derde is een heel allround renner, Boudewijn VanPoppel. Niet goed genoeg op pure klim, maar met allerlei hoofdstats wel hoog, zou hij in het klassement wel eens leuk kunnen mee doen. En anders kan hij op alle terreinen knechten. Een pure klimknecht die mee gaat is Olivier VanEijk.
Mocht een klassement niet gaan lukken kan Dolf Hessels de Giro nog gaan redden in de sprintritten.

« Last Edit: April 14, 2019, 08:15:39 PM by Hakkie2 »

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #461 on: April 14, 2019, 08:31:25 PM »
Eschborn-Frankfurt :
Zoals al eerder vermeld, Thompson kon geen favorieten uitdagen maar vermoedelijk tactisch was er wel wat te halen.
En dat klopte, een schitterende 2e plaats.  8)
Hij was de enige SPORTLIFE-renner die het grote peleton kon volgen in s1, ook alleen maar vanwege zijn kopman-status.
Maar goed, zonde om daar EP in te zetten met mijn andere renners.
Ondanks hun slechte start, toch leuke resultaten. De vrije renners 14e, 16e en 18e. De knecht finishte als 22e.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #462 on: April 14, 2019, 09:37:27 PM »
In Frankfurt helaas geen overwinning behaald, ook al stond Van De Wetering bij de favorieten.
Taktisch niet helemaal goed gespeeld en het ontbrak daarnaast ook aan een goede knecht tegen de overmacht van een ander team.

Dan nu de Giro inderdaad:
We gaan met
Gauchat als kopman. Het is niet echte ronderenner, maar met zoveel klim heeft hij wel mijn hoogste GV voor de Giro in mijn berekeningen.
Kleijn gaat mee als klimmende knecht.
Witsche: vlakklimmer met trainingskamp. Vanwege zn beter sprint en kassei voorlopig even als reserve-kopman.
Groothuis: heuvelklimmer.
Veelers: heuvelsprinter met kassei.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #463 on: April 14, 2019, 10:26:51 PM »
    selectie SPORTLIFE

De momenteel 3 beste renners uit mijn klimopleiding staan aan de start. Er wordt dus vol ingezet op de 4 klim-etappes.
De selectie is aangevuld met 2 renners in een andere discipline voor de extra punten.
Het is de Giro ; met een Italiaanse klim-kopman en een Italiaans sprintertje hoopt mijn team te profiteren van het thuisvoordeel. :))

11 Miorlin, klim, aankoop 303k. TK. Pas in etappe 4 in topvorm.
12 De Miguel , heuvelklim, aankoop 122k. TK. Pas in etappe 5 in topvorm. 18e Frankfurt.
13 C.Fagan, heuvelklim, de beste rekruut. 2e DDV, 2e RVV, 6e E3H en winnaar AK Izulia met 2 etappe overwinningen.
14 Scarponni, sprint, aankoop 1k. TK. 4e sprint-etappe 4 Catalunya.
15 Stablinski , kassei+sprint, aankoop 122k. 9e PR.

Veel plezier en succes iedereen !  :)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #464 on: April 15, 2019, 07:47:10 AM »
Er is gister nog last minute een wijziging doorgevoerd. Nolten zakte naar 4e favoriet en kon de eerste 3 niet uitdagen, de kans op ritwinst was dus niet zo groot. Omdat ik ook moeite had een tactiek te verzinnen waarin Van Eijk bij Nolten zou blijven, is Van Eijk toch van de startlijst gehaald en vervangen voor heuvelrenner Bramming.

Uiteindelijk wordt Nolten, nu in een vrije rol, vierde in de etappe. Sikkens verliest 1'36 en VanPoppel 4'22, we zien wel of er nog een klassement uit rolt.