Tour Romandie :
Zoals verwacht was
Lucas niet geschikt voor de slot etappe, en hij kreeg ook nog pech in de finale en finishte als 66e.
Dat pechgevalletje kost hem waarschijnlijk 2 plaatsen in het AK.
Ondanks dat, toch zeer content met zijn eindklassement ;
7e AK.
En sowieso heel tevreden over deze ronde die veel succesvoller was dan ik vooraf verwacht had, met o.a. 2 etappe overwinningen.
Heel veel zin in
Eschborn-Frankfurt want ik ben benieuwd hoe mijn heuvelklimmers het daar gaan doen.
Ze zijn allemaal (nog) niet echt geschikt voor deze klassieker, vanwege een extreem lage vlak en ook al geen sprint.
Maar ik herinner me nog van de 2x in de beta versie dat dit toch een echte race voor heuvelklimmers is en dat het wel meevalt hoeveel vlak en sprint meetellen. Dit wordt bevestigd door de enige renner van mijn team (Thompson) die een favoriet kan uitdagen, hij heeft 6 vlak en 14 sprint. Ik zie dat sprint toch 2 sterren krijgt in deze race ; Thompson zijn geweldige explo van 70 versterkt natuurlijk zijn sprint skill, daarentegen heeft hij maar 15 op techniek, en voor de volledigheid 48 op knechten.
En nog meer zin in morgenochtend als de
Giro d'Italia begint.

Zeker niet het gedroomde team dat daar aan de start staat, zoals geen ronderenner.
Maar misschien toch wel een leuk team, daarover later meer, en die grote rondes zijn altijd fun.