Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77150 times)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #510 on: April 19, 2019, 01:17:35 PM »
Ik ben er uit ; sprinter Scarponni mag in een vrije rol proberen om mee te doen voor de etappe-overwinning.
En de andere Italiaan, Miorlin die 5e staat in het AK, mag de kopman zijn en proberen de sponsordeal binnen te halen.
Hij krijgt een luxe meesterknecht, want dat is een sprinter.
Het zal mij verbazen als de tactiek lukt, want Miorlin met 30 sprint, 25 vlak, 60 techniek, 12 explo en 37 teamwork, heeft natuurlijk megaveel GV-punten minder als zijn sprintknecht, die hopelijk niet te hard gaat.
Zelfs als het tactisch goed gaat, is het geen garantie dat die sponsordeal gehaald gaat worden, maar wel fun om het te proberen.  :)

Over sponsorbedrag gesproken. Gauchat moet vanavond 2:35 verdedigen om een sponsorbedrag van meer dan een half miljoen op te strijken  8).
Toch een leuke aankoop geweest van slechts 1,2M vlak voor de Giro.

Dat is inderdaad een hele mooie sponsordeal.
Altijd lekker als een renner meteen bijna de helft van zijn aankoopbedrag terugverdient met alleen al een sponsordeal.
En hij zal ongetwijfeld ook al veel prijzen- en puntengeld hebben gescoord in deze Giro.
Succes !  8)

edit ; Miorlin kostte maar 303k, hij heeft zijn aankoopbedrag al terugverdiend.  :)
Wel zorgelijk dat de beste renner van mijn team maar 303k kostte, dat zegt vermoedelijk ook al iets over de kwaliteit van mijn team.
« Last Edit: April 19, 2019, 01:26:20 PM by Vos »

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #511 on: April 19, 2019, 01:25:47 PM »
Pfff, Sikkens haalt maar 135k binnen...mijn eerste sponsordoel van dit jaar.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #512 on: April 19, 2019, 01:27:49 PM »
Mijn team heeft 2 sponsorbedragen binnengehaald, 70k en 201k.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #513 on: April 19, 2019, 02:09:56 PM »
Positie 7, 9 en 10 in de etappe leveren nog de nodige punten in de strijd tegen GinneR en Spammie om het landenklassement. Al heeft WiC meer punten, dus wellicht  moet ik vooral Tourmalet aanmoedigen...

Joehoe! Zwaai, zwaai!! Hier ben ik!!!

(Ik kan ook wel wat aanmoedigingen gebruiken hoor  :) )

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #514 on: April 19, 2019, 02:17:34 PM »
Positie 7, 9 en 10 in de etappe leveren nog de nodige punten in de strijd tegen GinneR en Spammie om het landenklassement. Al heeft WiC meer punten, dus wellicht  moet ik vooral Tourmalet aanmoedigen...
Ik had wel meer punten met plek 3, 4, 11 en 21 :-)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #515 on: April 19, 2019, 02:24:37 PM »

Als jij eerste in je divisie staat, sta jij wellicht ook eerste in het landenklassement, dat helpt me dus niet  :P

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #516 on: April 19, 2019, 03:01:31 PM »

Je hebt de meeste managers al uitgeschakeld met jou honey ale, laat ons eerst even onze roes uitslapen!!! ;)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #517 on: April 19, 2019, 03:03:21 PM »
, dus wellicht  moet ik vooral Tourmalet aanmoedigen...

Nog meer Joehoe ! Zwaai, zwaai !! Hier ben ik !!!   :))

Want $Tourmalet is dé concurrent voor het Australisch landskampioenschap.
Dus vooral Combuijs en WinterIsComing moeten aangemoedigd worden ! Zeker niet $Tourmalet.  Forza WiC ! Forza Combuijs ! ;)
( er is ook een Spaans Tourmalet, beide teams 2e en 3e qua 3e divisie punten, maar dit terzijde )

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #518 on: April 19, 2019, 07:06:52 PM »
Sikkens pakt roze, Hessels in een vrije rol de ritzege en het CFF record (zijn vierde al). De champagne mag gaan knallen!

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #519 on: April 19, 2019, 07:15:31 PM »
Trym Hoff had z'n dag vandaag. Na vanmorgen wint hij met z'n TK-bonus ook vanavond. Hij kon geen favorieten uitdagen, maar met Magnussen en Sele als twee geweldige knechten en (blijkbaar) een goede tactiek pakt hij de winst!

Ingvaldsen moet in het AK 1 plaatsje toegeven en eindigt 8e wat ik vooraf niet had durven dromen! Met daarbovenop 4 ritzege is de eerste grote ronde toch nog een redelijk succes geworden!

In de divisie is de achterstand op de #3 teruggelopen naar 2300. Dat team deed aan de Giro niet mee. Ik hoop dat ik er nog een tandje bij kan doen voor promotie naar de 1a.

Voor morgenvroeg staat er een sponsordeal op het spel. Ik moet met een renner 8e worden. Wordt wederom een uitdaging, maar we gaan ons best doen! Hoff mag in ieder geval weer mee voor de sprintrit in de Dauphiné, verder mag Egea zijn tijdrijdvaardigheden etaleren en moeten er nog wat knechten mee. Daar ga ik nu even naar kijken.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #520 on: April 19, 2019, 07:19:47 PM »
Sikkens pakt roze, Hessels in een vrije rol de ritzege en het CFF record (zijn vierde al). De champagne mag gaan knallen!

Hier ook!!

Gauchat wint ff een slordige 1.000.000 euro met z'n Giro-overwinning en etapperesultaten
Toch bijna z'n volledige aankoopbedrag van 1 week terug.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #521 on: April 19, 2019, 07:26:28 PM »
Proficiat met de Giro overwinningen, Hakkie en GinneR !  8)  8)
Ook Zatarra goed gedaan met een uitstekende Giro !  8)

slot etappe Giro :
Sprintknecht Stablinski startte met 2 EP te hard voor zijn kopman Miorlin die met 5 EP startte.
Maar toch goed dat ik Miorlin kopman heb gemaakt, want ondanks een knecht die té goed was en een 48e plaats op 2½ minuut, pakt hij de sponsordeal van nu 339k nog maar net.
Top 6 AK was vereist, en hij eindigt op de 5e plaats, 1 seconde voor op de nr6 en maar 7 seconden voor op de nr7.  8)
Dit ging waarschijnlijk ten koste van een etappe overwinning van Scarponni, want in een vrije rol wordt hij zelfs 3e in deze etappe.
"Knecht" Stablinski finisht als 8e in de slot etappe, terwijl hij rustig aan probeerde te doen en daardoor een wel hele sterke finish had.

En wat betreft het AK is het goed om te zien dat nu achteraf met zekerheid vastgesteld kan worden dat het fiasco in etappe 7 geen gevolgen heeft voor de AK posities. Miorlin dus 5e, C.Fagan 9e en De Miguel 14e.
Deze Giro had iets beter gekund, maar zeer tevreden over deze eerste grote ronde met o.a. 4 etappe overwinningen.

Op naar de Dauphiné.  :)
SPORTLIFE voorbeschouwing wordt heel laat op de avond gepost.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #522 on: April 19, 2019, 08:34:39 PM »
Naar de Dauphine sturen we een behoorlijke elitegroep.

Girowinnaar en heuvelklimmer Sikkens staat ook hier aan de start.
Aan zijn zij vindt hij de nummer 2 van Catalunya, de Spanjaard Tello, klimmer en tijdrijder van beroep.
Verder start ook DreamTeam renner en vlakklimmer Bergman, die speciaal gepiekt heeft naar dit moment.
De vierde klimmer is Nolten, de pure klimmer die zijn kansen op ritzeges opofferde om Sikkens naar het roze te helpen.
En de laatste is niet de minste: Hessels start hier ook. 4-voudig CFF record houder, al 8 keer winnaar waaronder 2 keer in de Giro.

Een echt dreamteam dus  8)

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #523 on: April 19, 2019, 09:16:26 PM »
Bentinck wint de laatste etappe van de Giro en brengt het ploegtotaal op vier zeges (2x Bentinck, Bouma en Spekenbrink). Bovendien draagt Spekenbrink met een vierde plek in de sprint ook nog bij aan een succesvolle Giro.

Ramp rijdt ook een goede laatste etappe en weet zelfs 45 seconden van de 53 goed te maken. Hij strandt dus op 8 seconden van de winnaar op plek 2.

In totaal dus flink tevreden.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #524 on: April 19, 2019, 09:51:20 PM »
We hebben nu dus 5 rondes op een rij. De Dauphine moet de volgende worden.
Ik denk dat dit teveel gevraagd is, nu kersverse concurrent Jeronimo in onze divisie is beland en aan de start staat.

Voor Cross & GO mag dit team me verbazen:

Hoekstra. Vlakklimmer met een redelijke TT. Nummer 2 in Romandië achter Van Amerongen, nu de kopman.
Kleijn. Pure klimmer. Zal een belangrijke knecht zijn in de klimetappes, net als in de Giro.
Van Amerongen. Allrounder. Reservekopman in deze Dauphine.
Godrie. Tijdrijder, met trainingskamp.
Alcalde. Sprinter, die ook kan tijdrijden.

Voor de eerste etappe zijn Hoekstra en Kleijn favoriet, achter Jeronimo. Hoekstra dus kopman, Kleijn gaat hem helpen en vAmerongen moet in een vrije zijn verlies zien te beperken.

« Last Edit: April 19, 2019, 10:16:47 PM by GinneR »