Ik ben er uit ; sprinter Scarponni mag in een vrije rol proberen om mee te doen voor de etappe-overwinning.
En de andere Italiaan, Miorlin die 5e staat in het AK, mag de kopman zijn en proberen de sponsordeal binnen te halen.
Hij krijgt een luxe meesterknecht, want dat is een sprinter.
Het zal mij verbazen als de tactiek lukt, want Miorlin met 30 sprint, 25 vlak, 60 techniek, 12 explo en 37 teamwork, heeft natuurlijk megaveel GV-punten minder als zijn sprintknecht, die hopelijk niet te hard gaat.
Zelfs als het tactisch goed gaat, is het geen garantie dat die sponsordeal gehaald gaat worden, maar wel fun om het te proberen.

Over sponsorbedrag gesproken. Gauchat moet vanavond 2:35 verdedigen om een sponsorbedrag van meer dan een half miljoen op te strijken
.
Toch een leuke aankoop geweest van slechts 1,2M vlak voor de Giro.
Dat is inderdaad een hele mooie sponsordeal.
Altijd lekker als een renner meteen bijna de helft van zijn aankoopbedrag terugverdient met alleen al een sponsordeal.
En hij zal ongetwijfeld ook al veel prijzen- en puntengeld hebben gescoord in deze Giro.
Succes !

edit ; Miorlin kostte maar 303k, hij heeft zijn aankoopbedrag al terugverdiend.

Wel zorgelijk dat de beste renner van mijn team maar 303k kostte, dat zegt vermoedelijk ook al iets over de kwaliteit van mijn team.