Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77149 times)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Koersen S1: allemaal in de derde divisie
« Reply #525 on: April 19, 2019, 11:38:38 PM »
    selectie SPORTLIFE

Geen renners die geschikt zijn voor het AK, dus er wordt voor de losse etappes gekozen.
Maar het is de 3e divisie en er zijn 3 aankomsten bergop, dus ik verwacht dat er ook AK-punten behaald zullen worden.
Het is de eerste keer dat mijn team de hoogste startnummers opgespeld krijgt,  8)
mede daarom een sterke Italiaans-Spaanse formatie die bewezen hebben te kunnen winnen. De verwachtingen zijn hoog.

1 Miorlin, klim, 5e AK Giro met 3 etappe overwinningen.
2 De Miguel , heuvelklim, 14e AK Giro.
3 Vives , tijdrit, etappe overwinning Romandie, 2e in de tijdrit van Catalunya.
4 Scarponni, sprint, etappe overwinning Giro.
5 Calero, klim, debuut, aankoop van 12k.

Veel plezier en succes iedereen !  :)
« Last Edit: April 20, 2019, 12:16:59 AM by Vos »

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #526 on: April 19, 2019, 11:40:02 PM »
Naar de Dauphine sturen we een behoorlijke elitegroep.

Girowinnaar en heuvelklimmer Sikkens staat ook hier aan de start.
Aan zijn zij vindt hij de nummer 2 van Catalunya, de Spanjaard Tello, klimmer en tijdrijder van beroep.
Verder start ook DreamTeam renner en vlakklimmer Bergman, die speciaal gepiekt heeft naar dit moment.
De vierde klimmer is Nolten, de pure klimmer die zijn kansen op ritzeges opofferde om Sikkens naar het roze te helpen.
En de laatste is niet de minste: Hessels start hier ook. 4-voudig CFF record houder, al 8 keer winnaar waaronder 2 keer in de Giro.

Een echt dreamteam dus  8)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #527 on: April 19, 2019, 11:40:18 PM »
We hebben nu dus 5 rondes op een rij. De Dauphine moet de volgende worden.
Ik denk dat dit teveel gevraagd is, nu kersverse concurrent Jeronimo in onze divisie is beland en aan de start staat.

Voor Cross & GO mag dit team me verbazen:

Hoekstra. Vlakklimmer met een redelijke TT. Nummer 2 in Romandië achter Van Amerongen, nu de kopman.
Kleijn. Pure klimmer. Zal een belangrijke knecht zijn in de klimetappes, net als in de Giro.
Van Amerongen. Allrounder. Reservekopman in deze Dauphine.
Godrie. Tijdrijder, met trainingskamp.
Alcalde. Sprinter, die ook kan tijdrijden.

Voor de eerste etappe zijn Hoekstra en Kleijn favoriet, achter Jeronimo. Hoekstra dus kopman, Kleijn gaat hem helpen en vAmerongen moet in een vrije zijn verlies zien te beperken.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #528 on: April 20, 2019, 06:52:55 AM »
De eerste etappe in de Dauphiné, een klimrit. Op voorhand dus geen rit voor Zatarra. Toch hebben we een sponsordeal aangenomen voor een plek bij de eerste 8. Hals was de man die dat moest doen (een vlakklimmer, 2 sterren). Na een sterke start in s1 en s2 waarin Hals in de kopgroep van 6 terecht kwam, schoof het veld in s3 en s4 weer in elkaar, waardoor nieuwe aankoop en pure klimmer Sotomayor (101k) weer kon aansluiten.

Bij zijn vorige werkgever heeft hij niet mogen rusten, dus hij was enorm vermoeid (56% gezondheid). Ondanks zijn 4e plaats bij de favorieten was niet onze kopman. Toch kon hij dus nog wat nuttig stuur en beschermer doen tot aan de voet van de slotklim. Daar was het aan Hals, die lekker naar boven sprintte. Hij kon geen favorieten uitdagen, maar wordt 4e. Een prima prestatie waarmee hij 79k sponsorgeld binnenhaalt. Dat komt ook op conto van Sotomayor, die nog 15e wordt (2k). Zo heeft hij alweer 81k van z'n aankoopbedrag terugverdiend, binnen 4 uur. :)

Voor vanavond staat Hoff 4e favoriet. Die heeft de smaak te pakken. Johansson is een sprintaankoopje van 2k en mag hem (zelf 3e favoriet, wow) gaan helpen. Dit kan haast niet fout gaan, maar laten we niet te overmoedig worden :).

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #529 on: April 20, 2019, 07:03:52 AM »
etappe 1 Dauphiné :
Deze kleine ronde begint goed ; een overwinning voor Miorlin8)
Knecht De Miguel ( 18e ) deed het uitstekend met 5x handjes.
En ook zeker is het vermelden waard van debutant ( dus nog niet in topvorm ) Calero, die in een vrije rol naar de 7e plaats fietst.
Met dit resultaat heeft hij zijn aankoopbedrag van 12.300,- al terugverdient.  :)  (prijzengeld 8.889,- + puntengeld 6.700,-)

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #530 on: April 20, 2019, 10:54:53 AM »
Netjes Vos!
(btw: ik zie hierboven 2 quotes door jou (van Hakkie2 en mijzelf), zonder dat ik tekst van jou erbij zie).

Zelf ook tevreden met de eerste etappe: Hoekstra finisht als enige in het wiel van favoriet Jeronimo. Kleijn heeft hem goed geholpen.
Van Amerongen zat in sectie 4 nog in de grote groep van 20 man op kop en finisht op 1 minuuut, dat kan hij in de sprintrit al wel weer wegpoetsen.
« Last Edit: April 20, 2019, 10:59:07 AM by GinneR »

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #531 on: April 20, 2019, 11:15:08 AM »
Dank je GinneR  :)
En jouw team alweer op schema voor de 6e (!):o 8) ronde overwinning van dit seizoen, zo te lezen ?^^

Ik had mijn Dauphiné-selectie gepost, en die kwam op een nieuwe pagina.
Waardoor jullie Dauphiné-selecties naar de vorige pagina verdwenen.
Dus die op de nieuwe pagina gekopiëerd, dat staat wat mooier vlak voor de Dauphiné plus dat het niet tof kan zijn dat als je net een mooie voorbeschouwing/Dauphiné selectie hebt gepost, dat die dan verdwijnt naar de vorige pagina en alleen zichtbaar is voor forumlezers die de moeite nemen om op de vorige pagina te kijken.
Ik doe dit wel eens vaker, en dan staat er inderdaad geen tekst van mij bij.

« Last Edit: April 20, 2019, 11:35:10 AM by Vos »

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #532 on: April 20, 2019, 01:25:31 PM »
Dank je GinneR  :)
En jouw team alweer op schema voor de 6e (!):o 8) ronde overwinning van dit seizoen, zo te lezen ?^^
Nou, daar reken ik niet op...
Na vanavond wel meer duidelijkheid. Al kan het best wel eens pas met de daalcapaciteiten van beide (8 voor Jeronimo en 41 voor Hoekstra) in etappe 5 worden beslist.

Ik had mijn Dauphiné-selectie gepost, en die kwam op een nieuwe pagina.
Waardoor jullie Dauphiné-selecties naar de vorige pagina verdwenen.
Dus die op de nieuwe pagina gekopiëerd, dat staat wat mooier vlak voor de Dauphiné plus dat het niet tof kan zijn dat als je net een mooie voorbeschouwing/Dauphiné selectie hebt gepost, dat die dan verdwijnt naar de vorige pagina en alleen zichtbaar is voor forumlezers die de moeite nemen om op de vorige pagina te kijken.
Ik doe dit wel eens vaker, en dan staat er inderdaad geen tekst van mij bij.
Ah, duidelijk!

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #533 on: April 20, 2019, 07:19:38 PM »
Hessels pakt zijn 9e zege  8)

Gelijk ook een sponsordeal.

Bergman pakt de leiderstrui. Leuk voor een dagje, hij lijkt me alleen kansloos voor de eindzege als pure vlakklimmer.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #534 on: April 20, 2019, 08:22:03 PM »
Netjes Hakkie2!
Hessels is uit je beginteam toch? Met zo'n talent had je een sprintersteam kunnen beginnen  ;D

In 3a liep het niet zoals ik het wilde: vAmerongen wint wel 30 seconden op Jeronimo, maar staat nog steeds achter hem (nu 2e).
Hoekstra verliest als kopman een dikke minuut, doordat hij bijna niks aan de knechten had.
Had ik toch beter vAmerongen de eerste 2 etappes kopman kunnen maken, na ja... nog 3 te gaan en dan pas conclusies trekken.

M'n nieuwe sprinter, Alcalde, wordt wel netjes 7e zonder goede gezondheid.

De volgende etappe ieder voor zich, want dat is een tijdrit. Godrie is 2e favoriet.

Tomas

• Full Member
  • Teamclaes 3e
    • View Profile
« Reply #535 on: April 20, 2019, 08:28:15 PM »
Deze sprint rit ging bij claeskes zoals gepland een 11 plek en iedereen in top 30 romeo ruiter staat op 2 minuten maar de tijdrit staat voor de deur en dat zou hij moet kunnen winnen

Vraagje is het normaal dat er in divisie drie 100 renners aan de start staan

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #536 on: April 20, 2019, 08:30:56 PM »
Vraagje is het normaal dat er in divisie drie 100 renners aan de start staan

Bij mij in de divisie 84, dus ja, ziet er normaal uit...

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #537 on: April 20, 2019, 08:39:40 PM »
Netjes Hakkie2!
Hessels is uit je beginteam toch? Met zo'n talent had je een sprintersteam kunnen beginnen  ;D

Heb ik over gedacht, maar alleen sprints vond ik een beetje saai. En ik denk nog steeds dat hij op termijn geen wereldtop is, de sprinters die gepulld zijn met explo hoog in de 70 zullen hem voorbij gaan.

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #538 on: April 20, 2019, 08:40:26 PM »
Ook bij de mannen van Yvo Meppelink (kennen jullie hem nog?) gaat het voorspoedig. Gaby Ramp pakte (verrassend) de eerste dagzege van de ronde, en in etappe twee doet Wilfred Bentinck waarvoor hij is meegenomen. We staan nu op drie achtereenvolgende overwinningen, en een vierde lijkt niet direct onmogelijk (maar wel lastig). Coen Bogarde mag proberen revanche te nemen op Frances van Denver.

In het klassement leidt Gaby Ramp als gevolg van zijn ritzege in etappe 1 met ruim een halve minuut op de nummer twee. Zijn tijdritcapaciteiten zijn echter zeer matig, dus verwacht ik de trui kwijt te raken.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #539 on: April 20, 2019, 08:42:24 PM »
Ook bij de mannen van Yvo Meppelink (kennen jullie hem nog?) gaat het voorspoedig.

Ja, 100 kassei, 90 sprint oid? Voor hem in elk geval gelukkig dat de leeftijdsgrenzen voor ploegleiders zijn opgetrokken, denk ik...