Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77122 times)

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #630 on: April 26, 2019, 08:25:03 AM »
Tour de France

Voorbeschouwing etappe 3:
Jansma is weer de eerste favoriet en gaat dus voor een etappezege in de leiderstrui.
Van De Wetering staat ook bij de favorieten: als 4e. De andere 3 favorieten lijken niet mee te doen voor het klassement, dus dan kan vdWetering nog weer een mooie sprong maken.
Hoekstra gaat Knechten voor de etappe en tijdswinst van Jansma, maar hopelijk kan hij zich ook nog voorin handhaven.

Derde etappe:
Over de bergen ging alles prima, al kon Hoekstra de koplopers met Jansma en vdWetering niet bijhouden. Op de top is vdWetering zelfs solo met Jansma bij de 3 achtervolgers. In de afdaling smelten die 4 samen tot 1 kopgroep. Hoekstra volgt nog in een grotere groep op 30s. Helaas wordt het toch een sprint met 11 man, dus geen tijdswinst voor de 2 kopmannen. Ook voor de etappezege komen ze net te kort: 2e en 3e.
Hoekstra kon helaas de oversteek niet meer maken en finisht 13e op 36s. In het klassement staan ze met zn 3en in de top10, Jansma gaat fier aan de leiding... maar nu komen de heuvels.

Voorbeschouwing  etappe 4:
De heuvels. Hier moet Van De Wetering gaan inlopen op de andere klassementsmannen. Jansma moet juist zijn leiderstrui gaan verdedigen, al hoeft hij waarschijnlijk niet te vrezen dat hij m direct zal verliezen. Misschien is vdWetering wel de eerste met fatsoenlijk heuvel in het klassement, die staat op 2m36.
Jansma krijgt Hoekstra (en Godrie) mee ter ondersteuning. VdWetering rijdt in een vrije rol, net als Van Vliet. De laatste is 2e favoriet deze etappe en mag rijden voor een podiumplek.

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #631 on: April 26, 2019, 08:50:01 AM »
Etappe 3 resulteert bij mij in een knappe derde plek met Gaby Ramp (knecht), die gewoon op 5 EP geëindigd is. Danylo Panov, die niet heel goed kan dalen (40) en al helemaal niet kan sprinten (3), eindigt op een zesde plek, zonder tijdverlies. In het klassement verandert er daardoor weinig, met de heuvels (sterk punt van Panov) in het vooruitzicht. De achterstand van "20 moet goed gemaakt kunnen worden in de komende rit(ten).

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #632 on: April 26, 2019, 01:42:37 PM »
Mooie Tour de France selectie, Spammie.  :)
Jouw Russische AK kopman heet Panov, wat heren betekent ( Engels, lords en Frans, seigneurs ).
En hij is nog maar 19 jaar, dus hij wordt een grote meneer  8) om er maar eens wieleruitdrukking tegen aan te gooien.  :))
Eens kijken of hij nu al zijn naam waar kan maken in deze Tour, vooralsnog gaat het uitstekend zo te zien, succes !

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #633 on: April 26, 2019, 07:59:35 PM »
Tour de France

Voorbeschouwing  etappe 4:
De heuvels. Hier moet Van De Wetering gaan inlopen op de andere klassementsmannen. Jansma moet juist zijn leiderstrui gaan verdedigen, al hoeft hij waarschijnlijk niet te vrezen dat hij m direct zal verliezen. Misschien is vdWetering wel de eerste met fatsoenlijk heuvel in het klassement, die staat op 2m36.
Jansma krijgt Hoekstra (en Godrie) mee ter ondersteuning. VdWetering rijdt in een vrije rol, net als Van Vliet. De laatste is 2e favoriet deze etappe en mag rijden voor een podiumplek.

Vierde etappe
Nou, kopman Jansma heeft het geweten dat Van Vliet en vdWetering vrije rol hadden: Ze reden de hele tijd met z'n tweeën vooraan en Van Vliet zelfs de laatste twee secties solo naar de etappezege! Terwijl Jansma ondertussen bij de laatsten in de wedstrijd rondreed.
Gelukkig was vdWetering inderdaad de eerste in het klassement met heuvel, hij heeft de leiderstrui overgenomen van Jansma, die nog wel 2e staat in het klassement! Dus vandaag onze 2e etappezege en nu ook nummers 1 en 2 in het klassement! Gaat prima zo :-).

Voorbeschouwing etappe 5
Van De Wetering is dus onze nieuwe leider in het klassement, zonder dat hij totnutoe kopman is geweest. Voor de 5e etappe is hij wel weer favoriet, en nu dus ook kopman. Dan kan hij de etappewinnaar van de vanavond (Van Vliet) meekrijgen ter ondersteuning. Jansma mag in een vrije rol de schade proberen te beperken om z'n klassement te handhaven.

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #634 on: April 26, 2019, 08:18:28 PM »
Zoals gisteren voorspeld, pakt Danylo Panov na de heuvelrit de leiderstrui in de Tour de France. Dat doet hij door naar een knappe 12e plaats te rijden. Jos Bouma rijdt in een knechtenrol naar plek 7 en pakt daar ook belangrijke punten mee.
Morgen een kans en een bedreigin. Panov kan enkele favorieten uitdagen, maar topfavoriet Fonseca, op 1"16 in het klassement, niet. Het gaat nog een zware kluif worden om die morgen van het lijf te houden. Hij heeft nog weinig ritten gereden, dus over zijn capaciteiten op sprint en kasseiheuvel kan ik weinig zeggen. Ik hoop dat Panov in die ritten niet (nog) meer verliest, want in de tijdrit kan hij wel twee minuten terugpakken.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #635 on: April 26, 2019, 11:25:33 PM »
etappe 4 TdF :
Heuvelklimmer Thompson doet het uitstekend in een vrije rol en finisht als 16e op 1:00"
Echter, de kopman was Batussov omdat ik vermoed dat hij het beste een AK kan rijden en er staat een top10 AK sponsordeal op het spel.
Hij deed het ook goed met een 33e plaats op 1:16"
De vorige 2 klim etappes mocht Lucas de kopman zijn, simpelweg omdat hij daarin veruit het beste was, dus meer geld en punten.
Lucas kan niet heuvelrijden dus hij zakt ver weg in het AK.
Batussov in een vrije rol was in totaal maar 18 seconden langzamer dan Lucas in de 2 berg etappes, dus waarschijnlijk een goede tactische keuze om pas vanaf nu voor het AK te gaan met de Rus van SPORTLIFE.

De volgende etappe is een pittige, maar liefst 253km plus onderweg de beklimming van de Mont Ventoux.
Wederom een beetje teleurstellend dat mijn team geen favorieten heeft, want de specialiteit van mijn team is heuvelklim.
Maar goed, inmiddels ook wel een beetje verwacht want er was nou eenmaal geen geluk bij het pullen.
Thompson kan 2 favorieten uitdagen, dus laat ik dat maar als positief zien. Met een goede vrije rol tactiek kan hij misschien verrassen.

In het AK staan Butassov (3e) en Bell (4e) er momenteel heel goed voor, maar ze kunnen totaal niet sprinten en Bell zal ook enorm veel tijd verliezen in de heuvelkassei etappe.
Het is noodzakelijk dat ze de volgende etappe goed presteren, zodat het latere verwachte verval in het AK niet te groot wordt.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #636 on: April 27, 2019, 07:36:03 AM »
Heuvels... Tello gaat in 2 etappes van plek 1 naar plek 13 in het klassement. Gelukkig staat daar de opmars van Sikkens tegenover: die gaat in diezelfde 2 etappes van plek 11 naar plek 2 in het klassement.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #637 on: April 27, 2019, 10:08:57 AM »
etappe 5 :
Deze etappe ging ten dele niet soepel. Bell (4e AK) "opgeofferd" voor kopman Batussov (3e AK). De taak van Bell bestond uit knechten voor zijn kopman tot halverwege de beklimming van de Mont Ventoux en daarna de laatste 100+ kilometer uitbollen. Echter, hij wapperde er in s1 al af met 2 EP meer dan zijn kopman. Achteraf gezien had Bell dus beter in een vrije rol kunnen rijden.

Dus Butassov moest het solo doen, kreeg pech in de cruciale s3, en finisht uiteindelijk toch nog goed als 9e op 0:40"
Ook vrije rol renner Lucas kreeg pech op de Mont Ventoux, de enige sectie die geschikt voor hem was, maar dit terzijde.
Bell verliest natuurlijk teveel tijd door zijn knechtenrol en komt binnen als 24e op 1:20"
Het positieve aan deze etappe was dat (in vrije rol) niet-favoriet Thompson een schitterende podiumplaats (3e op 0:03") behaalde.  :)

Thompson maakt weer een enorme sprong in het AK en staat nu 4e.
Batussov nog steeds 3e en Bell zakt maar 1 plaatsje en momenteel 5e.
Ze zullen alle drie gaan zakken in het AK vanwege hun belabberde sprint kwaliteiten.
Hopelijk lukt het kopman Batussov om uiteindelijk top10 AK te rijden ivm de sponsordeal. Misschien gaat dat nog heel spannend worden.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #638 on: April 27, 2019, 10:15:10 AM »
Tour de France

Voorbeschouwing etappe 5
Van De Wetering is dus onze nieuwe leider in het klassement, zonder dat hij totnutoe kopman is geweest. Voor de 5e etappe is hij wel weer favoriet, en nu dus ook kopman. Dan kan hij de etappewinnaar van de vanavond (Van Vliet) meekrijgen ter ondersteuning. Jansma mag in een vrije rol de schade proberen te beperken om z'n klassement te handhaven.

Vijfde etappe
In het geel rijdt Van De Wetering vanaf km0 aan kop en komt als eerste over de Mont Ventoux en ook over de finish. Etappezege nummer 3 voor Cross & GO, na eerder al met Jansma en Van Vliet! VdWetering loopt dus ook mooi uit in het klassement en heeft nu 1:34 voorsprong op de nummer twee (een pure klimmer). Jansma weet de schade te beperken en staat maar 40s achter op diezelfde nummer twee.
We zijn op de helft, Jansma staat er minder goed voor dan gehoopt. Maar hij heeft zijn slechtste 2 etappes gehad en er komen nog 2 favoriete etappes. De achterstand op geel is waarschijnlijk te groot en wordt nog iets groter. Gelukkig is geel in handen van ploegmaat Van De Wetering.

Voorbeschouwing etappe 6
Sprintetappe. We hebben geen sprinters meegenomen, dus dit keer geen etappezege of tweede plaats.
Alles op de verdediging van de klassementen van Van De Wetering en Jansma.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #639 on: April 27, 2019, 10:58:14 AM »
PS: We moeten allebei een Tourmalet-team voor laten gaan... Ik mag aannemen dat het niet dezelfde speler is?  ???
WiC ; om je misschien een beetje nog meer "gerust te stellen" dan mijn oorspronkelijke reactie, er wordt zeker wel goed gecontroleerd.
Zie onderstaand bericht van vandaag.
Ik weet niet wie er 2e stond in de punten ranking van dit seizoen, daar heb ik niet op gelet. Misschien dat iemand dit weet ?
https://cyclingforfun.org/smf/index.php?topic=350.msg5378#msg5378

En mijn spionage dienst is actief vandaag, want ik zie dat Zatarra een mooi compliment krijgt van een Spaanse concurrent.  8) :
y Zatarra viene remontando muy fuerte y con las ideas claras
en Zatarra komt heel sterk terug met duidelijke ideëen

Sowieso interessant voor jou om dat bericht te lezen, Zatarra.
https://cyclingforfun.org/smf/index.php?topic=54.msg5330#msg5330

En het bericht daarna is nog interessanter. Een andere Spaanse manager heeft een ranglijst gemaakt met alle nummers 4 waarvan (hoogstwaarschijnlijk) de beste   4   2 (= 25% 12½ % van alle nummers 4) gaan promoveren. Dit bericht is gepost voor etappe 5 TdF, dus die punten zijn er niet in verwerkt. Op deze ranglijst komt jouw team maar 625 puntjes 1.694 punten tekort voor het "achterdeurtje" naar 1A, Zatarra.
https://cyclingforfun.org/smf/index.php?topic=54.msg5380#msg5380
« Last Edit: April 27, 2019, 11:35:56 AM by Vos »

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #640 on: April 27, 2019, 11:05:35 AM »

Ik weet niet wie er 2e stond in de punten ranking van dit seizoen, daar heb ik niet op gelet. Misschien dat iemand dit weet ?

Dat was skunk gister en eergister ook al... wat is er met dat team dan?

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #641 on: April 27, 2019, 11:08:58 AM »

En het bericht daarna is nog interessanter. Een andere Spaanse manager heeft een ranglijst gemaakt met alle nummers 4 waarvan (hoogstwaarschijnlijk) de beste 4 (= 25% van alle nummers 4) gaan promoveren. Dit bericht is gepost voor etappe 5 TdF, dus die punten zijn er niet in verwerkt. Op deze ranglijst komt jouw team maar 625 puntjes tekort voor het "achterdeurtje" naar 1A, Zatarra.
https://cyclingforfun.org/smf/index.php?topic=54.msg5380#msg5380

In de beta ging maar 2 beste nrs 4. Is ook logischer, want dan kom je op 50 teams.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #642 on: April 27, 2019, 11:31:19 AM »
# Ok, ik zal dan het Spaanse bericht daarvoor verkeerd begrepen hebben.
Wat betreft het bericht uit de quote, meer weet ik niet daarover. Misschien heb ik dat ook wel verkeerd begrepen via google-translator.

# En bedankt voor de nodige correctie :), het zijn inderdaad twee nummers 4, dus 12½ % van alle nummers 4 promoveert naar 1A.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #643 on: April 27, 2019, 12:58:43 PM »
Haha, manager Atlantico heb ik inderdaad wel wat contact mee. Leuke gast en naaste concurrent op de kasseien.

Mijn Spaans is niet zo best en Google Translate niet geweldig maar volgens mij is zijn analyse wel terecht: Mlb is veelzijdig, LaFallera is heuvelspecialiast en gaat lachend het WK winnen dus Atlantico en ik moeten tactisch nog de nodige versterkingen doen.

Tomas

• Full Member
  • Teamclaes 3e
    • View Profile
« Reply #644 on: April 27, 2019, 01:06:03 PM »
Kan iemand goed genoeg Engels om aan oska uit te leggen dat ik en men zus op een ander acc spelen.
Hij heeft ons beide gebanned