Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77119 times)

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #660 on: April 28, 2019, 09:38:46 AM »
Voor het eerst dit seizoen probeer ik in deze tour eens een klassement te rijden en dat lijkt me aardig te lukken! Annini staat voorlopig 2e. 1e plaats is al gaan vliegen maar van plaats 2 tot 5 is maar een verschil van 20 sec. Dit worden nog spannende dagen! Sprinter Boucquet zal het dus in een vrije rol moeten doen vanavond(1e favoriet), hij kon dit al eens klaren in de eerste sprintrit maar de heuveltjes zouden er nu anders kunnen over beslissen! Veel succes iedereen!!

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #661 on: April 28, 2019, 10:05:29 AM »
Na een halve Tour de France staan we 6e, 7e, 8e en 10e. We blijven onze punten redelijk sprokkelen in de afzonderlijke ritten en blijven in de breedte meedoen in de subtop van het klassement. Naar verwachting. Op zich biedt het spel op deze manier ook wel een leuke uitdaging, om te proberen met zo veel mogelijk renners in de punten te rijden, zonder echt een favoriet aan de start te hebben.

Aanvallend rijden in de kasseiheuvelrit loont. Ondanks erg zwakke stats op kassei, weten we de koers goed hard te maken in de vroege heuvelsecties. We klimmen op naar een 4e, 5e en 6e plaats in het AK. We zullen ook in de heuvelsprint wat tijd moeten winnen om op een nette positie te finishen, want de laatste 2 etappes gaat er waarschijnlijk weer tijd verloren worden.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #662 on: April 28, 2019, 11:48:25 AM »

Het deleten van een sponsordeal kost alleen maar wat prestige, dat lijkt mij niet erg. Daarbij opgemerkt dat ik geen verstand heb van dat prestige verlies. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat gevolgen heeft die echt negatief zijn, en nu speculeer ik want ik heb er geen verstand van ; behalve dan misschien een mini-ietsje minder sponsorbedrag de volgende keren en uiteraard niet goed voor de prestige ranking, maar dit is alleen maar een statistiek.

Prestige zorgt inderdaad voor hogere sponsordeals. Dat is het enige wat dat doet. Ik zou deals die blijven staan na dit seizoen dus sowieso deleten als je promoveert: promotie levert veel meer hogere sponsordeals op dan dat beetje prestigeverlies aan verlaging kost, volgens mij.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #663 on: April 28, 2019, 11:49:28 AM »
etappe 6 TdF :
Knecht/tijdrijder Vives bleef alle secties bij zijn kopman Batussov, die de schade goed kon beperken in deze sprint etappe, 39e op 1:44".
etappe 7 TdF :
Wederom heel tevreden over het koersen (zonder goede knecht) van kopman Batussov, hij finisht onverwacht in de punten, 24e op 1:45"
Echter, Batussov verliest dik de uitdaging van Yagudin (Peachy) die met een lampje finisht en daarmee de gele trui pakt (of behoudt).

Tot mijn verrassing is Batussov zelfs 1 plaatsje gestegen na deze 2 etappes. Hij staat nu 2e in het AK op 1:39"
De overige 3 klimmers kregen vrije rollen in beide etappes.
Thompson is gezakt van 4e AK naar 11e AK en Bell is gezakt van 5e AK naar 19e AK. 
Lucas behield zijn 27e AK plaats en loopt maar een paar seconden in op de nr20 positie, die achterstand is ruim een minuut.

Vanavond een gevreesde heuvel-sprint etappe, waar weer veel tijd verloren gaat worden.
In etappe 9 zullen mijn 4 klimmers moeten presteren op de Portalet, Aubisque, Tourmalet, Aspin en Val-Louron. Mooi bergritje.  :)
En dan nog de slot etappe, de 53km lange tijdrit.
Behalve het feit dat in de vorige tijdrit de huidige gele trui drager Yagudin 14 seconden sneller was dan Batussov, valt er nu niet veel te zeggen over het AK voordat die slot etappe begint. Dus dat zien we dan wel weer.
« Last Edit: April 28, 2019, 11:52:54 AM by Vos »

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #664 on: April 28, 2019, 11:51:55 AM »
Tello klimt in de sprintrit gister weer de top 10 in, naar plek 6. Om er vervolgens in de kasseiheuvelrit genadeloos af te vliegen en te kelderen naar plek 18. Sikkens blijft gelukkig nog wel tweede, maar die plek is lang niet zeker met onder andere nog een tijdrit op het programma.

Tomas

• Full Member
  • Teamclaes 3e
    • View Profile
« Reply #665 on: April 28, 2019, 12:08:48 PM »
Aangezien mijn account gebakjes is geen wedstrijd verslag.

Maar er is heel veel nieuw werk. Zo heb ik al nieuw personeel en wat transfers waar. Ik dit seizoen nog punten mee wil halen.
Vraagje moet ik nog investeren in materiaal of niet

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #666 on: April 28, 2019, 12:12:31 PM »
Zoals gisteren voorspeld, pakt Danylo Panov na de heuvelrit de leiderstrui in de Tour de France. Dat doet hij door naar een knappe 12e plaats te rijden. Jos Bouma rijdt in een knechtenrol naar plek 7 en pakt daar ook belangrijke punten mee.
Morgen een kans en een bedreigin. Panov kan enkele favorieten uitdagen, maar topfavoriet Fonseca, op 1"16 in het klassement, niet. Het gaat nog een zware kluif worden om die morgen van het lijf te houden. Hij heeft nog weinig ritten gereden, dus over zijn capaciteiten op sprint en kasseiheuvel kan ik weinig zeggen. Ik hoop dat Panov in die ritten niet (nog) meer verliest, want in de tijdrit kan hij wel twee minuten terugpakken.
We zijn inmiddels weer een aantal ritten verder. Tijd voor een update.
De kracht van Fonseca in de rit over de Mont Ventoux bleek correct ingeschat. Hij (vijfde in het klim dreamteam) rijdt een CFF-record. Panov rijdt ook sterk en eindigt op 11 seconden als 3e, en behoudt dus de leiderstrui.
In de sprintrit wordt Jos Bouma in een vrije rol tweede. Daar had meer ingezeten. Panov komt deze rit onbedreigd door en pakt zelfs wat seconden op de concurrentie. Fonseca verliest hier een minuut, klimtijdrijder Wegener is de nieuwe no. 2.
In de kasseiheuvelrit weet Wouter Dolfsma de droogte in dagzege te doorbreken. De laatste zege dateerde uit de Dauphine... Bouma wordt 7e, Panov 17e. Hij koestert nu een voorsprong van 2"30 op de concurrentie.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #667 on: April 28, 2019, 12:28:02 PM »
Aangezien mijn account gebakjes is geen wedstrijd verslag.

Maar er is heel veel nieuw werk. Zo heb ik al nieuw personeel en wat transfers waar. Ik dit seizoen nog punten mee wil halen.
Vraagje moet ik nog investeren in materiaal of niet
In principe heb je het niet nodig, want de achterstand op promotie naar de 2e divisie is te groot (ongeveer 16e in je divisie is promotie).
Maar als je redelijk veel geld op de bank hebt, zou je het kunnen doen. 50k voor het goedkoopste materiaal is niet veel geld.
Er staan ook wat leuke aanbiedingen op de materiaal markt. Die van 112k t/m 205k.
Als je nog koers ambities hebt dit seizoen, kan je dat ook overwegen. Aan de andere kant, voor dat bedrag kan je ook een leuke renner kopen die volgend seizoen heel veel geld en punten scoort in de 3e divisie.
Ik denk dat iedereen een andere keuze zou maken in jouw situatie.
De meesten zullen waarschijnlijk de keuze maken om geen materiaal meer aan te schaffen omdat je materiaal altijd aan het einde van het seizoen verdwijnt en je elk seizoen nieuw materiaal moet kopen.
Ik zou die van 50k kopen als het banksaldo redelijk goed is (goed in jouw situatie=500k of zoiets).

Tomas

• Full Member
  • Teamclaes 3e
    • View Profile
« Reply #668 on: April 28, 2019, 12:37:47 PM »
Giuseppe Rossi

Divisie 3f
Plaats 0
Punten 0

Teamclaes

Giuseppe Rossi   Leeftijd : 19   Salaris : 804
Conditie : 9   Sprinten : 14   Klimmen : 74
Vlak : 28   Kasseien : 45   Techniek : 73
Dalen : 3   Heuvels : 56   Explosiviteit : 34
Tijdrijden : 72   Knechten : 3   Ervaring : 0

Deze renner is de enige tot nu maar heb nog transfers open staan.
Een heuvelaar en een sprinter ook nog een kassei Beuker maar daar heb ik niet veel op geboden.
De renner die ik heb gekocht is voor dit jaar waardeloos. Maar de klimtijdritten van volgend seizoen zou hij moeten presteren. Voor deze een heb ik ongeveer 65000 euro betaalt ongeveer want ik biedt nooit ronde getallen

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #669 on: April 28, 2019, 12:56:53 PM »
Conditie is heel belangrijk voor klimtijdrijders.
Op de help-pagina (onder status) staat een plaatje van een klimtijdrit, daarbij staat ook welke vaardigheden (=skills) belangrijk zijn :
klim ++++
tijdrit +++
conditie ++
techniek +

65k is veel te veel voor Rossi.
Rossi is als klimtijdrijder lang niet zo goed als je denkt, vanwege zijn extreem lage conditie.
Dus geen hoge verwachtingen hebben van hem.
Als gewone klimmer is hij helemaal ongeschikt vanwege zijn extreem lage conditie en extreem lage dalen.
Hij kan zijn té grote aankoopbedrag wel terugverdienen volgend seizoen, vermoed ik. Dus dat is positief.

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #670 on: April 28, 2019, 01:04:43 PM »
Tomas, om het spel beter onder de knie te krijgen, raad ik je aan eerst de FAQ eens te lezen. Alle pagina's zijn nuttig: https://cyclingforfun.org/smf/index.php?board=11.0

Tomas

• Full Member
  • Teamclaes 3e
    • View Profile
« Reply #671 on: April 28, 2019, 04:09:44 PM »
Als ik hem op conditie train zit er dan wat in

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #672 on: April 28, 2019, 06:16:31 PM »
Je zal moeten geduld hebben om er iets van te maken, en dan enkel voor 3e en misschien nog voor 2e divisie!! Hij heeft al bijna een volledig seizoen nodig om conditie op 60 te krijgen aan 100% training en dit is nog te weinig! Je hebt dus bijna 2 seizoenen nodig om zijn conditie op peil te brengen en dan moet z'n TT en klim nog de hoogte in!!

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #673 on: April 28, 2019, 07:22:21 PM »
Bijna een geslaagde coupe in de 8e rit van de Tour. In sectie 2 zijn een paar van mijn renners de heuvel op geknald met Sikkens en sprinter Veldhuizen in hun zog. De gele trui kon niet mee. Uiteindelijk verliest Sikkens helaas in sectie 4 de aansluiting en komt daardoor 8 seconden te kort voor het geel. Veldhuizen houdt  wel stand en sprint naar de 2e plek.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #674 on: April 28, 2019, 07:23:29 PM »
Als ik hem op conditie train zit er dan wat in

Dat zou dan in de toekomst moeten, je moet hem nu sowieso klimmen trainen.