Kennelijk is dit weer zo een aparte race waarin sprint niet veel meetelt.
Want mijn 2 van de 3 klimmers die totaal niet kunnen sprinten, finishen in de kopgroep van 10 renners op 0:00"
Workman die verrassend 4e favoriet stond finishte ook in die kopgroep, hij en Leipheimer hadden zelfs een 0 EP finish.
Kopman Andersen met zijn 2 op sprint finishte dus ook op 0:00" , maar wel met 1 EP.
Foley vond blijkbaar dat er té hard gekoerst werd, want hij moest lossen in s2 met zijn 5 EP start + 3 EP in s2, zoals bijna al zijn teamgenoten koersten.
Met 3 renners in de top 10 van deze etappe en alleen Foley die afhaakte en 20e werd op 1½ minuut ; toch een redelijk goed AK voor mijn team.
AK =
6e,
7e,
11e en
14eNog altijd staat mijn team 1e in de divisie omdat er veel concurrentie is die onderling punten van elkaar afpakken en een paar teams die later instroomden doen het ook heel goed. De voorsprong is gering ; maar 443 punten op de nr2 en 978 punten op de nr3.
Op naar de 3 klassiekers waar heel veel punten te verdienen zijn.
Daar heeft mijn team een hele goede troef met Palmer die zelfs TK bonus heeft.

Ik had gedacht dat Gent-Wevelgem hem minder zou liggen vanwege sprint sectie 5, maar hij staat als 1e favoriet.
Dus het zou kunnen dat sprint (net zoals in de slot etappe van Catalunya) niet zoveel meetelt als je zou veronderstellen.
Dat zou kunnen kloppen, want ik heb deze rit of een vergelijkbare rit wel eens gehad als NT manager.
Zijn favorieten status kan nog veranderen want ik schat dat nog maar de helft zich nu ingeschreven heeft.