Author Topic: [BETA] Koersen S1  (Read 43492 times)

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #165 on: November 09, 2018, 10:33:00 AM »
Hier al twee etappes in Catalonië gewonnen met onze naamgenoot (leuk dat we die namendatabase in CFF1 zelf nog hebben gevuld voor de Nederlanders  ;D).

Voor het klassement staat hij op verre achterstand van het podium. Maar misschien kunnen we nog een derde etappe winnen.

AJFactoryCycling

• Full Member
  • AJ_Visma (1a)
    • View Profile
« Reply #166 on: November 09, 2018, 10:37:22 AM »
In Catalonië al 4 ritten op rij 2e. De koploper uit onze divisie heeft constant de eerste 3 favorieten in de klimritten. Geen lekker vooruitzicht. In de klimheuvelritten lijkt mijn team wel sterker, daar liggen dus mijn kansen.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #167 on: November 09, 2018, 10:54:14 AM »
Hè, hè, eindelijk heb ik eens die Flower Power achter me kunnen houden! Vandaag wint onze Bram Luijben de 4e etappe in Catalonië. De eerste winst is binnen!

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #168 on: November 09, 2018, 12:11:16 PM »
Combuijs ; proficiat met de 1e overwinning !  8)

Anderson finisht als 5e in etappe 4 en staat momenteel 6e in het AK op 2:21"
En maar op 0:37" van een podiumplaats, die niet gehaald gaat worden want hij sprint (=2) als een strijkijzer.
Foley en Leipheimer staan 9e en 10e in het AK, maar ook voor hun wordt het zaak de schade zoveel mogelijk te beperken in de slot etappe.
Ze kunnen ook niet sprinten (=ook 2 en =14).
Workman heeft ook maar 25 sprint maar staat door zijn hoge techniek en vlak zelfs als 4e favoriet.
Hij staat 13e in het AK en is dus de enige SPORTLIFE-renner die zal stijgen ipv zakken in het AK.

Fingolfin

• Jr. Member
  • **
  • Noldor 3h
    • View Profile
« Reply #169 on: November 09, 2018, 06:50:22 PM »
Combuijs ; proficiat met de 1e overwinning !  8)

Anderson finisht als 5e in etappe 4 en staat momenteel 6e in het AK op 2:21"
En maar op 0:37" van een podiumplaats, die niet gehaald gaat worden want hij sprint (=2) als een strijkijzer.
Foley en Leipheimer staan 9e en 10e in het AK, maar ook voor hun wordt het zaak de schade zoveel mogelijk te beperken in de slot etappe.
Ze kunnen ook niet sprinten (=ook 2 en =14).
Workman heeft ook maar 25 sprint maar staat door zijn hoge techniek en vlak zelfs als 4e favoriet.
Hij staat 13e in het AK en is dus de enige SPORTLIFE-renner die zal stijgen ipv zakken in het AK.

Bij mij heeft Ost 1 op sprint. Die is 5e favoriet vanavond  ;D

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #170 on: November 09, 2018, 07:57:40 PM »
Kennelijk is dit weer zo een aparte race waarin sprint niet veel meetelt.
Want mijn 2 van de 3 klimmers die totaal niet kunnen sprinten, finishen in de kopgroep van 10 renners op 0:00"
Workman die verrassend 4e favoriet stond finishte ook in die kopgroep, hij en Leipheimer hadden zelfs een 0 EP finish.
Kopman Andersen met zijn 2 op sprint finishte dus ook op 0:00" , maar wel met 1 EP.
Foley vond blijkbaar dat er té hard gekoerst werd, want hij moest lossen in s2 met zijn 5 EP start + 3 EP in s2, zoals bijna al zijn teamgenoten koersten.

Met 3 renners in de top 10 van deze etappe en alleen Foley die afhaakte en 20e werd op 1½ minuut ; toch een redelijk goed AK voor mijn team.
AK = 6e, 7e, 11e en 14e
Nog altijd staat mijn team 1e in de divisie omdat er veel concurrentie is die onderling punten van elkaar afpakken en een paar teams die later instroomden doen het ook heel goed. De voorsprong is gering ; maar 443 punten op de nr2 en 978 punten op de nr3.

Op naar de 3 klassiekers waar heel veel punten te verdienen zijn.
Daar heeft mijn team een hele goede troef met Palmer die zelfs TK bonus heeft.  :)
Ik had gedacht dat Gent-Wevelgem hem minder zou liggen vanwege sprint sectie 5, maar hij staat als 1e favoriet.
Dus het zou kunnen dat sprint (net zoals in de slot etappe van Catalunya) niet zoveel meetelt als je zou veronderstellen.
Dat zou kunnen kloppen, want ik heb deze rit of een vergelijkbare rit wel eens gehad als NT manager.
Zijn favorieten status kan nog veranderen want ik schat dat nog maar de helft zich nu ingeschreven heeft.
« Last Edit: November 09, 2018, 07:59:33 PM by Vos »

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #171 on: November 09, 2018, 07:59:03 PM »
Nee, sprint was niet belangrijk, dat was ook al te zien aan de sterren. Ik dacht dat sprint maar 1 ster had.

4 van mijn renners misten de slag. De 5e ook, maar die kwam met 22053 in sectie 3 wel terug, moet er in 4 wel af en sluit in sectie 5 weer aan. Winnen zat er nooit in. Maar de renner die hier het beste was, Brink, eindigt wel totaal verrassend het beste van mijn team in het klassement. Ik pak 2, 3, 5, 6 en 8 in het klassement, Intellinet 1, 4 en 7. Maar winnen met een B team zat er nooit in, Peron wint hier met overmacht. Gelijk VanEst maar op kamp gestuurd voor de Giro.
« Last Edit: November 09, 2018, 08:04:59 PM by Hakkie2 »

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #172 on: November 09, 2018, 08:02:03 PM »
ok, bedankt voor de tip, ik moet er nog aan wennen om daar te kijken. Tot nu toe bijna nooit gedaan.
Gent Wevelgem heeft maar 1 ster op sprinten, ideaal voor Palmer met zijn 23 sprint en 13 teamwork.
Er zal nu dus grote kans zijn dat hij 1e favoriet blijft.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #173 on: November 09, 2018, 08:07:59 PM »
Voor Gent-Wevelgem is het inderdaad wel vreemd. Ik was de eerste die in schreef, dus ik heb wat kunnen proberen en mijn kasseisprinter met kasseister bleek hier slechts de 7e van mijn team.

Nu heeft Intellinet ook ingeschreven, maar ik heb nog steeds de eerste 5 favorieten. Terwijl ik hier echt geen goede renners voor heb.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #174 on: November 10, 2018, 06:18:57 AM »
  :o :-X

Als iemand een trainingsritje wil zien: 3m. Met excuus aan Alwin Verdonk.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #175 on: November 10, 2018, 07:45:18 AM »
Dat kan echt niet, die 16 seconden van Verdonk, ik zou hem straftraining geven, Hakkie.  :)

Natuurlijk een hele mooie uitslag van top 5 allemaal DeRodeVod-renners, proficiat  8), maar natuurlijk wel jammer dat er maar één ander team ingeschreven was in Gent-Wevelgem. Met jouw sterrenteam zal je het in andere divisies die veel actiever zijn en veel meer deelnemers hebben, het ook heel goed doen. En naar mijn mening hoogstwaarschijnlijk ook daar aan de leiding gaan, wat natuurlijk veel meer fun is.
Gelukkig duurt het seizoen minder dan lang dan anders, en ik neem aan dat je volgend seizoen wél in een actieve divisie zit.

Gent-Wevelgem
In divisie 3p gelukkig wel genoeg tegenstand, hoewel er maar 38 renners ingeschreven waren voor deze klassieker.
Palmer was de 1e favoriet en zat in s4 in een kopgroepje van 3 renners die het onderling gingen uitmaken in een sprint in s5 wie ging winnen.
Helaas, materiaal pech voor Palmer in s5 wat hem kostbare seconden kost. Hij springt z.s.m. weer op zijn fiets, en laat zien dat hij de beste is door meteen het gat weer dicht te rijden. Moe van die inspanning kan hij de sprint van zijn 2 medevluchters niet winnen en wordt 2e.

Ondanks de 2e plaats van Palmer, toch tevreden over deze race want mijn andere renners finishten als 4e, 8e, 10e en 16e.
Ook de tactiek was heel goed en dat had zelfs niet beter gekund.

Op naar de 2 klassiekers in Vlaanderen en hopelijk revanche voor Palmer.
« Last Edit: November 10, 2018, 07:49:38 AM by Vos »

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #176 on: November 10, 2018, 07:55:01 AM »
Voor Hakkie ; zo ziet een renner er uit die 8e wordt in divisie 3p :
(ok, hij was de knecht die met een 21540 zijn kopman (00453) lanceerde in s4, en hij was net nieuw in het spel en had dus maar 90 vorm)

Angus Alpin   
Leeftijd : 19   Salaris : 812
Conditie : 41   Sprinten : 41   Klimmen : 15
Vlak : 65   Kasseien : 67  Techniek : 44
Dalen : 30   Heuvels : 44   Explosiviteit : 44
Tijdrijden : 4   Knechten : 14   Ervaring : 0

edit : Misschien is deze renner meer vergelijkingsmateriaal, hij finishte als 16e.
Hij reed met 99 vorm in een vrije rol met een 20550 tactiek en was de enige SPORTLIFE-renner die al moest lossen in s3.
Zack Iverson   
Leeftijd : 19   Salaris : 811
Conditie : 43   Sprinten : 25   Klimmen : 23
Vlak : 36   Kasseien : 53   Techniek : 66
Dalen : 8   Heuvels : 68   Explosiviteit : 30
Tijdrijden : 64   Knechten : 5   Ervaring : 0

Ik vermoed dat hij zeker als 10e was gefinished in divisie 3m.  ;)
« Last Edit: November 10, 2018, 08:03:42 AM by Vos »

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #177 on: November 10, 2018, 08:05:46 AM »
Die Alpin lijkt heel goed voor deze race, maar valt misschien wel wat tegen. Omdat ik de exacte volgorde van 7 van mijn renners (heel verschillende, sommige met hoge heuvel, andere met hoge kassei of sprint) wist, kon ik de percentages vrij precies achterhalen. En dan zou deze gelijk aan mijn 3e renner voor de rit zijn, Overgaag. Op 48,6

Ik kwam uit op:
12 conditie, 10 sprint, 15 vlak, 18 kassei, 9 techniek, 8 dalen, 17 heuvel, 8 explo, 3 tw

Die Iverson komt dan maar op een GV van 43,3 en zou bij mij niet hebben meegereden. Deze is 2,3 punten beter (en wordt vanavond ontslagen):

Alwin Verdonk   Leeftijd : 19   Salaris : 810
Conditie : 46   Sprinten : 54   Klimmen : 1
Vlak : 25   Kasseien : 47   Techniek : 66
Dalen : 1   Heuvels : 58   Explosiviteit : 78
Tijdrijden : 17   Knechten : 14
« Last Edit: November 10, 2018, 08:15:04 AM by Hakkie2 »

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #178 on: November 10, 2018, 08:18:34 AM »
Alpin had in een vrije rol natuurlijk een 00552 of  00453 gereden, dat maakt nogal een verschil met zijn knechtentactiek waar veel zekerheid ingebouwd was zodat hij de kopman pas kon lanceren in s4 met zijn laatste 4 EP (ook zekerheid ivm zijn 90 vorm).
Eigenlijk zou s4 altijd 5 EP moeten zijn in deze race om een resultaat te halen.

En mijn renners gepost zodat je een beetje kan vergelijken, want in jouw divisie is dat niet het geval op kasseiheuvel.
De ander soort renners die jij regelmatig post in de topic nieuwe rakkers zijn enorm goed in mijn divisie, maar dat vermoedde je waarschijnlijk al.

Wat betreft de percentages ; nogal anders dan ik ze zou inschatten, hoewel ik de sterren niet meer precies weet.
Conditie en dalen lijken mij allebei minimaal 2 te hoog, en ik krijg de indruk dat vlak veel meer meetelt in deze race.
Maar goed, mijn indruk is alleen op gevoel, dus jouw percentages zouden best kunnen kloppen.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #179 on: November 10, 2018, 08:28:59 AM »
ok, ik zie het nu pas ; mooie vergelijking van Verdonk versus Iverson.
Iverson gaat bij mij ook ontslagen worden, waarschijnlijk ook vanavond na 19u want voor RVV heb ik misschien wel een betere renner.
Gelukkig staan er al 4 renners ingeschreven voor RVV, want die klassieker wordt zondagochtend gereden.  ;D

Trouwens, deze Iverson is nog een makkelijke keuze om te ontslaan, maar ik heb de afgelopen dagen steeds moeite om renners te ontslaan.
Gisteren al de winnaar van TDU ontslagen bijvoorbeeld. Hoog tijd voor een reorganisatie in mijn team zodat ik niet steeds dezelfde moeilijke keuzes moet maken om steeds weer een plaatsje vrij te maken voor pullen.