Author Topic: [BETA] Koersen S1  (Read 43487 times)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #225 on: November 16, 2018, 09:56:03 AM »
Ik rijd deze ronde weer met Bakker als kopman. Pure klimmer Brink, heuvelklimmers Engels en Mulder en ronderenner Ziegler vergezellen hem.
Helaas weet ik door een te verdedigende tactiek de eerste rit niet te winnen, maar ook nog geen tijdsverlies voor Bakker en Brink die wel beide in het voorste groepje van 4 zaten. In het groepje van 4 daar achter op 24 seconden bevat mijn andere 3 mannen. Ik rij deze ronde zonder knechten, ben heel benieuwd in hoeverre mijn mannen aan elkaar gewaagd zijn.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #226 on: November 16, 2018, 01:14:25 PM »
Lekker bezig GinneR  8)
Na een ijskoude AGR ( 0ºC ), was 1 dag later de temperatuur al 21ºC gestegen in Wallonië, en nu in LBL stijgt het zelfs nog meer, het wordt bloedjeheet met maar liefst 35ºC, en dat is ideaal voor Broeder. Succes !

Dank je!

Helaas heb ik gisteren onvoldoende tijd gehad om goed over de taktieken na te denken... dus reed ik niet met de beste taktiek en werd Broeder zo derde door eruit gesprint te worden door betere sprinters :-\

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #227 on: November 16, 2018, 01:15:56 PM »
Vraagje:
Als je nu trainingskamp klikt, dan staat etappe 1 van de Dauphiné daarnaast. Betekend dit dat je vóór de eerste etappe van Dauphiné terug bent, of dat je die etappe als laatste mist?

M.a.w. Als je nu op trainingskamp gaat, ben je dan nog op tijd terug voor de Dauphiné?

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #228 on: November 16, 2018, 01:29:28 PM »
Als je nu op trainingskamp gaat dan ben je net op tijd terug voor de 1e etappe van de Dauphiné!

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #229 on: November 16, 2018, 04:23:49 PM »
Ach, laat die trainingskampen toch dit eerste seizoen. Daar gaan we ons pas volgend seizoen druk over maken  8)

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #230 on: November 16, 2018, 06:24:59 PM »
Voor ons het ook het spel leren kennen he... Niet alleen testen

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #231 on: November 16, 2018, 06:48:46 PM »
Als je nu trainingskamp aanklikt, dan zie je 2 plaatjes van etappes.

Het plaatje links is etappe 2 Romandie (wedstrijd 38), daarboven staat : Gaat op trainingskamp na de eerstvolgende wedstrijd.

Het plaatje rechts is etappe 1 Dauphiné (wedstrijd 53), daarboven staat :
Zijn op trainingskamp geweest en hebben een tijdelijke bonus.

Over 10 minuten kan je geen renners meer op TK sturen voor de Dauphiné.

Tip : je hoeft niet op de dag zelf renners op TK te sturen, je kan dit vooruit plannen door schrijf je in voor toekomstige races aan te klikken, aan de rechterzijde van de race plaatjes zie je het woord trainingskamp.

Voorbeeld ; stel ik wil nu al een sprinter op TK sturen voor de Tour de France.
Etappe 1 is wedstrijd 63. Dus 15 races daarvan aftrekken en dan zie je bij wedstrijd 48 als je trainingskamp aanklikt, dat hij na die wedstrijd 48 op TK kan gaan en dan is zijn 1e race met TK ; etappe 1 van de Tour de France.
Je kan zelf kijken hoe het werkt, er gebeurt niets als je trainingskamp aanklikt. Pas als je het activeert, net zoals nu.

Enne, voor de volledigheid, als je een renner op TK stuurt en je bedenkt je ;
Het is mogelijk hem van trainingskamp te halen, na de eerstvolgende gereden race niet meer.
Wel ben je die 20k sowieso kwijt, ook al haal je hem van trainingskamp.

Ik heb 3 renners op TK voor de combi Dauphiné + Zwitserland. En één renner daarvan zal ook de halve Tour de France rijden met TK.
Die andere 2 zijn klimmers, die hebben niets te zoeken in de Tour de France met 0 aankomsten bergop en zelfs in totaal maar 6 klimsecties van de in totaal 50 secties. Maar voor pure klimmers is er geen betere TK periode als de Dauphiné en Zwitserland.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #232 on: November 16, 2018, 06:55:55 PM »
Het plaatje links is etappe 2 Romandie (wedstrijd 38), daarboven staat : Gaat op trainingskamp na de eerstvolgende wedstrijd.

Ik vond bovenstaande ook verwarrend toen ik begon.
Je moet dus de TK activeren vóór die etappe 2, maar stel dat de renner was geselecteerd voor Romandie, dan rijdt hij nog etappe 2 en daarna is hij op trainingskamp. Maar de TK activeren moet vóór die etappe 2 gebeuren, en niet daarna.

edit ; dat is in het oude spel ook zo.
Een goed voorbeeld is TK voor het WK tijdrijden.
Je moet dan na etappe 3 Deutschland Tour en dus vóór etappe 4 de TK activeren. Maar de tijdrijder die je op TK hebt gestuurd vóór etappe 4, rijdt toch nog die etappe 4, daarna gaat hij op TK en zal dus etappe 5 niet meer rijden.
edit 2 ; je kan dit dus ook vooruit plannen, zoals ik aangegeven heb.
« Last Edit: November 16, 2018, 07:04:55 PM by Vos »

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #233 on: November 16, 2018, 11:20:37 PM »
Dankje Vos, het is duidelijk. En ook bedankt voor de tip van het vooruit plannen!

Bij mij dus ook een renner die Dauphiné, Zwitserland en halve TdF met TK zal rijden.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #234 on: November 17, 2018, 08:33:27 AM »
Alvast succes in die rondes.  8)

In de Tour Romandie komt mijn team er niet echt aan te pas.
Kopman H.Spiker doet het in elke etappe nog het beste ;
een 10e plaats in etappe 1, een 2e plaats in etappe 2 en een 7e plaats ( op 0:50" ) in etappe 3.
Hij staat momenteel 6e in het AK op 1:35"
Vele minuten daarachter staan de andere SPORTLIFE-renners op een 14e, 15e, 17e en 21e plaats.
Daarbij opgemerkt dat er in deze ronde opeens heel weinig renners meedoen in divisie 3p, dat zijn er maar 30.

Gelukkig zijn er nog positieve vooruitzichten in deze kleine ronde, want m.u.v. de 1e favoriet heeft niemand een heuveltijdrijder ingeschreven.
Twee van mijn renners staan nu heel verrassend als 2e en 3e favoriet, terwijl ze daar toch niet echt goed in zijn.
En gelukkig zit er een heuvelsectie in de slot etappe, want etappe 2 was de enige race waarin mijn team redelijk goed presteerde.
In een pure klim etappe worden ze blijkbaar weggereden, inclusief kopman H.Spiker die daar toch best wel goed in is.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #235 on: November 17, 2018, 09:05:36 AM »
Oeps... een beetje mijn knecht onderschat (of kopman overschat): Knecht Schat rijdt sectie 3 en 4 voor zijn kopman, daardoor verlies Kruizenga de aansluiting met het podium  :-[

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #236 on: November 17, 2018, 06:43:04 PM »
Ik had vanmorgen weer een 1-5. Maar dit keer niet (alleen) door gebrek aan concurrentie. Mijn concurrenten reden tactisch niet goed, bliezen zich blijkbaar op, waardoor ik in sectie 5 er nog voorbij kon. Alleen ritwinnaar Brink van mij reed de hele tijd vooraan, maar dat is dan ook een echte pure klimmer. Brink heeft de leiderstrui overgenomen, maar ik denk dat hij die nog wel weer verliest aan Bakker, al was die de slechtste van de 5 vanmorgen.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #237 on: November 17, 2018, 07:15:12 PM »
De tijdrit gaf grotere verschillen dan vooraf gehoopt. Daardoor staan mijn renners nu 2 t/m 5 in het klassement. Laatste etappe wordt het nog rijden om die eerste plek terug te veroveren.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #238 on: November 17, 2018, 07:22:33 PM »
Vorige ronde en een aantal klassiekers gemist, maar we waren net op tijd om renners in te schrijven voor Romandi?.  De eerste 3 etappes waren een prooi voor Alwin Hoffmann (etappe 2 in CFF-record), die na de tijdrit ruim 2 minuten voor staat op zijn Hongaarse teamgenoot Istvan Sipos. Ook de nummers 5 en 7 in het klassement komen uit mijn team. Romandi? ligt ons wel...  ;)

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #239 on: November 17, 2018, 09:07:50 PM »
Christiaan van der Kluun eindigt tot mijn en waarschijnlijk ook tot zijn verbazing als derde in heuveltijdrit. Daarmee rukt hij op naar de 4e plaats in het eindklassement. Wie weet zit er nog een podium in...

Overigens staan we nu 6e in het divisieklassement, Neem vaker een bloemetje mee staat dik 1e en de elfenbelg staat mooi 2e...