Author Topic: [BETA] Koersen S1  (Read 43479 times)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #285 on: November 24, 2018, 08:46:43 AM »
Ik rij met VanEst, VanDerVen, Ziegler, Engels en Power. En gelukkig met tegenstand van 3 teams, waaronder een geheel nieuw team.
Eerste resultaat in de Dauphine: plek 1 t/m 4 en plek 6.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #286 on: November 24, 2018, 11:59:38 AM »
Ik heb nog geen cent uitgegeven aan Trainingskampen. Heb eerlijk gezegd ook helemaal niet vooruit gekeken naar het programma, laat staan een planning gemaakt. Ik laat dus nog behoorlijk wat liggen, maar ach, wat geeft het?  :)

De Giro hebben we winnend af kunnen sluiten en ook de Dauphine is weer goed begonnen met een overwinning voor Hoffmann. Zijn 11e etappezege alweer, en zijn 2e CFF-record.
« Last Edit: November 24, 2018, 12:04:55 PM by ValarMorghulis »

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #287 on: November 24, 2018, 01:30:40 PM »
Waar we de Giro erg teleurstellend reden, zijn we de Dauphiné wel goed begonnen: van Oldenbarnevelt wint met vrije rol en kopman Hermans wordt derde. Vanavond zijn beide mannen ook weer favoriet 1 en 2.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #288 on: November 24, 2018, 02:37:28 PM »
Een formidabele start van de Dauphiné ; overwinning van Anderson8)
Eindelijk eens geen overwinning van 1e favoriet Montes (Oska), die in de aankomende etappe weer als 1e favoriet staat.
Maar net als in etappe 1 staat Anderson als 3e favoriet, dus wie weet zit er nog een overwinning in.

De andere SPORTLIFE renners deden het ook meer dan prima met een 4e, 5e, 9e en 20e (knecht) plaats.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #289 on: November 24, 2018, 05:17:10 PM »
Ik heb nog geen cent uitgegeven aan Trainingskampen. Heb eerlijk gezegd ook helemaal niet vooruit gekeken naar het programma, laat staan een planning gemaakt. Ik laat dus nog behoorlijk wat liggen, maar ach, wat geeft het?  :)

Ja, dat is wel het lollige van de beta. Je kunt nog eens wat uitproberen. Ik doe ook niets aan trainingskampen, ik weet al hoe dat werkt. Ik concentreer me meer op het trainen van renners, dat gaat nu heel snel. De beste renners zitten nu al boven de 80 op de hoofdskill. En ik concentreer me op het inschatten van de skills per wedstrijd. We krijgen nu meer informatie met de sterren en het zijn simpelweg meer verschillende wedstrijden.

Affijn, de Excel-sheet is bijna klaar voor als het voor het echie gaat. Want dan gaan we weer een hele andere strategie proberen...

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #290 on: November 25, 2018, 01:31:46 PM »
In etappe 2 rijdt Anderson weer in de laatste kilometer weg bij zijn rivaal Montes, dus wederom een geweldige overwinning.
Helaas zijn die 7 + 4 seconden voorsprong in het AK zoals verwacht niet goed genoeg om na de tijdrit nog in de leiderstrui te rijden.
Montes finisht als 4e, en hij pakt ruim een minuut op Anderson die als 23e finisht in de tijdrit.
Maar Anderson heeft blijkbaar in de eerste 2 etappes veel tijd gepakt op de overige concurrentie, hij staat nu 2e in het AK.

Een meevaller in deze etappe 3 is dat er maar 1 tijdrijder meedoet aan de Dauphiné, daarom kon (knecht) Carpenter zelfs 3e worden.
Hij staat nu 17e in het AK, ondanks zijn knechtenrollen met beide keren een 0 EP finish bergop.
Zijn vrije rol teamgenoten staan voor hem ; Foley 6e AK, Post 10e AK en Scheer 13e AK.

In de aankomende klimsprint etappe staat die verdraaide gele trui drager Montes alweer bij de favorieten, dit keer als 2e favoriet.
Maar goed, ik wist al dat vanwege de tijdrit een ronde-overwinning er zeker niet in zou zitten.
En het is nu al een geslaagde Dauphiné met 2 etappe overwinningen.  :)
« Last Edit: November 25, 2018, 01:34:46 PM by Vos »

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #291 on: November 25, 2018, 07:10:12 PM »
Ondanks dat ik vandaag maar 1 favoriet had, toch een volledige top 5 in de etappe. Het team met 3 renners in de favorieten, waaronder de nr 3 in het klassement, reed tactisch verkeerd. Te aanvallend op de eerste berg en daardoor niet aanvallend genoeg op de 2e.

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #292 on: November 25, 2018, 07:40:37 PM »
Na 4 etappes staan we op een mooie 2de plaats in het AK op 6 seconden van de eerste, die Schauer inhalen zie ik wel nog zitten maar het gevaar komt van achteruit!! Skaar zal moeten een hele goede laatste etappe rijden om op het podium te blijven denk ik !!

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #293 on: November 25, 2018, 08:13:43 PM »
Bij SPORTLIFE was de tactiek simpel, volle bak op de 1e berg en volle bak op de 2e berg.
Behalve Anderson, die de kopman had moeten zijn, hij reed in een 40044.
Maar blijkbaar een fout gemaakt door geen knechtenrol in te stellen, wat m.i. betekent dat de kopman dan ook automatisch in een vrije rol rijdt.
Afijn, de vrije rol tactieken waren goed want al mijn renners finishten in de 2e groep op 0:31" achter de kopgroep van 3 renners.
Heel misschien had Anderson bij de top3 kunnen staan in een kopman tactiek, hoewel hij geen favoriet was en ze waarschijnlijk niet kon uitdagen.
Hij staat altijd nog 2e in het AK en kan in de slot etappe de 4e en 5e favoriet uitdagen.
Montes van Oska staat weer als 1e favoriet en die renner gaat voor de zoveelste keer met gemak een ronde winnen.
De strijd om de 2e plaats gaat spannend worden, want de nr3 AK staat als 3e favoriet en heeft maar 0:36" achterstand op Anderson.
Dit keer maar wél iemand knecht maken.  ;D

Mitte

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #294 on: November 26, 2018, 08:28:22 AM »
Na 4 etappes staan we op een mooie 2de plaats in het AK op 6 seconden van de eerste, die Schauer inhalen zie ik wel nog zitten maar het gevaar komt van achteruit!! Skaar zal moeten een hele goede laatste etappe rijden om op het podium te blijven denk ik !!
Zoals voorspeld, Skaar reed al zijn knecht eraf in sector 1 en moest het de rest van de etappe in zijn ééntje klaren en dit was dus niet voldoende om het podium te halen(4de). Zo wordt het kampioenschap in 3h nog een zware strijd om Konahuanui en Noldor af te houden en Combuijs niet vergeten, die zou wel eens zwaar kunnen uitpakken in Zwitserland met zijn klimgeiten!!
Dus gaan we nu proberen de schade te beperken en later nog eens uitpakken(Ik heb nog wel iets in petto ;) :)).

Mitte

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #295 on: November 26, 2018, 08:39:53 AM »
De keuze voor Zwitserland was simpel, gewoon mijn 5 beste klimmers geselecteerd.

:Alix Wiltord
:Leslie Devos
:Adam Akselsen
:Joop De Jonghe
:Kyril Delbecq

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #296 on: November 26, 2018, 09:37:30 AM »
Een zeer goede slot etappe van mijn team hoewel niet-favoriet/kopman Anderson pech kreeg in de finale sectie.
Toch wist hij solo als 2e te finishen, en zonder pech zou hij vermoedelijk ook 2e zijn geworden.
Want 1e favoriet Montes won deze etappe met 0:14" voorsprong.
Ook wint Montes (Oska) met gemak deze Dauphiné, want de achterstand van Anderson is 1:40" die heel knap 2e wordt met een goede voorsprong van 50 seconden op de nummer 3 AK.
Overige AK plaatsen van mijn renners ; 8e, 9e, 10e en 16e. Dus er werd volop punten gescoord in deze Dauphiné.  :)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #297 on: November 26, 2018, 09:59:41 AM »
  selectie SPORTLIFE

De selectie bestaat uit klimmers en heuvelklimmers. Vermoedelijk gaan er heel veel punten gescoord worden door mijn team.

1 Anderson, 2e Dauphiné met 2 etappe overwinningen ; al zijn 7e kleine ronde die hij gaat rijden.
2 H.Spiker, 5e Romandië en 13e Giro.
3 Post, 10e Dauphiné.
4 Scheer, 9e Dauphiné.
5 Pierre, reed nog maar 3 races met als beste prestaties 8e LBL en 8e Waalse Pijl.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #298 on: November 26, 2018, 12:07:15 PM »
Ik heb ook mijn selectie voor Zwitserland af.

Mijn 2 sterren pure klimmer Hazelhoff moest sowieso mee, aangezien ik voor een sponsordoel de 5e etappe moet winnen. Top 8 klassement is trouwens ook een sponsordoel. Andere pure klimmer Brink gaat mee, desnoods om te knechten in die laatste etappe. En dan gaan met Power en Engels de nummers 2 en 3 van de Dauphine mee en met Mulder de winnaar van Eschborn-Frankfurt en nr 3 van de Tirreno. VanEst en Bakker nemen rust richting de Tour.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #299 on: November 26, 2018, 05:09:13 PM »
Zo wordt het kampioenschap in 3h nog een zware strijd om Konahuanui en Noldor af te houden en Combuijs niet vergeten, die zou wel eens zwaar kunnen uitpakken in Zwitserland met zijn klimgeiten!!
Dus gaan we nu proberen de schade te beperken en later nog eens uitpakken(Ik heb nog wel iets in petto ;) :)).

Maak je om mij geen zorgen, ik heb alleen maar klimmers en na Zwitserland zijn de grote klimrondes op. Ik vind het al mooi als ik 5e word.