Goed bezig allemaal

In divisie 3p ook een roze trui drager met ruim 4 minuten voorsprong, net als Eckart Behrens in divisie 3k.
Helaas is dat geen renner van mijn team, maar weer die Montes van Oska die al 3 rondes en 9 etappes won dit seizoen.
En hij is inmiddels ook weer Vinnie Palmer voorbij wat betreft het seizoenstruitje.
Daarbij opgemerkt dat Palmer maar 9 races gereden heeft. Allemaal klassiekers, 5x 1e, 3x 2e en 1x 9e, dus dat tikt lekker aan.
En met mijn personeel van +9 vorm kunnen mijn renners nog heel veel rijden dit seizoen.
In etappe 8 was het zaak om zo goed mogelijk te finishen / de schade te beperken, want Spiker en Foley konden de favorieten weer niet uitdagen terwijl ze toch best wel goed zijn in zo een klim-etappe. Er is veel goede concurrentie.
Foley kreeg het kopmanschap met weer de allerslechtste knecht die er is, die verrassend kon knechten in s1 met 5 EP.
Spiker kreeg een vrije rol, want ondanks de aankomende tijdrit, maakt hij kans om top 10 AK te finishen ivm de slot etappe waar hij vermoedelijk als 2e of zelfs als 1e favoriet zal staan.
Spiker en Foley kwamen binnen als
7e en
8e op 1:15"
Dit betekent dat Foley zijn podiumplaats verliest, van een paar seconden voorsprong nu naar een klein aantal seconden achterstand.
Spiker blijft 11e en Michel verliest 2 plaatsen en staat nu 12e ondanks dat ook hij een goede etappe reed, 13e op 2:04"
Het AK met nog 2 etappes te gaan :
1 Albeiro Montes 19 Oska 0: 00"
2 Ben Walkins 19 PipiolosTeam 4: 30"
3 Artur Xavier 19 PalmeirasBR18 5: 03"
4
Kent Foley 19
SPORTLIFE 5: 18"
5 Robbie Chambers 19 SentinelChickens 6: 32"
6 German Sordo 19 BrazilianStorm 6: 41"
7 Eddy Embley 19 PipiolosTeam 6: 46"
8 Freddy Beckham 19 PipiolosTeam 7: 06"
9 Romao Peralta 19 PalmeirasBR18 7: 14"
10 Edward Owens 19 PipiolosTeam 7: 25"
11
Henry Spiker 19
SPORTLIFE 8: 02"
12
Ward Michel 19
SPORTLIFE 8: 05"
17
Nate Lee 19
SPORTLIFE 12: 17"
(
36 Angus Neill 19 SPORTLIFE 21: 56" )
De laatste 2 etappes dus nog volop strijd om een podiumplaats (Foley) te bemachtigen en top 10 AK ( Spiker en Montes) te rijden.
In de aankomende tijdrit staat dit keer alleen maar Lee bij de favorieten (als 3e),
maar de andere tijdrijders Michel en Neill kunnen een paar favorieten uitdagen.
Michel zal hier zijn slag moeten slaan om een top 10 AK te rijden, er zijn namelijk best wel veel punten te verdienen in het eind AK.