Author Topic: Landsholdsløb  (Read 51499 times)

Dennis42

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #60 on: October 02, 2019, 11:11:30 AM »
Når nu Terkel og Tim nærmer sig de 100 i Brosten og 95 i bakker, og begge er ret gode i udholdenhed og teknik, hvor er det så jeg skal sætte ind? Har i tidligere spil aldrig prioteret holdarbejde, har det været en fejl? Eller skal de bare have noget sprint eller flad vej oveni?

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #61 on: October 02, 2019, 04:04:16 PM »
Når nu Terkel og Tim nærmer sig de 100 i Brosten og 95 i bakker, og begge er ret gode i udholdenhed og teknik, hvor er det så jeg skal sætte ind? Har i tidligere spil aldrig prioteret holdarbejde, har det været en fejl? Eller skal de bare have noget sprint eller flad vej oveni?
Holdarbejde skal trænes til ca. 80 i de absolut bedste tilfælde måske 90 for sprintere. For alle andre ryttere vil jeg våge at påstå, det aldrig skal trænes - i sjældne tilfælde kan det give mening til 40 eller måske endda 60, hvis man satser på løb med flad vej på 15+ oder so (og selvfølgelig ikke enkelstart).

Tim ville jeg give udholdenhed til 80, derefter nedkørsel gerne helt op mod 60 - og dernæst bakker op mod de 100.
Men man kan også fokusere ham mod andre typer løb, og træne flad vej og evt. endda sprint (det ville jeg normalt aldrig træne på en bakkebrostener dog). Nogle gange er det en svær balancegang. Skal man lappe de steder, han står svagest generelt så han kan blive god i flest mulige løb men måske have svært ved at vinde løb, eller skal man optimere ham mod få løb, han kan være state of the art i?

Terkel ville jeg også poppe op til 80 i udholdenhed, dernæst enten bakker til 100 eller flad vej op 60 eller lignende - igen, samme argument som før.

For mig ville en virkelig skarp 23-slut årig bakkebrostener se ca. sådan her ud - x er de evner, jeg ikke ville gå op i, selv om holdarbejde og sprint trods alt har betydning (sprint åbner løb, og holdarbejde betyder altid noget - især hvis rytteren også har flad vej):

Bakke Brostensen   Alder : 23   Løn : 860
Udholdenhed : 80+   Sprint : x   Bjerge : x
Flad vej : 60   Brosten : 90+ Teknik : 80+
Nedkørsel : 60   Bakker : 100   Explosivitet : 40-60
Tidskørsel : x   Holdarbejde : x   Rutine : 40+

+=u23 pops efter de har ramt 80/90. Jeg ville træne bakker først til 90, så brosten til 90, så udholdenhed, og dernæst teknik. Dernæst give sig til at lappe lidt i nedkørsel og/eller flad vej, for at sætte slutspurten ind mod 100 i bakker.

Det kan sagtens give mening med omvendt fordeling af bakke og brosten, men der er flere løb, hvor bakker er højere end brosten(det er i hvert fald mit indtryk), omend brosten oftest har flest sektionsbonuser.

Om den nævnte rytter er realistisk, eller måske kan blive endnu bedre teoretisk er jeg ikke sikker på - dine ryttere er jo som sådan ikke vildt langt fra at kunne nå noget i den stil i hvert fald. Måske kan ambitioner for de absolut bedste være højere, måske er det urealistisk at være så godt med i alle evner. Og det er en disciplin, hvor der er plads til flere nichétyper (flad vej + sprint eller lavere brosten, men mere fokus på explosivitet og nedkørsel eller højere brosten, gerne suppleret med lidt ekstra fokus på flad vej)

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #62 on: October 04, 2019, 04:07:00 PM »
Vi har én af de absolut bedste bakkeryttere i Alex Riis. Han er en allround god bakkerytter, men selv om der er to bakkeløb, føler jeg ikke de passer ham vildt godt. Alex vil gerne have flest mulige evner markant i spil. Dvs. gerne både langt, med flad vej og nedkørsel. Igen rammer vi to løb, der ikke engang kombinerer to af de ting. Korte løb, og enten næsten uden flad vej eller helt uden nedkørsel.
Alex er sæsonens bedste i CFF(Hall of Fame) i hvad jeg går ud fra er flad vejs bakke GV'et.

Det her løb må være det af de to, der passer ham bedst. Og som top dollar rytter, nr. 2 på Dreamteam, bør han kunne være med omkring top5. Det kræver dog ikke mange blik på de øvrige ryttere på listen, at se, at der er plads til ryttere, der er markant bedre til løbet end naturligvis både Alex og de ørige danskere. De bedste til det her løb, må simpelthen have 90+ nedkørsel, 95+bakker, god punch, og også rimelig teknik og udholdenhed, men her er der plads til mere kompromis.  Vi har ikke noget, der samlet set lever op til det.

Vi må se, hvad det kan blive til. Jeg har udtaget de 3 største talenter i bakkekategorien - Sonne mere qua hans bakker med flad vej potentiale. Mark har i øvrigt yderste mandat på DT for U23 ryttere, ligesom vi har to øvrige på (Håkon Møller (tour/bjergbakke) og Hans Lambæk(sprint). Alle dog yderligt placeret.

   Name      Age      GV-value      Team   
   Alex Riis      23      85,92      Astanadena   
   Fredrik Eisenhardt      23      82,78      LosHombresDeMM   
   Henrik Gregersen      23      80,51      Nibbixwoud   
   Jørgen Olsen      23      80,25      skippy   
   Heinz Kolby      23      80,13      Spitz   
   Jonny Krog      23      79,87      Zatarra   
   Mark Abrahamsen      22      79,67      Atlantico   
   Kristoffer Oxenbøll      21      75,02      Team_Elrosportu   
   Benjamin Sonne      21      72,56      TeamSolex   

Kalenderen ser bedre ud end sidste sæson. Jokerløbet blev et flad vej med bakker løb, men som nævnt, jeg ser det ikke passe Riis, selv om han er CFF's bedste flad vejs bakker rytter. Men noget må vi kunne få :-) Bakkebrostensløbet passer os ok, tror jeg. De øvrige løb er ret standard, men heldigvis et fladt brostensløb, hvor Ronni Harboe kan køre med om sejren - selv om han pt. er overhalet af Bram Travin som CFF's bedste flad vejs brostener.

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #63 on: October 09, 2019, 03:23:32 PM »
That didn't go to plan.

Prøvede med en 21144. Standardtaktikken for mig i et MMMMM, HHHHH eller CCCCC løb.

Det virkede ikke, og det er der sikkert flere forklaringer på. Dels at vi var outsidere. Hjælperne sad generelt foran Alex Riis. En del af min tanke var, at hjælperne ikke kunne hænge på ret længe med hårdere taktik, men vi burde have kørt ca. 32142 eller lignende - i hvert fald 3 på første sektion, og givetvis også +1 på mindst en af de næste 3 sektioner. Selv på 4. sektion var han lidt overraskende for mig efter hjælperne.
Vi fik point, men qua 18. plads kun 30.

Jeg tror top5 havde været svært, men top8-10 stykker, burde have været muligt, og jeg er frustreret over ikke at kunne give en så god bakkerytter lidt mere - selv om løbene ikke helt passer som fod i hose. Skal jeg skrue ned for hårdheden ved mig selv, kørte han dog også kun 19. plads hjem i 1a som hvad der ligner var kaptajn - så måske er der vitterligt bare ryttere der er så meget bedre end ham til etapeprofilerne som dem her, og han har brug for mere skræddersyede løb. Jeg holder dog også på, han må kunne præstere bedre, hvis man rammer en god og mere aggressiv taktik.

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #64 on: October 11, 2019, 09:03:39 AM »
19-årige ryttere: 19 - træk, træk, træk - vi savner stadig de helt åbenlyse cracks, men der er lidt boblere, der er interessante. Jeg drømmer stadig om et stærkt dansk NT, men enten er vi langt fra eller også er jeg blevet endnu mere uduelig end jeg var "før"  ;D 8)

Ok, jeg har været lidt hård ved bjergfolkene, men jeg synes faktisk Sonny ser ret fin ud, og vi bør kunne få noget. Når det så er sagt, er der utvivlsomt bedre ryttere i CFF. Til et løb som dette er der principielt 4 evner i spil - bjerg, nedkørsel, udholdenhed og teknik - i nævnte prioritetsrækkefølge til dette løb. Mindst tre bør være 90+, og den sidste evne bør være 80+ (og nok også tæt på 90). Sonny er meget tæt på det - Vaarning noget længere fra. (jeg har også flad vej og holdkørsel i GV'et men med næsten ubetydelige værdier).

Vaarnings høje hovedevne gør ham til kaptajn til dette løb, og vi må se hvad vi kan hente. Det er en af disciplinerne med flest gode ryttere, men vi håber at kunne presse os ind i top10, selv om mindre ikke vil være en sensation! :-)

Jeg har udtaget de tre mest interessante unge ryttere - jeg håber det kan betyde, de unge danskere får lidt ekstra fokus, selv om de af og til er på vippen af at være større af talenter end de 23-årige, de presser af holdet. Jeg udtager dog kun de unge, hvis jeg faktisk synes, de ligner de har noget. Eks. er René Billeschou til dels også udtaget pga. potentialet i bjergbakke (jeg ærgrer mig over, at kalenderen er blevet skrumpet ind, så det ser ud til vi ikke har bjergbakke og bakkesprint på NT - men mon ikke der kommer et op af og til).

   Grimpeur                     
   Name      Age      GV-value      Team   
   Sonny Nilsson      23      87,94      Oska   
   Mathiias Vaarning      23      87,63      PDM_cycling_team   
   Phillip Àrnason      23      86,17      Caracoles   
   Matti Tjalve      23      85,5      TeamSalpeter   
   Brian Vandborg      23      85,13      TeamSalpeter   
   Renè Holmdal      23      84,44      SentinelChickens   
   Ronni Svärd      22      80,67      SportingTavira   
   Claus Aagaard      22      79,53      TeamNextGeneration   
   René Billeschou      20      70,5      Flandria   

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #65 on: October 15, 2019, 11:43:44 AM »
stadig 19 19-årige ryttere. Vi vil have flere  :D :-*

En 8. plads godkender jeg, og også mere end det - bedste resultat i bjergene for os hidtil, og generelt et resultat der ud fra rytternes resultater i div1 virker til at være toppen af det niveau, vi kan forvente.

MDMMM var løbet

30342 var taktikken, og føler den sad fint i skabet. Arnason køre foran kaptajn Vaarning som hjælper, selv om han "kun" kørte 41430 - det får mig til at tænke, at han skulle have været kaptajn måske, selv om en del af forklaringen er de 3 pinde vind, der gør det lettere at stikke afsted. Måske Arnason kunne have kørt en plads eller to bedre hjem. Vaarning og Arnason er meget ens, med plusser til Vaarning i de yderligere to evner (holdkørsel og flad vej), mens de er meget ens i de øvrige 4, dog med væsentligst plus til Arnason. Enkelte pops frem mod løbet kan sagtens have betydet alverden for GV.


timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #66 on: October 17, 2019, 08:41:11 AM »
19-årige: 25 - det begynder da at stige lidt, men det skulle det også gerne :-)

Vi mangler stadig kæmpetalentet, men der er bestemt spændende ryttere i flere kategorier. Desværre mest til hjælperoller, og det er ikke dér vi desperat mangler noget. Salpeters har høstet sig 3-4 fine TT-talenter - men er bekymret for om de med NT-briller falder i den der kategori af TT-ryttere, der egentlig er fine, men ikke rigtigt er tæt på point. Det er lidt en kategori, hvor det er no crack, no deal.

CFF er et sjovt sted med de 19-årige pt. Salpeters sagde han synes, det er blevet svære at sælge 19-årige, og jeg delte egentlig ikke holdningen, men nu havde jeg et ok stort bakketalent til salg, der fik to fans, mens han var til salg (uden jeg har reklameret for ham), men kun ét bud, der ikke gik gennem. Der er nok også færre hold, og dermed er der ikke nødvendigvis mere end et par hold - eller hold overhovedet - der træner 19-årige reelt i hver kategori. Måske udjævner det sig lidt over tid, nu her hvor de 23-årige snart er reelt færdigtrænet.

Anyways, nu gælder det sprint - har udtaget de 5 bedste 23-årige, for Sørens vedkommende også med et lille blik for bakkeevnen. Jeg håber de 22-årige kan skabe pres på kaptajnrollen om et år - det ligner det, selv om det ikke ligner de sparker benene så meget væk, som det er nødvendigt, hvis vi skal have top5 resultater konsistent. Lambæk har været på U23 DT, men er pt. røget ud. Det tyder desværre ikke på, at han bliver hverken top 5 eller 10 over bedste sprintere i spillet, men omvendt betyder det også, han ikke er lysår fra.
For første gang i min tid, er der ikke en pind vind til et sprintløb. Jeg regner dog med, det stadig skal køres ret så hårdt. Jeg drømmer om, vi kan presse os ind i top10, men mine tidligere meritter i dette CFF i sprint er mildest talt elendige.

Krone forsøger sig umiddelbart igen, med en del hjælpere der er tæt på hans niveau.

   Name      Age      GV-value      Team   
   Valdemar Krone      23      85,33      Oska   
   Arthur Thorsfeldt      23      85,08      TeaMetal   
   Dirch Nissum      23      84,34      TeamTimidus   
   Nicholas Nyström      23      83,98      Telleriarte   
   Søren Mariager      23      83,13      TeamSolex   
   Hans Lambæk      22      80,9      OSLB   
   Kristján Marcussen      22      80,51      ProSCycling   
   Frederik Bang      22      80,41      LiuTeam   
   Alan Rask      21    75,72      FaltososDeChigre
« Last Edit: October 17, 2019, 08:46:24 AM by timidus »

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #67 on: October 21, 2019, 10:00:34 AM »
19-årige: 36 - wow, flot stigning - keep 'em comming :-) Der er flere spændende i blandt, men synes stadig ikke, der er åbenlyse cracks.

32124

Det var min konklusion sidst, at dette var det konservative valg - dengang dog med én pind vind.

Vi sluttede to pladser uden for pointene, og jeg er sikker på, der er flere verdener, hvor vi scorer point.

3 kan være for lidt på sektion 1, 2 for lidt på sektion 2 og 2 for lidt på sektion 4 - med det nuværende niveau på de danske ryttere.

Jeg gætter på vi kunne have kørt andet - eks 22125 eller måske endda 21115 uden vinden. Kunne jeg køre igen ville jeg prøve med 22125 - jeg ville med rytterne ikke turde mindre, men det ligner det trods alt er nødvendigt at køre 5 på 5. sektion - i hvert fald uden vind.
Måske ændrer det sig om en sæson eller to, hvor vi drømmer om at de 22-årige løfter kaptajnniveauet i Danmark tættere på de bedste.

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #68 on: October 25, 2019, 12:04:47 PM »
19-årige: 39 - ikke mange flere end sidst, men måske har nogle ryddet lidt op og fyret nogle, der ikke var gode nok til salg :-) Træk endelig videre, rytterne kan stadig bryde igennem!

Så gælder det enkeltstart. Jeg har valgt at tage lidt godter med fra de "øvrige" årgange. Dvs. kun 3 23-årige, som er de eneste tre jeg reelt tror på kan tage point. Man kan altid diskutere, hvor meget man skal sortere fra - igen er min egen rytter, dog den første, der er skrottet (havde egentlig udtaget ham først, men ville gerne lave plads til Sunes første løb).

Både Benny og Kaspar bør kunne køre point hjem. De var begge i top10 sidste år. Dette løb ligger fint til Bjerre også, så vi drømmer om tre i pointene, og gerne Benny omkring top5 - men jeg forventer mest en lidt lavere plads.

Og så håber vi de unge danskere kan presse sig løbende ind i pointene også - vi må se. Salpeters satser jo hårdt på 19-årige TT'ere også - dem er der ikke plads til her og nu, men jeg er spændt på, hvor godt de er med på GV'erne når vi når dertil :-)

Thorsbjerg og Sune er debutanter

   CLM                     
   Name      Age      GV-value      Team   
   Benny Andresen      23      91,6      CC_Porco_Jones   
   Kaspar Elmholt      23      90,14      ChessPower   
   Torben Bjerre      23      89,33      ChessPower   
   Albert Kochlund      22      83,67      TeamEuroscalt   
   Jon Kipp      22      82,59      TeamEuroscalt   
   Troels Bundgaard      22      82,56      TeamEuroscalt   
   Karl Johan Thorsbjerg      22      80,66      ProSCycling   
   Martin Leander      21      78,9      ChronoTony   
   Sune Lauritzen      20      72,61      ProScycling   

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #69 on: October 29, 2019, 08:32:19 AM »
19-årige: 37 - det går stille og roligt fre.... Bagud. Det går bagud. Vi er kun lige over niveauet for 8 dage siden - det er lidt skuffende, men der bliver også løbende ryddet op, og de bedste 19-årige fra starten er på 80+ i hovedevne allerede nu. Ikke desto mindre kan store talenter stadig godt blive virkelig stærke, så jeg håber folk i hvert fald lidt endnu vil trække :-)

TT'en er overstået - fine point, som jeg er godt tilfreds med, men pessimisme for fremtiden.

Bedste danske 22-årige var 14. bedste 22-årig.

Bedste 21-årige var 8. bedste i alderen, mens Sune på 20 var næstbedste 20-årige men ca. 30 sekunder fra bedste. Både blandt de 20- og 21-årige er jeg overbevist om, der er udeladt ryttere fra en del lande, der nok kunne klemme sig ind foran danskerne.

Set fra the up & comming er det her og nu svært at være optimist, men med optimal træning fremadrettet, er der måske muligheder. Ikke desto mindre er det ikke så godt som jeg drømte om, men jeg var vist også lidt skuffet for en sæson siden.

Selve resultatet var ok. Benny på en 8. plads, som var som ventet, men drømmen var der om mere. Bjerre kørte over forventning, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, om C. Munstrup også kunne have kørt sig i pointene. De ting, der trækker Bjerre over Elmholt i GV ville nok også have trukket Munstrup lidt op - top30 ville han i hvert fald nok have kørt, men nuvel.

Jeg er bange for, at de unge rytteres komme bliver mere en ulempe for os end en fordel, og at vi fra næste sæson må se 100-150 point forsvinde, og at det de kommende par sæsoner bliver værre endnu. så må vi håbe, at ProScycling og/eller Salpeters gutter kan presse sig ind på den lidt længere bane - men umiddelbart har jeg pt. svært ved at se talentet, som jeg tror på kan køre sig i top20 - men talent 5 kan rykke meget på en rytter :-)

Pt. har Danmark 4 guldikoner.
- Rolf Harboe - næstbedste i spillet i brosten generelt og flad vej brosten
- Alex Riis - bedste flad bakke rytter, næstbedst generelt i bakker. I forhold til kommende løb, desværre bedre med nedkørsel repræsenteret i ret høj grad.
- Sonny Olson - 12. bedst i bjerge GV, men givetvis med andre ryttere foran ham også, der bare er bedre i eks. bjerge flad vej. 40. bedst i bjerge på tværs af de tre kategorier (bjerge, bjerge flad vej og bjerge bakker)
- Anders Jørgensen - 5. bedste flad vej brosten, hvor vi er eneste land med 2 guldikoner.

... Jeg ved fra mit eget hold, vi bør have to ekstra guldikoner i brosten, et meget snart, og et om en uge eller to, og mon ikke løbende der kommer flere andre steder også. Men især i sprint, savner vi guldikoner, og i bjerge savner vi flere og bedre.
« Last Edit: October 29, 2019, 08:43:01 AM by timidus »

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #70 on: October 30, 2019, 08:52:25 AM »
Der er tæt kamp om at være den bedste danske bakkebrostener - på godt og ondt. På ondt fordi, jeg ikke tror vi har én eneste med over 7 stjerner i bakkebrosten - hvor de bedste altså er på 10, omend der stadig er få guldikoner (som jo kommer ca. midtvejs i 9 stjerner).

En del af forklaringen er at danskerne mere eller mindre alle er trænet mod en type bakkebrostensløb, der er mere brosten end bakke, og jeg tror ikonet (ligesom de fleste bakkebrostensløb) læner sig mere mod bakke, omend det nok er tæt på 50/50. Alle på nær en af de 23-årige har ramt dobbelt 90 i bakke og brosten - de 22-årige er der ikke endnu (de skulle de ellers nok kunne have været).
Kun to danskere har højere bakke end brostensevne. Jeg er ikke ekspert i bakkebrosten, men jeg synes æ' det ser helt godt ud.

Jeg tror lidt der er et godt kuld lige-ved-og-næsten ryttere, vi har i bakkebrosten. Især Soliders har taget godt hånd om dem (omend jeg er størst fan af bakke først), men kvaliteten mangler lige den sidste snert - måske de skjulte talenter er en del af det, og måske jeg også er for hård ved nogen af dem. Jeg aner ikke, hvordan de bedste bakkebrostenere egentlig ser ud, men vi må være et stykke fra.

Jeg håber på point. Sidste sæson fik Terkel en 14. plads, og jeg håber på noget i samme stil - løbet passer os en snert ringere, men til gengæld har vi ramt vejrikoner. Jeg er lidt overrasket over, at Soldiers ryttere er overhalet, men det er generelt tæt i toppen, og længden er til Marc og Jens Jørgens fordel (blandt danskerne, i forhold til udlandet tror jeg ikke det er til vores fordel - jeg gætter på de bedste som minimum har fået 3-4 u23 pop i 80'erne, hvis de ikke endda er trænet til 90).

Jeg skal lige regne ud hvem, der bliver kaptajn. Det står mellem Jørgen (to pinde vind ikon) eller Tim (regnikon, og samlet set en del bedre sektionsbonus, som jeg egentlig gerne vil lukrere på som underdogs - men med vejrikoner i betragtning er Jørgen stadig ca. 1 GV-point foran - og det er alligevel en god slat).

   Name      Age      GV-value      Team   
   Jørgen Hvistendahl      23      78,23      TipiCyclingTeam   
   Marc Rønnedal      23      77,18      TeamTimidus   
   Tim Jessen      23      76,86      SoldiersFromAbove   
   Terkel Thorsen      23      76,46      SoldiersFromAbove   
   Jens-Jørgen Bertelsen      23      76,32      Handest   
   Laurits Grandahl      23      75,36      SoldiersFromAbove   
   Andrè Lauridsen      22      74,55      Handest   
   Mick Vesterlyng      22      73,94      Teamclaes   
   Brian Lasskrogen      22      73,51      Team_Klykke   

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #71 on: November 04, 2019, 09:29:00 AM »
19-årige: 39 - ligner, det bliver en mindre årgang, men nuvel. Det er mærkbart færre end sidste sæson, selv hvis vi tager højde for de inaktive nystartede hold sidste sæson.
Jeg er vist for sent ude til at lave 19-årige GV'er, til jeg synes det giver mening.

Vi prøvede med 13251 - på 2. sektion havde vores kaptajn angrebsikon, hvilket jeg tolker som, at han måske kunne have nøjedes med lidt mindre. Jeg havde troet vinde ville skabe meget mere udskilning hurtigt.
Sidste sæson kørte vi 03243 på en nogenlunde tilsvarende etape - dengang blev det til en 14. plads, denne gang 17. plads.

Vinden gjorde, jeg kørte lidt hårdere, men måske også for hårdt. Omvendt blev vi også sat på 3. sektion, så måske 13350 havde været bedre - og eller måske 03351 - eller måske skulle vi have kørt mærkbart lettere, og lænet os op af sidste sæsons gode resultat. Kunne jeg gøre om, var jeg nok mest fristet af 13350 - for mig er det lidt et løb, hvor succeskriteriet som sådan er point, men med lidt risiko kan man måske hive en overraskende top10 hjem.

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #72 on: November 07, 2019, 01:37:37 PM »
Jeg bryder mig ikke om dette løb.
Alex er bedst i spillet til flad vejs bakkeløb, men det her er et specielt løb, som slet ikke er hans kop the(det er en overdrivelse, men det som nævnt flere gange før - landsholdskalenderen har endnu ikke ramt hans drømmeløb, men rammer på en eller anden måde hele tiden løb, hvor top10 er målet for ham, hvilket er ærgerligt, når han kan vinde en hel del bakkeløb, som vi også så i CFF førhen). Finnemann er tæt på en specialist til løbet, og bliver nok kaptajn.
Blandt de 23-årige har vi to ryttere, der har 90+ i evner uden betydning for bakkeløb - nemlig bjergbakkerytteren Henrik Gregersen, og bakkesprinteren Frederik Jeppesen. Det siger lidt om, at hjælpen ikke er enorm - og at jeg også tror, der findes en del bedre ryttere, end vores bedste til løbet.
Men vi må se, om der kan trylles lidt. Noget bør der kunne komme ud af det, og mit evige mål er top10, så der er lidt sjove point, men jeg synes på ingen måde det ligger godt til os, desværre.

   Name      Age      GV-value      Team   
   Kasper Finnemann      23      90      Astanadena   
   Alex Riis      23      88,29      Astanadena   
   Kim Folcker      23      85,24      Astrones   
   Henrik Gregersen      23      84,79      Nibbixwoud   
   Frederik Jeppesen      23      83,5      ProSCycling   
   Mick Vesterlyng      22      80,61      Teamclaes   
   Benjamin Sonne      21      80,42      TeamSolex   
   Asger Kiil      21      80,39      Sacido   
   Mark Abrahamsen      22      79,6      Atlantico   
                        

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #73 on: November 11, 2019, 11:32:08 AM »
Ny landstræner? Jeg håber nogen er klar  :-* Jeg viger meget gerne pladsen.

Anyways, yay, en overraskende for mig 3. plads.

Vi kørte 31125, og prøvede også at gøre løbet lidt hårdt. Alex Riis kørte som hjælper for sin holdkammerat, Finnemann. Det kostede så også mere eller mindre hans egen chance for point (selv om han havde et enkelt energipoint med sig til 5. sektion, hvis udskilningen skulle være større). Havde afstanden til de næstbedste danskere været mindre, havde jeg gerne prøvet ham i fri rolle, men jeg synes Finnemann havde hårdt brug for boostet fra en stærk hjælper - men måske har jeg overvurderet hvad der er af ryttere til denne type løb helt uden nedkørsel (Finnemann er pt. til salg hvis man vil se ham, han har da trods alt 9 stjerner i bakker - det havde jeg ikke troet, så det tyder måske igen på lidt undervurdering fra min side).
Jeg prøvede at gøre løbet hårdt, og havde et par frie roller, der bare prøvede på at skabe lidt uro og afstande, men det tror jeg ikke havde nogen effekt, fordi de var for dårlige, og de var alle selv sat på 2. sektion og var trods alt også yngre folk (prøvede at få dem til at skabe udskilningen igen på 4., så måtte satse lidt) :-) Der var dog en del udskilning alligevel, og gruppen på 4. sektion var nede på 53 mand trods alt - så ingen lille gruppe, men trods alt skåret pænt ind.

Nu gælder det brosten de flade af slagsen. Det er ikke engang helt umuligt, at vi kan køre os op i medaljerne blandt lande, men vi må se. Det kræver et TOPresultat, på niveau med hvad vi tidligere har leveret i brostenene, og jeg har en mistanke om det blevet tættere.
Ikke desto mindre må vi have det stærkeste hold, med #2 på DT, Harboe, der selvfølgelig går efter sejren, selv om Travin er foran ham på GV. Til gengæld bakkes han op af den 4. og 6. bedste flad vejs brostener, der begge har ramt vejrikon til løbet (2 pinde vind), ligesom vi har yderligere to guldikoner med som minimum.
Der er pt 16 guld ikoner i de flade brosten - de 4 er hos russerne, inklusive den bedste, mens de 5 er hos Danmark, inkl 2,4 og 6. bedste :-) Ingen af russerne har dog vejrikoner, og de er 200 point efter os på landeranglisten. Skal vi have medaljer, er de ingen trussel - men scorer vi så lidt, vi ikke kommer tæt på medaljerne, kan de nu let stryge forbi os.
Med medaljer inden for en teoretisk (og måske urealistisk) rækkevidde, og et vildt bredt felt af brostenere, kan det godt være, der bliver plads til meget få eller slet ingen unge denne gang. Vi har i hvert fald 5 gange guldryttere, og jeg har som minimum også selv en 9-stjernet uden guldikon endnu. Men det kommer vi tilbage til. Jeg ser på materialet for alvor senere på ugen :-)

Samtidig har vi fået Solex bakkesprinter Kirk ind i DT i øvrigt, så vi nu har 4 danskere på DT (2 i brosten, Kirk og så Riis som #2 i bakker, og bedste bakke fladvejsrytter). Vi startede sæsonen ud med kun to på listerne, så det er positivt. Til gengæld har vi nu kun én på U23-DT, og det er Håkon Møller i den mest ligegyldige kategori for landsholdene, etapeløb).
« Last Edit: November 11, 2019, 11:37:40 AM by timidus »

valverde4ever

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #74 on: November 11, 2019, 01:27:35 PM »
Er med i 2 online cykelspil, hvor jeg er manager i det andet (et spil hvor man er rytteren selv).

Så det er prioteret lidt højere end det her endnu. Så jeg vil nødigt tage landsholstjansen.

Lyder spændene omkring næste uge løb. Det er nogle stærke ryttere vi har der!